2017-05-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Enligt Expressens liverapportering fick hon frågan om vad de åt på bryggan:

– Ostar, korvar, räkor och bröd, säger Arbogakvinnan att hon och Aki åt.
Och det här åt barnen också , frågar målsägandebiträdet Brage Åhman.
– Ja, säger Arbogakvinnan.

Vad hände med de dyra kungskrabbebenen?

Hon gnagde kanske på kungskrabbe benen innan hon slängde de i Hjälmaren.
Mycket sjuk människa, denna kvinna, uppfyller diagnosen antisocial personlighetsstörning med råge.
Min fråga är undra var lyxmiddagen tog vägen, med mat och dryck?
Det lär vi nog aldrig få något svar på.
Citera
2017-05-11, 16:47
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Var är källan för bilens placering?

Jag kan inte precisera var i fupen på rak arm men det är i förhören kring hur hon tog sig hem och förhören med AB kring drunkningen.
Citera
2017-05-11, 16:52
Medlem
afKnollentotts avatar
Eftersom AP kunde legitimeras utifrån "körkort" i hans plånbok i jeansen, så "borde" hans betalkort också funnits däri. Vid tillfället fanns dock ingen misstanke om brott, eller det vi nu vet.....
Citera
2017-05-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Färdigblandade longdrinks, speciellt "Original Long Drink" = gin o tonic, älskas av många finnar! Baileys kan vara avsett för en kvinna.

Fast även riktiga karlar kan ju inmundiga Baileys..

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10129917/368/normal/4600362cc5bc3/FIRAR+MED+ROTEBROARE
Citera
2017-05-11, 16:56
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast även riktiga karlar kan ju inmundiga Baileys..

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10129917/368/normal/4600362cc5bc3/FIRAR+MED+ROTEBROARE

Precis. Hur många var det inte, som då, tyckte det var lite suspekt.

Tiden tycks ha stått stilla
Citera
2017-05-11, 17:01
Medlem
skippers avatar
Hur graverande är avsaknaden av kiselalger i hans lungor? Fanns det annat vatten i lungorna som man kunnat ta test på?

Jag tror inte hon kommer åka dit på mordet på hennes make. Det känns som åklageriet har väldigt tunnt på fötterna av det som framkommit. Jag tänker lite på Linda Ch*nfallet och möjligen Mad*elein i Upplands Väsby.

Någonstans känns det ju bra att domstolarna är rejält restriktiva för att fälla, även om Kaj L*nna-fallet verkar vara ett undantag.
Citera
2017-05-11, 17:02
Medlem
Citat:
Åklagarna hävdar att hon dränkte sin make vid sommarstugan i Arboga i augusti 2015 och pressade på hårt om olika detaljer. Kvinnan såg stundtals trött ut, hon sjönk ihop bakom bordet och talade långsamt och entonigt. På flera punkter ändrade hon sin berättelse.
Hon har sagt att hon gick direkt från bryggan, där de åt middag, upp till stugan, där hon lade barnen och sedan somnade själv. I rätten lade hon till att de lekte en stund utanför huset innan de gick in - och åklagaren Jessica Wenna högg direkt.

Nya uppgifter
– Du har aldrig tidigare sagt att du lekt med barnen utanför huset? Du har sagt att du gick upp och lade dem. Det låter som att du tittat på temsningen (uppgifter från telefonmaster) och därför lagt till en ny uppgift om att du varit utanför huset, säger Jessica Wenna.
– Var du ner till bryggan igen efter att du gick upp? undrar Wenna.
– Nej, svarar kvinnan.
Samtidigt har kvinnan nu gett tre olika versioner av historien om varför hon blev orolig och ringde 112: att hon inte såg båten, att hon såg båten men på fel plats och att hon såg sin makes telefon på bryggan.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24837813.ab
Citera
2017-05-11, 17:04
Medlem
Vid ett tillfälle säger hon, enligt svt:

"- Vårt förhållande var som en berg- och dalbana men vi älskade varandra. På något sätt kunde vi inte vara utan varandra samtidigt som vi hatade varandra."

Vid ett annat tillfälle säger hon:

"42-åringen ska också ha frågat nya kärleken om hur många gånger de hade träffats.
- Den frågan är väl inte alls konstig. Vilken kvinna eller man ställer inte den frågan om ens parter har varit otrogen?

Men det visste du ju - du har ju sagt tre gånger?
- Jag ville bara höra vad hon sa. Tro mig. Jag är en mästare på att lämna dåliga förhållanden."

Hur orkar hon hålla på?
Citera
2017-05-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Skyldig?
Eftersom jag aldrig säger att något är mer än 100% säkert så kan jag inte säga att jag är mer övertygad om att JM är skyldig efter dagen i dag. Möjligen då om 100 tidigare kunde vara 99,5 avrundat uppåt att det ha kommit lite närmare 100 nu...

Dramaqueen
Bilden av en dramaqueen har IMO tagit tydligare form i dag. Om JM hittat till en skådespelarbana långt tidigare i livet så hade kanske många offer kunnat få ett längre och bättre liv! Hon kan börja gråta när som helst. Hon älskar att vara i centrum och styra förloppet runt omkring sig. Kanske skulle det vara ett problem med att komma ihåg manus? Så ofta som hon ändrar sig ser hon inte ut att minnas vad hon sagt tidigare...

Konspirationsteorier
Konspirationen som JM beskrev mot slutet av dagen uppfattade jag som att den skulle förklara varför flyktingsexet filmades. Kanske också att konspirationen skulle leda till att JMs föräldrar skulle mördas. Blandar hon inte ihop morden här? Hur skulle det kunna fria henne från mordet på Aki, som inträffade nästan ett år innan den här konspirationen, enligt JM, sattes i verket? Det är väl mordet på Aki som avhandlas nu? Kanske ligger JM några veckor före alla andra? Mordet på pappa Göran och mordförsöket på mamma Anki ska ju upp i juni...

Kvinnan försäkrade make för att "försäkra bättre liv till barn" men det var inte barn som förmånstagare utan hon. Varför hon försäkrade maken men inte sig själv? Det är väl bevis?
Citera
2017-05-11, 17:07
Medlem
Intressant sammankoppling. Akis liv i Arboga och Noppes i Stockholm slutat gm drunkning i lågt vatten. Är det verkligen en slump eller det kan finnas några dolda sammankopplingar ?
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Precis. Hur många var det inte, som då, tyckte det var lite suspekt.

Tiden tycks ha stått stilla
Citera
2017-05-11, 17:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24837813.ab

Hoppas inte JM försäger sig, kommer med en ny uppgift, kanske att hon hjälpte nåt av barnen med ett toalettbesök, eller liknande.

Då blir det kollektiv infarkt på Aftonbladet
Citera
2017-05-11, 17:11
Medlem
Aki har sagt att han fått sprutor av henne som gjort att han inte orkade röra sig på flera dagar. Idag var det sprutor han fick i Egypten av läkare. Aki och en vän hittade en låda i förrådet med sprutor.Jm har säkert sett till att preparera en bit korv på hans tallrik, sen när han är nästan borta så dränker hon han och sen knuffa i han vid bryggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in