2017-05-11, 22:41
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Gjorde dom ?

Vilka dagar avhandlas morden på dessa två barn? Det kan inte gärna lämnas utan utredning.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-11 kl. 22:50.
Citera
2017-05-11, 22:43
Medlem
Döda barn?
Citat:
Gjorde dom ?
Att två fosterbarn dött under Johannas omsorg/försorg angränsar nog till en trådsanning. Det är inte klarlagt menar jag.

Edit: exakt vad som sades kring detta i förhöret med Anki har citerats i tråden, någon vänlig själ kanske kan hitta och citera igen.

Turkost spår på Akis tänder
En annan teori kring vad som kan ha funnits på Akis tänder. Förutom att det kan ha varit något som Aki tog själv, eller som han tvingades/lurades i, så skulle det kanske kunna vara något som helt enkelt kletats dit i efterhand - för att stödja bilden av att han var en missbrukare som själv orsakat sin död. Eller? En av Johannas versioner var ju att han dog av en överdos. Kanske ett annat sätt att påstå att han själv orsakat drunkningen genom drogbruk? Sen fäste olyckligtvis inte obducenterna någon vikt vid detta, och något spår av droger hittades inte (eller söktes inte?)/heller i blodet så den versionen föll ju...
Senast redigerad av pruppmupp 2017-05-11 kl. 22:48.
Citera
2017-05-11, 22:44
Medlem
[quote=Tr4ms|60699708]Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?[/QUOTE

Tidigare i tråden har det framkommit att Glanliden saknar badkar. Vet ej om det stämmer ( så som ej kontrollerat detta själv i fup). Dusch tror jag att jag såg i badrummet på övervåningen.
Citera
2017-05-11, 22:45
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det handlar väl om betalningsmottagarens redovisning för att få betalt av kontokortsföretaget. Kan bli senare än inköpsdagen.

Exakt, jag redogör / svarar på en fråga i inlägget
Citera
2017-05-11, 22:47
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det blir nog kyligare än så. Media kommer ta hem sina journalister av kostnadsskäl. Finns ingen anledning att bevaka en rättegång som inte gick som staten eller IF ville. Sjukt att man haussat upp detta så mycket och att man ens lägger energi på eländet. Personligen gör jag det för att jag har lite info och anar vart det bär hän. Vissa skribenter i tråden har svalt ett bete som inte finns. Om ett par veckor blir det intressant kan jag lova

Det var väl redan rätt tomt på bänkarna i dag, falanders nörderi attraherar få andra än han själv.
Citera
2017-05-11, 22:48
Medlem
Citat:
Exakt, jag redogör / svarar på en fråga i inlägget
OK, kanske extra lök på laxen från mig då.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
För att JM inte kan hålla sig till "sanning" eller rättare sagt pladdrar friskt och inte riktigt minns kan man inte döma någon för mord. Det ligger i hennes personlighet och hon har redan redogjort för det i domstol och inte minst utredning att hon pladdrar och säger det folk vill höra eller inte.

Man kan tycka vad man vill om JM och jag finner både humor och ironi i att hon driver runt fhl som hon gör. Domstolen dömer och inte åker hon dit för fredags-sobril.

Jag är inte lika tvärsäker som du när det gäller utkomsten av denna del och i det stora hela tror jag det är skit samma (eller får ses som en bonus om hon fälls) eftersom jag är mer övertygad om att det blir schack matt i rond 2, dvs. gällande mord på pappsen och all övrig skit.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Döda barn?

Att två fosterbarn dött under Johannas omsorg/försorg angränsar nog till en trådsanning. Det är inte klarlagt menar jag.

Turkost spår på Akis tänder
En annan teori kring vad som kan ha funnits på Akis tänder. Förutom att det kan ha varit något som Aki tog själv, eller som han tvingades/lurades i, så skulle det kanske kunna vara något som helt enkelt kletats dit i efterhand - för att stödja bilden av att han var en missbrukare som själv orsakat sin död. Eller? En av Johannas versioner var ju att han dog av en överdos. Kanske ett annat sätt att påstå att han själv orsakat drunkningen genom drogbruk? Sen fäste olyckligtvis inte obducenterna någon vikt vid detta, och något spår av droger hittades inte (eller söktes inte?)/heller i blodet så den versionen föll ju...

AP besökte ju både apoteekki och alko var och varannan vecka - kanske var det Pepsodent - den blå, han köpte och missbrukade.
Citera
2017-05-11, 22:49
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nej, det stämmer inte. Misstänkta som inte är skyldiga behöver inte slingra sig. Man säger som det är.

Det finns alltid två sidor av myntet, sällan det finns en glasklar sanning.
Citera
2017-05-11, 22:51
Medlem
Citat:
Gjorde dom ?
Ja det står i FUP.

Ett barn drunknade, och på en annan adress JM bott på ett annat fosterbarn. Allt är dock lite otydligt men det går att läsa i FUP.
Citera
2017-05-11, 22:52
Medlem
Tr4mss avatar
[quote=Ramaria|60700118]
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?[/QUOTE

Tidigare i tråden har det framkommit att Glanliden saknar badkar. Vet ej om det stämmer ( så som ej kontrollerat detta själv i fup). Dusch tror jag att jag såg i badrummet på övervåningen.

Vänligen se tidigare svar på samma kommentar.
Citera
2017-05-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Detta med att Johanna ville poängtera att hon "fått en medicin som gör att jag blir neutral i min sinnesstämning" innan dagens rättegång.
Kan det vara ett korkat försök att försöka deskreditera hennes eget vittnemål ("det sa jag bara för jag var drogad serru")? Eller en början på ett (meningslöst) försök att bli kryssad som galen och slippa finkan?
Jag är rätt säker på att det finns någon tänkt poäng i Johannas huvud.
Jag tror hon ville gardera sig för att hon inte skulle komma att lyckas spela tillräckligt gråtmild i rättens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in