2017-05-11, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
En 7:a på en avundsjukeskala 1 - 10

Ja säger 1. Vad skall man med pengar till när man blivit köttad av en påtänd afghan som ville visa sig "manlig" inför JM? Frågan är vad mer åklagarna har att komma med? Hur bevisa att JM var med? Hur bevisa att hon stämplat? Tro på köttande och påtänd afghan som ändrat sin historia 4-5 ggr?
Citera
2017-05-11, 21:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag var kanske otydlig. Hur påverkar det skuldfrågan till dubbelmord och mordförsök menar du?

Som jag menade när jag skrev svaret, även om jag kanske var otydlig, så ingår ekonomi och den ekonomiska situationens förveckling i motivbilden. Totalt sett är dock motivbilden betydligt mer komplex än att den bara innefattar att JM satt sprätt på mycket kulor. Ändå var det huvudtemat under rättegångens första dag. Detta med att JM under våren 2016 indirekt satt på pengar, samtidigt som hon var på väg att förlora sin bostad och möjlighet att åka till sommarstugan bidrog till den frustration som senare fick henne att mörda.

Kanske pratar vi förbi varandra, men det är klart att pengarna i sig inte innebär någon skuld. Var det så du menade?

Citera
2017-05-11, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, dödsorsaken i A*i,s fall är klar, han drunknade det finns det inga tvivel om, frågan som det gäller är ju om han fick hjälp med att drunkna eller om det hur osannolikt det än låter var en olycka och JM är ett offer för en hel radda olyckliga händelser som hon inte kan rå för, däribland en förfalskad livförsäkring m.m

I L*ndas fall var kroppen i för dåligt skick för att en dödsorsak skulle kunna fastställas, tungbenet skaknades bland annat.

Vad säger att hans förstorade hjärta inte var orsaken? Vanligt vid alkoholism att hjärtat bara ger upp.
Citera
2017-05-11, 21:45
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Vi får se om stenläggarna kan släta över stenvändarnas bristfälliga stenläggning. Pokerfusk är nog inte tillåtet - tror jag

Med all respekt, om hon inte döms är nog falander i pension. Högprofilmål kan gå båda hållen 🤓
Citera
2017-05-11, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Som jag menade när jag skrev svaret, även om jag kanske var otydlig, så ingår ekonomi och den ekonomiska situationens förveckling i motivbilden. Totalt sett är dock motivbilden betydligt mer komplex än att den bara innefattar att JM satt sprätt på mycket kulor. Ändå var det huvudtemat under rättegångens första dag. Detta med att JM under våren 2016 indirekt satt på pengar, samtidigt som hon var på väg att förlora sin bostad och möjlighet att åka till sommarstugan bidrog till den frustration som senare fick henne att mörda.

Kanske pratar vi förbi varandra, men det är klart att pengarna i sig inte innebär någon skuld. Var det så du menade?

Du ÄR dum i huvudet på riktigt.

JM låg på noll i intäkter och utgifter och har förklarat mer eller mindre alla sina transaktioner för den minst sagt förvånade Fahlander. Men då måste tilläggas att hon hade mångmiljonvinster innestående på företaget.

Vart är det ekonomiska motivet domarna skall hänge sig åt i domen tror du?
Citera
2017-05-11, 21:50
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, dödsorsaken i A*i,s fall är klar, han drunknade det finns det inga tvivel om, frågan som det gäller är ju om han fick hjälp med att drunkna eller om det hur osannolikt det än låter var en olycka och JM är ett offer för en hel radda olyckliga händelser som hon inte kan rå för, däribland en förfalskad livförsäkring m.m

I L*ndas fall var kroppen i för dåligt skick för att en dödsorsak skulle kunna fastställas, tungbenet skaknades bland annat.

Ok, var otydlig. Här vet vi inte om det är olycka eller mord. I Mats Almfallet vet vi inte om det är olycka eller mord. Förstår du vad jag menar nu?
Citera
2017-05-11, 21:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det är ändå ganska små saker som ändrats. 19:30 är 20:30 när hon lägger barnen, i vilken ordning hon sett telefon och båt. Ett minne efter sin makes bortgång för två år sedan är ingen stor sak eller ens en lögn. Och här är JM öppen om det.

