Det kanske inte behöver påtalas, men när man läser fup:en så verkar hon ha tappat all verklighetsuppfattning. Det som fascinerar mest är hur svårt hon verkar ha att förstå att hon gjort något som helst fel när hon har sex med två afghanska pojkar som bott på det boende för flyktingbarn som Johanna (J) driver med sin partner Lotta (L). Här utdrag ur en SMS-konversation mellan dem.
L: Ekuriren ringde dem kommer publicera att vi gjort övergrepp. Inga namn på oss eller företag.
L: Idag var det den värsta artikeln jag någonsin kunde ana i tidningen!! Jag spyr!!
L: Sexfilm ligger på Ekurirens hemsida!!
L: Så du har inte gjort något brott?
J: Brott?
J: Det första dem kommer att göra är att åldersbestämma pojken
L: Ja, det står att ni haft sex på hotellet i gtb
L: Det går inte att göra sådana misstag när man har ett företag som är i strålkastarljuset. Eskilstuna är inte så stort. Skyldig till brott eller inte.
(...)
L: Du har kraschat hela firman i och med din sexuella handling. Det är där du begår ditt misstag. Jag kan inte ha samarbete med någon som är gränslös. Jag litar inte längre på dig. Plus att du utsatt MIG för den här skiten. Folk skrattar åt oss.
J: Det är väl när det är kris man håller ihop
L: Nej, jag säger du är avsatt tills utredningen är klar.
J: Nej?
L: Jo
L: Du ska inte jobba vidare just nu.
(...)
L: Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld men där är vi tydligen olika.
J: Men jag gjorde det för att vara snäll
L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll?
Källa: Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_2__3_.PDF sid 103 - 109