2017-05-11, 22:53
Medlem
[quote=Ramaria|60700118]
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?[/QUOTE

Tidigare i tråden har det framkommit att Glanliden saknar badkar. Vet ej om det stämmer ( så som ej kontrollerat detta själv i fup). Dusch tror jag att jag såg i badrummet på övervåningen.
Det kanske fanns ett gammalt badkar i fårhagen.
Citera
2017-05-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vad säger att hans förstorade hjärta inte var orsaken? Vanligt vid alkoholism att hjärtat bara ger upp.
Alexander sonen-har i förhör beskrivit en händelse som är märklig.
Alexander berättar i förhöret hur han fann Aki liggande naken i en soffa i lägenheten och Aki beskrevs som helt borta, han kunde inte röra sig, och kunde inte prata, han kissade på sig i soffan. Johanna stökade omkring och Alexander uppfattade att Aki var mycket sjuk, han beskrev så i flera förhör, Johanna hade inte varit orolig, Aki blev liggande i detta skick ungefär en timme och Alexander verkade bevaka situationen noga, efter nån timme så hade Aki lyckats resa sig och drullat in i köket, Johanna hade skrattat och börjat att torka upp urin i soffan- så småningom hade Aki börjat prata och Alexander beskriver Akis prat som förvirrat prat om båtar. Jafar hade varit närvarande vid detta tillfälle, och Alexander tolkade det som att Johanna o Jafar hade drogat Aki- att de testat droger på Aki.
Jafar beskrevs som droghandlare av den lille Alexander. Det är märklig berättelse och väldigt tydligt beskrivet på barns vis. Undrar hur Johanna och hennes svärson kommer att bemöta detta.
Citera
2017-05-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Det finns alltid två sidor av myntet, sällan det finns en glasklar sanning.
Glasklar är aldrig sanningen men som misstänkt om man är oskyldig så har man inget behov av att ljuga eller anpassa sig till "sanningen" som presenteras i ett förhör för att sedan berätta en sanning som är anpassad till de uppgifter som finns.
Citera
2017-05-11, 22:55
Medlem
Tr4mss avatar
[quote=girlang|60700237]
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria

Eller så halkade han ock drunknade i en kräftlåda, har hört att de är livsfarliga 😎
Citera
2017-05-11, 22:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon kanske täker spela "the Battered Women's Syndrome card", mycket populärt i amerikanska domstolar. I vissa stater kan en kvinnlig gärningsman få straffrabatt om hon anses lida av detta syndrom.

Jag uppfattar att gråtperioderna och anklagelser i alla möjliga riktningar om att hon varit utnyttjad och utsatt för övergrepp är just att hon försöker bygga upp en bild av sig själv som offer.
"Tyck synd om mig!"

Om man samlar ihop blir det ändå inte trovärdigt:
– JM beskriver sig som offer eftersom Aki misshandlat henne psykiskt.
– JM beskriver sig som offer för en konspiration.
– Hon säger att en polis har försökt få henne att prostituera sig och att han ville ha andel av inkomsterna.
– Hon påstår att en kollega till pappa flörtat med henne.
– Hon påstår att pappa utsatt henne för övergrepp.
– Hon "lurade" till sig lägenheten som pappa köpte genom att ljuga om att Aki misshandlade henne.

Det mesta av detta förefaller lätt att avfärda och då tappar hon i stället trovärdighet.

Samtidigt beskriver hon sig som stark och kraftfull:
– När det är svårt kan hon stänga av känslor.
– JM beskriver sig som en framgångsrik affärskvinna.
– Hon går upp tidigt och kör 110% tills hon somnar.
– Hon tar hand om barn och andra omkring sig.

Jag tror som du att hon försöker, men jag tror inte hon kommer att lyckas.

Samtidigt kan man konstatera att hon lyckades lura sin egen pappa i många år.
När han till slut satte ner foten så gick det illa för honom

Det är nog en lite knepig uppgift att i en rättssal på några veckor visa på vad som tog pappan många år att upptäcka.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 23:12.
Citera
2017-05-11, 22:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
😃😃😃😃
Det här är humor på hög nivå. Och skickligt. Hon använder sina lögner för att spräcka åklagarens hela upplägg.

Fast det är hon inte medveten om. Resultatet av hennes lôgner är inte beräknade. Lögnerna kommer efterhand de passar. Lite "happy-go-lucky" så att säga, jajamensan och Yes
Citera
Medlem
[quote=Tr4ms|60700260]
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

Eller så halkade han ock drunknade i en kräftlåda, har hört att de är livsfarliga 😎
Antagligen drunknade han bara för att han var finne eller hur?
(Särsklt som han tycks ha varit extra löjlig)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ja det står i FUP.

Ett barn drunknade, och på en annan adress JM bott på ett annat fosterbarn. Allt är dock lite otydligt men det går att läsa i FUP.

Polisförhör med AM. Om inte polisen trollar handlar det om minst ett barn, troligen två. Det som gör mig en smula osäker är att jag inte vet källan för de dödsfall polisen respektive AM nämner (vid olika tillfällen och på olika platser). Om det är påståenden från JM som letat sig fram på bakvägar är det inte mycket värt.
Citera
2017-05-11, 22:59
Medlem
[quote=girlang|60700237]
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria

Det kanske det finns
Citera
2017-05-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar lite vilka bevis de behöver. Hon talar ju uppenbarligen inte sanning, hon ljuger och trasslar in sig om sina förehavanden. Måste man verkligen ha klockrena fysiska bevis eller ett klart erkännande?
Man kan ju tänka sig att det var någon av hennes torpeder, som utförde handlingen (rätt troligt faktiskt). Då finns ju den rimliga möjligheten att hon ljuger för att skydda denne någon. Denne någon är dock inte åtalad och det lär väl vara svårt att bevisa stämpling utan någon "stämplad" - ljugandet får då en förklaring som inte fäller henne för mord.
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Döda barn?

Att två fosterbarn dött under Johannas omsorg/försorg angränsar nog till en trådsanning. Det är inte klarlagt menar jag.

Edit: exakt vad som sades kring detta i förhöret med Anki har citerats i tråden, någon vänlig själ kanske kan hitta och citera igen.

Jag har inte fup tillgänglig just nu men i förhöret så är det förhörsledaren som tar upp det döda barnet och frågar vad Anki vet om det.
Citera
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Glasklar är aldrig sanningen men som misstänkt om man är oskyldig så har man inget behov av att ljuga eller anpassa sig till "sanningen" som presenteras i ett förhör för att sedan berätta en sanning som är anpassad till de uppgifter som finns.

Jo, men i verkligheten är det sällan någon hamnat på den misstänkes bänk helt utan att ha deltagit i något tvivelaktigt (undantag rån och våldtäkt i vissa fall). Normala mordfall är BO och GM väl förtrogna med varandra, vem som började bråka och vem som har moraliskt rätt går ofta i sär.

Johanna är på inget sätt unik i att slira och ljuga, snarare är hon normal i de anklagandes ringhörna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in