2017-05-11, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Stackars Lotta! Inte så kul på Bråkmakargatan. Verkar sannolikt att hon är ett oskyldigt offer i den här historien.

Det är hon. Och hon fick också smaka på vad det innebär att gå mot JM. Värre än så är det inte även om man hotar att stänga ute henne från miljonvinster så att säga..
Citera
2017-05-11, 21:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Glömde detta: ADHD är så. Stora luckor i normalbegåvningen är nog det säkraste tecknet på en med ADHD. De framstår därför som idioter på många plan.

Haha, adhd.. luckor i normalbegåvning.. idioter.. helt logiskt, bra jobbat!
Citera
2017-05-11, 21:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror JM menade att det var så dom brukade göra, i största allmänhet, mata fåren med knäckebröd. Om det gjordes den 8 aug, på morgonen har jag ingen aning om.
Tror inte tvillingarna kan bringa klarhet i detta. Dom hade nog ingen aning om att vargen tagit fåren.
Till hagen kanske dom ville gå, ändå, ovetandes.

Det blir lite högtravande ibland tycker jag, när man anmärker på ordföljd och annat som hände för ett BRA tag sen.

Nu har ju jag barn och har haft får - men det har ju ingen betydelse i det här fallet.

Hon sade, som jag uppfattade det, i förhör i dag att dom gjorde det på morgonen den 8/8-15.

Varpå åklagaren replikerade att det var i juni som vargen tog fåren och efter det fanns det inte får i hagen.

Jag är benägen att instämma i vad någon skrev i tråden. JM ljuger inte hela tiden. Bara när hon pratar.

Citera
2017-05-11, 21:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla, kan ngn länka till telefonanalys-pdf:en? Hittar den inte i tråden!
Del 1-3

https://minfil.org/v6OdCcb6b3/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_1__3_.pdf
https://minfil.org/u7ObCab5ba/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_2__3_.pdf
https://minfil.org/weO1C4b0bc/Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf

Samtliga dokument upplagda av Lyckoslanten

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2017-05-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror JM menade att det var så dom brukade göra, i största allmänhet, mata fåren med knäckebröd. Om det gjordes den 8 aug, på morgonen har jag ingen aning om.
Tror inte tvillingarna kan bringa klarhet i detta. Dom hade nog ingen aning om att vargen tagit fåren.
Till hagen kanske dom ville gå, ändå, ovetandes.

Det blir lite högtravande ibland tycker jag, när man anmärker på ordföljd och annat som hände för ett BRA tag sen.

Nu har ju jag barn och har haft får - men det har ju ingen betydelse i det här fallet.

JM fick frågan vad hon gjorde på morgonen 8 augusti, hon svarade att dom matade fåren.
Citera
2017-05-11, 21:22
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det en gåva eller en defekt om man matar får som varit döda i två månader?

Hon kanske matade vargen med entrecôten?
Citera
2017-05-11, 21:25
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Skärp dig. Hon har sagt vad hon brukade göra på morgonen. Mata fåren. Hon hade två småungar och en Aki som körde fulspel att tänka på. Du biter dig fast i FUP men inser inte att rätten inte läser den som bibeln eller ens alls. Så länge det inte har med rena lögner som kan påverka ett utfall i domen så fäster man inte vikt vid vare sig ordnad ekonomi, entrecote, ljummen rosé eller om tvillingarna lades 19:30 eller 20:30. Du har noll koll på juridiken utan har läst för mycket i media.

När gärningsbeskrivningen plockas isär och med den tillhörande obduktion kommer åklagarna se ut som två kiselalger. Att ta med detta till GM o AM-fallet ser inte bra ut. JM har inte på något sätt trampat i klaveret men åklagarna med sin kontomiss är rena pajasartisterna..då återstår IKEA-lådan.

Sammanfattningsvis, tur att inte pöbeln dömer för då skule alla sitta på kåken och ingen betala.

Dock inte oväntat att det skulle bli mkt magkänslor i denna tråd.
Citera
2017-05-11, 21:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Hur omnämdes hans mord på Linda?

För det första så blev det aldrig något mord, det gick inte att fastställa någon dödsorsak på L*nda så han blev endast dömd för brott mot griftefriden.

Hans berättelse var så osannolik att domstolen skrev att de lämnade hans utsaga helt utan beaktande, kort sagt, "vi har hört vad du säger och du ljuger värre än en häst travar".
Citera
2017-05-11, 21:27
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Den ena åklagaren dummare än den andra. JM skall pressas om hur mycket entrecôte hon tänkt äta eller hur ljummen hennes rosè skall vara

Fahlander läser expressen och tar med sig artiklarna till rättegången följande dag och konfronterar en häktad med fulla restriktioner gällande artikeln

Två oproffsiga åklagare som fastnat i ett tunnelseende utan dess like.
Ang. fetmarkeringen.

Han frågade JM om hon hade skrivit "Ifrågasätt hennes meddelande natten 7-8". Det hade väl JM kunnat svara på oavsett om hon hade kunnat läsa tidningen, eller inte? Texten kommer från hennes egna anteckningar som hon har med sig under rättegången. Men advokaten lär ju ha förberett henne på frågan, så jag kan hålla med om att åklagaren borde skippat den frågan.

Citat:
Sedan frågar åklagaren om hon skrivit "Ifrågasätt hennes meddelande natten 7-8", vilket Expressen berättat att hon gjort.
– Ingen aning, svarar Arbogakvinnan igen.
Från dagens referat i Expressen.
Citera
2017-05-11, 21:28
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Inte mer än allt annat som avhandlats när det gäller JMs ekonomiska situation.
Några konkreta exempel på när bolagets resultat och tillgångar varit uppe och haft betydelse för förvecklingen:
–*När JM sa att hon ville köpa sommarstugan därför att hon hade cash på väg.
– När JM vart uppsagd från lägenheten och sade att hon skulle kunna köpa den i början av 2017.

Jag tror att hon inte blev tagen på allvar då, trots att hon talade sanning. Det kan ha bidragit till att hon blev "ganska arg".

Hon hade ingen uppenbar möjlighet att komma åt dom här pengarna tidigare, annat än genom att betala sig själv en mycket hög lön, men då hade ju också skatteffekterna slagit till, vilket jag gissar var orsaken till att hon inte gjorde det.

Jag var kanske otydlig. Hur påverkar det skuldfrågan till dubbelmord och mordförsök menar du?
Citera
2017-05-11, 21:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennor63
JM fick frågan vad hon gjorde på morgonen 8 augusti, hon svarade att dom matade fåren.

På frågan, vad hon och barnen gjorde, så skulle hon givetvis svarat - ingenting.

På åklagarens förmodade följdfråga - INGENTING ?

Skulle hon svarat: NÄ

Då hade vi suttit här, nu, för att analyserat detta...... en tanke bara
Citera
2017-05-11, 21:29
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag var ironisk, det är allmänt känt att polis och åklagare har problem med att få de tunga gossarna inlåsta men jag vill inte räkna vår blivande burfågel till det klientelet riktigt än, nog för att hon verkar ha haft ambitionen och viljan att komma dit men stupat på att hon börjat för sent.

Sorry, ironi är svårt ibland. Då är vi överens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in