Förhållande om entrecote och ljummen rosé är lika ovidkommande.

Någon gärningsbeskrivning har de ens inte berört ännu, bara ovidkommande tjafs. Bra ändå att Akis beteende belyses och inte gråtfärdiga anhöriga.

Vad anser du att det har för betydelse när en åtalad i en rättegång säger "bara för att jag sagt det så betyder det ju inte att det är sant"?
Citera
2017-05-11, 21:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hon nämnde att hon hade en 10 rums lägenhet i centrala Eskilstuna på 350 kv.m . Var det den lägenheten som hennes pappa köpte till 95%?

Den lägenheten har jag missat.

Den som JMs pappa köpte 2014-03-31 efter att hon sagt till honom att Aki misshandlade henne och barnen ligger på Grankvistgatan och är inte så stor. Det finns plan över den i FUP. Jag tror det var fyra rum, men ganska små sovrum, så uppskattningsvis 100 m2 eller kanske lite mer.

Citera
2017-05-11, 21:53
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Intressant sammankoppling. Akis liv i Arboga och Noppes i Stockholm slutat gm drunkning i lågt vatten. Är det verkligen en slump eller det kan finnas några dolda sammankopplingar ?
Den enda sammankopplingen jag kan hitta, är att du citerar dig själv i tråden om Noppes dödsfall.

(FB) Skvaller om Carl Adam "Noppe" Lewenhaupt, nu hittad död i Värtan 1/3 -17
Citera
2017-05-11, 21:54
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Typ, allt pekar mot Johanna utom att det är bortom allt rimligt tvivel. Det finns gott om alternativa senarion, indicier till trots.

PS Tar emot att gaffla mot dig men jag vet att du vill ha en seriös debatt så hoppas vi kan vara vänner ändå 😜
Citera
2017-05-11, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad anser du att det har för betydelse när en åtalad i en rättegång säger "bara för att jag sagt det så betyder det ju inte att det är sant"?

För att JM inte kan hålla sig till "sanning" eller rättare sagt pladdrar friskt och inte riktigt minns kan man inte döma någon för mord. Det ligger i hennes personlighet och hon har redan redogjort för det i domstol och inte minst utredning att hon pladdrar och säger det folk vill höra eller inte.

Man kan tycka vad man vill om JM och jag finner både humor och ironi i att hon driver runt fhl som hon gör. Domstolen dömer och inte åker hon dit för fredags-sobril.
Citera
2017-05-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Skärp dig. Hon har sagt vad hon brukade göra på morgonen. Mata fåren. Hon hade två småungar och en Aki som körde fulspel att tänka på. Du biter dig fast i FUP men inser inte att rätten inte läser den som bibeln eller ens alls. Så länge det inte har med rena lögner som kan påverka ett utfall i domen så fäster man inte vikt vid vare sig ordnad ekonomi, entrecote, ljummen rosé eller om tvillingarna lades 19:30 eller 20:30. Du har noll koll på juridiken utan har läst för mycket i media.

När gärningsbeskrivningen plockas isär och med den tillhörande obduktion kommer åklagarna se ut som två kiselalger. Att ta med detta till GM o AM-fallet ser inte bra ut. JM har inte på något sätt trampat i klaveret men åklagarna med sin kontomiss är rena pajasartisterna..då återstår IKEA-lådan.

Citat:
Jag tror JM menade att det var så dom brukade göra, i största allmänhet, mata fåren med knäckebröd. Om det gjordes den 8 aug, på morgonen har jag ingen aning om.
Tror inte tvillingarna kan bringa klarhet i detta. Dom hade nog ingen aning om att vargen tagit fåren.
Till hagen kanske dom ville gå, ändå, ovetandes.

Det blir lite högtravande ibland tycker jag, när man anmärker på ordföljd och annat som hände för ett BRA tag sen.

Nu har ju jag barn och har haft får - men det har ju ingen betydelse i det här fallet.

Om får. 🐑🐑

Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.

– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.

Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.

Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen.
"

Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.

- Nej, nej, nej, säger 42-åringen.
"

Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.

Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.

I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in