2017-05-11, 18:59
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om hon bara brydde sig ett uns om sina barn och barnbarn så är det det enda som hon kan göra för att bidra till att dom får en framtid. Bryr hon sig om deras framtid? Vi får se, men jag är skeptisk...

Om hon är psykopat till den grad som många här vill göra gällande så är hon oförmögen att sätta sig in i hur det är för dem. Det är inte att hon inte älskar sina barn utan att hon inte förstår att det är skillnad på vad som är bra för henne och vad som är bra för dem.
Citera
2017-05-11, 19:13
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nämdemännen är ju från samma område ...

Och hur vet du vilka nämndemännen är?

Det är ju bra om de är födda och uppväxta där och tycker det är normalt, hur hon låter alltså. Annars är den där dialekten och attityden hon har något man kan reagera med stark motvilja inför. Verkligen motbjudande dialekt.

Att hon inte vill bättra sig är mycket märkligt. Som socionom vet hon säkert exempel på invandrare som fått barnen omhändertagna för de vuxna uppförde sig olämpligt "skrek och bråkade" inför soc, medan föräldrarna själva hävdade att så låter man i deras kulturer, språk och länder, dvs skriker och skäller högljutt när man samtalar.

Jag tror hon har både sitt omnipotenta uppförande och sin motbjudande dialakt emot sig från början.
Kanske nämndemännen borde bytas ut mot några som talar samma negatovt klingande dialekt, för att minimera risken för förutfattade meningar som i slutändan resulterar i en orättvis dom.

Vi får se hur överklagandet ser ut frampå höstkanten. Hon låter jävligt illa, oavsett vad hon säger. Svårt att hålla sig saklig inför hennes bräkande, skulle jag tro.
Citera
2017-05-11, 19:14
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Och hur vet du vilka nämndemännen är?

Det är ju bra om de är födda och uppväxta där och tycker det är normalt, hur hon låter alltså. Annars är den där dialekten och attityden hon har något man kan reagera med stark motvilja inför. Verkligen motbjudande dialekt.

Att hon inte vill bättra sig är mycket märkligt. Som socionom vet hon säkert exempel på invandrare som fått barnen omhändertagna för de vuxna uppförde sig olämpligt "skrek och bråkade" inför soc, medan föräldrarna själva hävdade att så låter man i deras kulturer, språk och länder, dvs skriker och skäller högljutt när man samtalar.

Jag tror hon har både sitt omnipotenta uppförande och sin motbjudande dialakt emot sig från början.
Kanske nämndemännen borde bytas ut mot några som talar samma negatovt klingande dialekt, för att minimera risken för förutfattade meningar som i slutändan resulterar i en orättvis dom.

Vi får se hur överklagandet ser ut frampå höstkanten. Hon låter jävligt illa, oavsett vad hon säger. Svårt att hålla sig saklig inför hennes bräkande, skulle jag tro.

De är förtroendevalda från Västmanland. Där bräker alla. Det borde de vara vana vid.
Citera
2017-05-11, 19:15
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT
Det här fallet är nog det sjukaste jag någonsin satt mig in i.

Hon har ju inga skrupler alls, ljuger hit o dit i varje ord... hon är djävulen personifierad.

Verkar som hon tror hon är untouchable eller?

Omnipotent.
Citera
2017-05-11, 19:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT
Det här fallet är nog det sjukaste jag någonsin satt mig in i.

Hon har ju inga skrupler alls, ljuger hit o dit i varje ord... hon är djävulen personifierad.

Verkar som hon tror hon är untouchable eller?

Om man söker på "Al Capone" i tråden så får man ett tvåsiffrigt antal träffar...

– De grova brotten utförs av torpeder.
– De som faller i onåd straffas hårt.
– Även poliser och förhörsledare som bidrar till inlåsningen hotas med trasiga knän och rullstol.
– Har representanter för "lagen" och myndigheter bland sina "medhjälpare".
– Hyllas av bottenskrapet bland mediakåsörer.

Ja, JM tror nog att hon är oåtkomlig. Jag hoppas hon börjar tveka lite om det nu...

Citera
2017-05-11, 19:16
Medlem
Matade hon fåren när hon var på väg till sjön, där exmaken dränktes i så fall med vad? Eller fanns det inga får kvar eftersom vargen varit framme? Jag fattade inte riktigt vad dom kom fram till.
Citera
2017-05-11, 19:17
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Matade hon fåren när hon var på väg till sjön, där exmaken dränktes i så fall med vad? Eller fanns det inga får kvar eftersom vargen varit framme? Jag fattade inte riktigt vad dom kom fram till.

De kom fram till att det hon påstod om att de matade fåren inte kan stämma eftersom fåren inte fanns där då.
Citera
2017-05-11, 19:18
Medlem
Hon sagt till barn att skilja på henne om de hämnar i knipa pga mordet på Aki. Hon sagt säkert till pojkvän att skilja på henne...Därför Mohamed skiljer på henne...[/quote]
men använde hon verkligen ordet -skiljer???
sa hon inte skyller?
ör jag döv?
Citera
2017-05-11, 19:18
Medlem
MARKLYFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Omnipotent.
JA, det är tydligt!
Citera
2017-05-11, 19:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Dom kom fram till att så fort JM rör på munnen så ljuger hon, det var väl i stort sett vad som kom fram idag, antingen lögner eller också minnesförlust på allt väsentligt.

Det här går ju bättre än väntat även i den här delen som rör A*i,s död.
Citera
2017-05-11, 19:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Fåren hade vargen tagit i juni Aki ''drunknade'' i augusti.
Citera
2017-05-11, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Fast det är ju fånigt att prata om entrecote eller kräftben

Ännu värre att ägna 1,5 dag till att inse att hennes utlägg kommer från 1 miljon kr som hon fått av sin pappa.
Vad hon lägger dessa på har inget med brottet att göra.

Bra ändå att de fick förklarat att Aki hade skuld till JM när de sålde huset. Aki verkar ha inte alls vara den männsika syskon och mamma vill göra gällande. Förhållandet var mycket ostabilt och han stod för 50%..som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in