2017-05-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Typ, allt pekar mot Johanna utom att det är bortom allt rimligt tvivel. Det finns gott om alternativa senarion, indicier till trots.

PS Tar emot att gaffla mot dig men jag vet att du vill ha en seriös debatt så hoppas vi kan vara vänner ändå 😜

Ett scenario kan vara att Aki drunknat full som ett ägg.
Citera
2017-05-11, 21:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ok, var otydlig. Här vet vi inte om det är olycka eller mord. I Mats Almfallet vet vi inte om det är olycka eller mord. Förstår du vad jag menar nu?

Jodå, nu förstår jag hur du tänker och vi får se var vi landar i det här fallet, experterna kommer att stå som spön i backen när det nya obduktionsprotokollet ska avhandlas, får de till att frånvaron av kiselalger i stor mängd pekar på att han dränkts någon annan stans har vi ett mord att lösa.

De hittad ju tre kiselalger i lungorna och om det är för lite för att kunna säga att han drunknade i Hjälmaren så kommer det att rubriceras som mord, det är vad jag tror i alla fall om nu inte Hikes hittar en expert som säger motsatsen vill säga, då får de väl singla slant om vad det ska bli.
Senast redigerad av Reimer 2017-05-11 kl. 22:01.
Citera
2017-05-11, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om får. 🐑🐑

Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.

– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.

Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.

Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen.
"

Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.

- Nej, nej, nej, säger 42-åringen.
"

Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.

Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.

I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.

Jag vet inte om jag hört om något fall där temperaturen på rosévinet heller avgjort?

Nu har man tagit upp slantar, mat, dryck och naturnära upplevelser i tre dagar men jag är mest intresserad av IKEA-lådan. Stackars stackars domare och nämndemän. Idag var åhörarstolar tomma så den där campinghysterin är bara att lägga åt sidan så här 10% in i rättegången. Ingen rock´nroll alls faktiskt.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hon nämnde att hon hade en 10 rums lägenhet i centrala Eskilstuna på 350 kv.m . Var det den lägenheten som hennes pappa köpte till 95%?

Inte en lägenhet, huset på Kungsladugårdsgatan som hon och Aki hade. Vet det för jag minns Hemnet-annonsen, låg till försäljning länge.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Typ, allt pekar mot Johanna utom att det är bortom allt rimligt tvivel. Det finns gott om alternativa senarion, indicier till trots.

PS Tar emot att gaffla mot dig men jag vet att du vill ha en seriös debatt så hoppas vi kan vara vänner ändå 😜

Absolut!
Jag är benägen att hålla med dig om rimligt tvivel, om vi ser till mordet på Aki och vad som framkommit hittills. Like I said before, it ain't over till the fat lady sings...

Citera
2017-05-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarbeb
Jag läste för länge sen i tråden att JM och UF är adopterade. Stämmer det eller är det bara påhitt?

Påhitt förmodligen. Inget har hittats som styrker detta. De är uppenbart biologiska systrar baserat på likheten i utseende.
Citera
2017-05-11, 22:10
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om får. 🐑🐑

Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.

– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.

Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.

Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen.
"

Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.

- Nej, nej, nej, säger 42-åringen.
"

Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.

Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.

I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.

Haha. Om det inte fans får i hagen är det klart, inga får=Johanna på hinsan! Eller så var det får där och eftersom ungarna ville mata fåren så matade de fåren. Alternativet var att förklara varför de stygga vargarna dödade fåren, slet upp deras bukar för att frossa i kebab. Små barn föredrar nog en lätt friserad verklighet?
Citera
2017-05-11, 22:13
Medlem
Nu har jag också läst fup och även lyssnat på denna otäcka människa i rätten. Hon låter som andra psykopater. Len i rösten för att försvara sitt beteende. Kan människan bara gå och dö!? Fyfan, vilken obehaglig människa! Två kända dödsoffer, finns det fler???
Citera
2017-05-11, 22:14
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jodå, nu förstår jag hur du tänker och vi får se var vi landar i det här fallet, experterna kommer att stå som spön i backen när det nya obduktionsprotokollet ska avhandlas, får de till att frånvaron av kiselalger i stor mängd pekar på att han dränkts någon annan stans har vi ett mord att lösa.

De hittad ju tre kiselalger i lungorna och om det är för lite för att kunna säga att han drunknade i Hjälmaren så kommer det att rubriceras som mord, det är vad jag tror i alla fall om nu inte Hikes hittar en expert som säger motsatsen vill säga, då får de väl singla slant om vad det ska bli.

Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?
Citera
2017-05-11, 22:17
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Absolut!
Jag är benägen att hålla med dig om rimligt tvivel, om vi ser till mordet på Aki och vad som framkommit hittills. Like I said before, it ain't over till the fat lady sings...

Helt riktigt, del 2 är en annan historia. Där finns det dock en massa skumma händelser och personer också men Aki lär förbli olöst.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-11 kl. 22:20.
Citera
2017-05-11, 22:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?

Mja, då får det skakas fram "någon" ur rockärmen, de var ju ensamma vid torpet (JM och A*i) men vi får se vad som följer, det kommer ju mera nästa vecka.
Citera
2017-05-11, 22:19
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det kanske inte behöver påtalas, men när man läser fup:en så verkar hon ha tappat all verklighetsuppfattning. Det som fascinerar mest är hur svårt hon verkar ha att förstå att hon gjort något som helst fel när hon har sex med två afghanska pojkar som bott på det boende för flyktingbarn som Johanna (J) driver med sin partner Lotta (L). Här utdrag ur en SMS-konversation mellan dem.

L: Ekuriren ringde dem kommer publicera att vi gjort övergrepp. Inga namn på oss eller företag.

L: Idag var det den värsta artikeln jag någonsin kunde ana i tidningen!! Jag spyr!!

L: Sexfilm ligger på Ekurirens hemsida!!

L: Så du har inte gjort något brott?

J: Brott?

J: Det första dem kommer att göra är att åldersbestämma pojken

L: Ja, det står att ni haft sex på hotellet i gtb

L: Det går inte att göra sådana misstag när man har ett företag som är i strålkastarljuset. Eskilstuna är inte så stort. Skyldig till brott eller inte.

(...)

L: Du har kraschat hela firman i och med din sexuella handling. Det är där du begår ditt misstag. Jag kan inte ha samarbete med någon som är gränslös. Jag litar inte längre på dig. Plus att du utsatt MIG för den här skiten. Folk skrattar åt oss.

J: Det är väl när det är kris man håller ihop

L: Nej, jag säger du är avsatt tills utredningen är klar.

J: Nej?

L: Jo

L: Du ska inte jobba vidare just nu.

(...)

L: Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld men där är vi tydligen olika.

J: Men jag gjorde det för att vara snäll

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll?

Källa: Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_2__3_.PDF sid 103 - 109

Underbart, tack!!!
Första gången jag läser att hon faktiskt ERKÄNNER något. Underbart fôrsök ändå att vilja bortfôrklara gärningen med att man "gjorde det för att vara snäll"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in