2017-05-11, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, då förstår jag, måste ha missat det inlägget men det är klart att den åtalade får ljuga hur mycket som helst men det bör ju vara bra lögner om man nu inte envisas med att vilja bli dömd mot sitt nekande.
Åklagarna kommer med indicier som på inget vis kan nå upp till "bortom rimligt tvivel". Rena skämtet faktiskt att se åklagarnas chikanösa tillvägagångssätt. Att återkommande kalla akis drunkning för uppvärmningsbrott är en av de större vurpor som skådats i tråden. Lama borförklaringar endast för alla måste se det uppenbara, åklagarna har inget efter ett år och nio månader. Inget!
Citera
2017-05-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Inte mer än allt annat som avhandlats när det gäller JMs ekonomiska situation.
Några konkreta exempel på när bolagets resultat och tillgångar varit uppe och haft betydelse för förvecklingen:
–*När JM sa att hon ville köpa sommarstugan därför att hon hade cash på väg.
– När JM vart uppsagd från lägenheten och sade att hon skulle kunna köpa den i början av 2017.

Jag tror att hon inte blev tagen på allvar då, trots att hon talade sanning. Det kan ha bidragit till att hon blev "ganska arg".

Hon hade ingen uppenbar möjlighet att komma åt dom här pengarna tidigare, annat än genom att betala sig själv en mycket hög lön, men då hade ju också skatteffekterna slagit till, vilket jag gissar var orsaken till att hon inte gjorde det.

Hon nämnde att hon hade en 10 rums lägenhet i centrala Eskilstuna på 350 kv.m . Var det den lägenheten som hennes pappa köpte till 95%?
Citera
2017-05-11, 21:33
Medlem
MARKLYFTs avatar
Lite OT men JM pappa var han tät eller? nån som kan utveckla?
Citera
2017-05-11, 21:36
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
För det första så blev det aldrig något mord, det gick inte att fastställa någon dödsorsak på L*nda så han blev endast dömd för brott mot griftefriden.

Hans berättelse var så osannolik att domstolen skrev att de lämnade hans utsaga helt utan beaktande, kort sagt, "vi har hört vad du säger och du ljuger värre än en häst travar".

Exakt, Johannas historia lär inte slå Mats historia i brist på trovärdighet. I båda fallen är dödsorsak okänd så Johanna klarar sig från mordet på den Bailysdrickande finnen (värdig en boktitel tycker jag). 😉
Citera
2017-05-11, 21:38
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT
Inte alls OT. Hennes pappa tillsammans med hennes syster sålde ett smyckesföretag (Pearls for girls) för i runda slängar ett tiotal miljoner. Så ganska tät
Citera
2017-05-11, 21:38
Bannlyst
Citat:
Hon trodde att dom matade fåren med hårt bröd, men egentligen matade dom vargen med entrecôte!

Du borde rycka in som bisittare till Amanda Hikes! Tillsammans ska ni nog få ihop nåt!

Så du hoppas och önsketänker att JM skall fällas på inga bevis alls?

Jag tycker du spelar över din roll i tråden. Så lite som åklagarna har kommit med och där har du själv vacklat så borde du var mer konsekvent. Juridiken ger att detta inte håller ens till åtal men istället får åklagrana skämmas med kontomissar och kräftlåda, påpiskade av högre chef och underbyggda av usel utredning. Fahlander & Wenna trivs nog inte i rättegångssalaen. Men vem vet, ess i rockärmen? Tror inte så..
Citera
2017-05-11, 21:39
Avslutad
Jag läste för länge sen i tråden att JM och UF är adopterade. Stämmer det eller är det bara påhitt?
Citera
2017-05-11, 21:40
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT

Jag kan. Ganska tät (iaf med lantismått mätt).
Citera
2017-05-11, 21:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Hon trodde att dom matade fåren med hårt bröd, men egentligen matade dom vargen med entrecôte!

Du borde rycka in som bisittare till Amanda Hikes! Tillsammans ska ni nog få ihop nåt!

Haha! Och beslås man med en lögn så är det ju bara att ta tillbaka och komma med en ny historia! Intressant när åklagaren nämnde att hon i polisförhör hade sagt att hon hade jobbat som call-girl. "Ja, men det tog jag ju tillbaka". Helt skamlöst!
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Så du hoppas och önsketänker att JM skall fällas på inga bevis alls?

Jag tycker du spelar över din roll i tråden. Så lite som åklagarna har kommit med och där har du själv vacklat så borde du var mer konsekvent. Juridiken ger att detta inte håller ens till åtal men istället får åklagrana skämmas med kontomissar och kräftlåda, påpiskade av högre chef och underbyggda av usel utredning. Fahlander & Wenna trivs nog inte i rättegångssalaen. Men vem vet, ess i rockärmen? Tror inte så..

Vi får se om stenläggarna kan släta över stenvändarnas bristfälliga stenläggning. Pokerfusk är nog inte tillåtet - tror jag
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Dom kom fram till att så fort JM rör på munnen så ljuger hon, det var väl i stort sett vad som kom fram idag, antingen lögner eller också minnesförlust på allt väsentligt.

Det här går ju bättre än väntat även i den här delen som rör A*i,s död.

Kan hennes ljugande vara tvångsmässigt? Hon förefaller ljuga om vad som helst, även helt irrelevanta saker såsom att mata får som inte ens finns.
Eller försöker hon plocka in detaljer i sina lögner för att göra dem mer trovärdiga (vilket alltid fungerar kontraproduktivt eftersom utredare kollar upp påståenden och det har hon inte förstått trots 42 års livserfarenhet)?

Man blir bara så trött på mängden lögner
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Exakt, Johannas historia lär inte slå Mats historia i brist på trovärdighet. I båda fallen är dödsorsak okänd så Johanna klarar sig från mordet på den Bailysdrickande finnen (värdig en boktitel tycker jag). 😉

Nej, dödsorsaken i A*i,s fall är klar, han drunknade det finns det inga tvivel om, frågan som det gäller är ju om han fick hjälp med att drunkna eller om det hur osannolikt det än låter var en olycka och JM är ett offer för en hel radda olyckliga händelser som hon inte kan rå för, däribland en förfalskad livförsäkring m.m

I L*ndas fall var kroppen i för dåligt skick för att en dödsorsak skulle kunna fastställas, tungbenet skaknades bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in