2017-05-11, 19:11
Medlem
Polisen hintar om svartsjukedrama:

Citat:
Mannen, som var i 30-årsåldern, var inte känd av polisen sedan tidigare och polisen tror inte att mordet var gängrelaterat.

– Det kan ju finnas andra orsaker. Det kan vara allt från svartsjuka till annat, säger polisens press*talesman Peter Adlersson till Fria Tider.

http://www.friatider.se/polisen-mordet-i-lovgardet-kan-vara-svartsjukedrama
Citera
2017-05-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Och en fällande dom i bagaget omöjliggör all form av anställning menar du?
Nej då. Utdraget är ett begränsat utdrag som bara visar om man är dömd för vissa typer av brott.
Citera
2017-05-11, 19:12
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag förstod precis, att ditt påstående med väldigt hög sannolikhet är felaktigt.

Men låt oss hålla oss till fallet ifråga, vilka brott har han gjort sig skyldig till? Eller vilka brott tror du att han har gjort sig skyldig till? Antar du att han är inkvoterad, eller finns det något som tyder på det?

Det enda som verkligen har framkommit, om inte jag missat något, är att han har varit väldigt aktiv i en svensk paradgren, föreningslivet.

Man kan exempelvis vara storhandlare när det gäller narkotika. Många av dessa flyger under radarn. Man kan förvara saker åt andra. Eller allmänt veta saker som gör andra nervösa, det sistnämda är givetvis inte kriminellt.

Tror själv inte på något av detta i det här fallet. Mer sannolikt att han eventuellt var för populär hos tjejerna och någon störde sig/ blev kränkt.
Citera
2017-05-11, 19:17
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Och en fällande dom i bagaget omöjliggör all form av anställning menar du?

Är inte så säker på hur skolor arbetar, men jag skulle gissa på att så länge det inte är grova brott som exempelvis sexualbrott eller liknande, så borde man kunna få en anställning. Om man till exempel har fifflat med skatter, och har det i belastningsregistret så tror jag inte att det skulle hindra en anställning.
Citera
2017-05-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Nej då. Utdraget är ett begränsat utdrag som bara visar om man är dömd för vissa typer av brott.

Var det inte en tidigare gängkriminell som mördades i Gbg för ett tag sedan som hade fått nåt jobb inom skola eller iaf med ungdomar?

Dvs bidragsjobb..
Citera
2017-05-11, 19:18
Medlem
Jag vet vem *lan *min var.
Killen var en laglydig muslim i sina bästa år.
Brott har han inte begått, inte heller har någon i hans familj.

Sanningen är att han gått och fått en tjej vars namn jag inte nämner, på smällen.
*lan ville då gifta sig med tjejen. Någonting som inte tjejen ville.
Resten kan ni ju klura ut själva
Citera
2017-05-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Såg också detta, fattar inte heller. Eventuellt kan ju någon/några av dem flyttat ut från lägenheten men struntat i att göra adressändring. Eller att tanten hyr ut den till någon form av kollektiv, AA verkar verkar vara vän med SG på Facebook, även med en GA.
Kan ju vara så att nån av namnen bor där i andra hand svart? Jag och mina kompisar hyrde en lägenhet i lövgärdet svart men hon som ägde lägenheten ville stå kvar för att inte väcka misstankar. Så vi var 4 Pers + den som vi hyrde av skrivna på samma lägenhet
Citera
2017-05-11, 19:19
Medlem
En lärarvikarie som blivit skjuten. Gissar på att han kränkt någon elevs heder.
Citera
2017-05-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Det ansågs väl off topic, mitt och flera andra inlägg har också raderats. Som i min mening inte var off topic, speciellt inte när inlägget jag citerade för ligga kvar.

Blir också nyfiken på vad en Petra saliba har med detta fall att göra. Hör man saliba tänker, iallafall jag, man direkt på Uddevalla trippelmordet. Finns det någon koppling?

Hon var tillsammans med Josef Hällgren som dömdes i Vår Krog attentat. 12 år fick han. Lite små kriminell är hon väl eller iaf kopplingar.
Citera
2017-05-11, 19:20
Medlem
Att ni inte har mer skam i kroppen att hänga ut en nybliven mamma som inte har något med detta att göra!!!! Ta bort inlägget och sluta hänga ut henne!!!!!! Hon är gift med någon helt annan. Hon sörjer som någon tidigare nämnt som alla i Angered nästan gjort. Var snälla och ta bort era kommentarer gällande henne.
Citera
2017-05-11, 19:20
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
...............
Folket vi har importerat våldtar småbarn impulsivt och kastar syra i kvinnors ansikten efter att någon granne har kränkt deras heder (i hemländerna). Tror du att det står över dessa att mörda för småsaker?

Att kränka deras heder kan vara något så litet som att säga att du är kristen.

Ni snackar om att följa den enklaste slutsatsen, men vad ni inte förstår är att dessa inte tänker som svenskar överhuvudtaget.

Huvudet på spiken med ovan inlägg!!

Precis min upplevda erfarenhet, spännblattarna tänker helt annorlunda, våldet ligger hela tiden under ytan.

Att man mördar honom på öppen gata med skolbarn runt bekommer inte dom ett dyft, tragisk nog. Dock märklig tidpunkt mitt ljusa dagen, risken för åka fast måste ju vara mångdubbelt högre.
Eller så tänkte dom inte, bryr sig inte.
Tror Polisen löser detta.

Får att komma tillrätta med alla dessa mord och terroristbrott, är det fan i mig dax avskaffa kameraövervakningslagen och montera upp massivt med HD kameror överallt i samhället på offentliga platser, viktiga trafikknutpunkter osv.
Citera
2017-05-11, 19:21
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Jag vet vem *lan *min var.
Killen var en laglydig muslim i sina bästa år.
Brott har han inte begått, inte heller har någon i hans familj.

Sanningen är att han gått och fått en tjej vars namn jag inte nämner, på smällen.
*lan ville då gifta sig med tjejen. Någonting som inte tjejen ville.
Resten kan ni ju klura ut själva

Intressant. