2017-05-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta med att Johanna ville poängtera att hon "fått en medicin som gör att jag blir neutral i min sinnesstämning" innan dagens rättegång.
Kan det vara ett korkat försök att försöka deskreditera hennes eget vittnemål ("det sa jag bara för jag var drogad serru")? Eller en början på ett (meningslöst) försök att bli kryssad som galen och slippa finkan?
Jag är rätt säker på att det finns någon tänkt poäng i Johannas huvud.
Vad jag hoppas på är att åkl har en eller annan tänkt poäng, förutom den uppenbara; om de nu minerar fältet så ska väl inte alla flaggas?
Citera
2017-05-11, 15:17
Medlem
Tr4mss avatar
Om jag var henne skulle jag bara säga att det var fest, vilka som deltog vill jag inte nämna, vid 21 tog jag en sömntablett och gick och la mig och när jag vaknade var det tomt och städat.

Bevisa att det inte är så 😉
Citera
2017-05-11, 15:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men kan man, bortom rimligt tvivel, bevisa det där med avsaknad av kiselalger blir det ju mord i alla fall. Men vem/vilka som gjort det är nog kört.

Mord eller att han somnade i badkaret och någon fick panik och dumpade honom i sjön.
Citera
2017-05-11, 15:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Fast först ringer hon sin dotter 08.30 för att höra om hon och hennes familj ville komma ut. En halvtimma senare ringer hon larmet.

Korrekt, enl. förhören
Citera
2017-05-11, 15:29
Medlem
Grandiosos avatar
Robin Gustafsson:
Advokaten frågar om morgonen efter.
- Ropade du efter din make när du inte hittade honom på morgonen? frågar advokaten.
- Nej, han skulle ändå inte svarat. Han brukar hålla sig undan för att straffa mig, säger 42-åringen.

Robin Gustafsson:
Åklagaren pekar på att 42-åringen är tillbaka med sin familj och badar vid sommarstugan, bara några veckor efter att mannen hittats död i vattnet.
- Hur känner du inför att greja i vattnet där din make dött?
- Ingen hade mått bättre av att vi hade suttit instängda i en lägenhet.
- Men var du berörd?
- Ja, självklart.
- Hur märktes det? frågar åklagaren.
- Det märks inte så mycket på mig när jag är berörd, säger hon.

Åklagaren pekar på att kvinnan i den rättspsykiatriska undersökning som gjorts sagt att hon "är tämligen oempatisk".
- Nej, det tror jag inte jag har sagt, säger 42-åringen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6693665
Citera
2017-05-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Robin Gustafsson:
Advokaten frågar om morgonen efter.
- Ropade du efter din make när du inte hittade honom på morgonen? frågar advokaten.
- Nej, han skulle ändå inte svarat. Han brukar hålla sig undan för att straffa mig, säger 42-åringen.

Robin Gustafsson:
Åklagaren pekar på att 42-åringen är tillbaka med sin familj och badar vid sommarstugan, bara några veckor efter att mannen hittats död i vattnet.
- Hur känner du inför att greja i vattnet där din make dött?
- Ingen hade mått bättre av att vi hade suttit instängda i en lägenhet.
- Men var du berörd?
- Ja, självklart.
- Hur märktes det? frågar åklagaren.
- Det märks inte så mycket på mig när jag är berörd, säger hon.

Åklagaren pekar på att kvinnan i den rättspsykiatriska undersökning som gjorts sagt att hon "är tämligen oempatisk".
- Nej, det tror jag inte jag har sagt, säger 42-åringen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6693665

Hon har ju sagt så där, med variationer, flera gånger. Att hon stänger in känslor när saker blir lite jobbiga. Att hon inte reagerar pga att hon lärt sig stänga av sedan hon var liten. Detta indikerar att hon är iskall faktiskt.
Citera
2017-05-11, 15:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta med att Johanna ville poängtera att hon "fått en medicin som gör att jag blir neutral i min sinnesstämning" innan dagens rättegång.
Kan det vara ett korkat försök att försöka deskreditera hennes eget vittnemål ("det sa jag bara för jag var drogad serru")? Eller en början på ett (meningslöst) försök att bli kryssad som galen och slippa finkan?
Jag är rätt säker på att det finns någon tänkt poäng i Johannas huvud.

Om hon nu faktiskt ÄR "riktig" knarkare, låt oss säga heroin, (många, om inte alla tabletter som funnits/hittats i hennes närhet, om man säger så är väl opiater.......)

Då kan hon ju ha börjat att få metadon eller subutex av häktesläkaren, vilket då kommer att göra henne "normal", eller frisk.

Kan också vara en hint/tortyr till MR......som kanske inte vet om möjligheten att få bli medicinerad med detta.......och blir vansinnigt sugen.

Vet någon om MR s restriktioner är släppta?? Kan han månne följa rättegången i någon livesändning??
Citera
2017-05-11, 15:42
Avslutad
Ja jag tycker att åklagaren är för mjäkig!
Såna här personer måste dom ju sätta åt!

T ex Under larmsamtalet säger hon ju att hon hittar mobilen efter att hon ser båten.

Nu säger hon att hon ser mobilen och larmar!?!?!
Citera
2017-05-11, 15:45
Medlem
lasternassummas avatar
SVT:
"Ett av makens barn, som är med i rättssalen, börjar gråta när hon hör 42-åringens berättelse."

Citera
2017-05-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja men dåså, då är väl saken biff!

Biff?, du menar entrecote?

Ja nog ser det lite mörkt ut för JM i Aki-fallet men i slutändan räcker det nog inte trots allt till fällande
Citera
2017-05-11, 15:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Ja nog ser det lite mörkt ut för JM i Aki-fallet men i slutändan räcker det nog inte trots allt till fällande

Nej Oxfilé... Same-same tydligen enligt åkl.
Citera
2017-05-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Undrar lite vilka bevis de behöver. Hon talar ju uppenbarligen inte sanning, hon ljuger och trasslar in sig om sina förehavanden. Måste man verkligen ha klockrena fysiska bevis eller ett klart erkännande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in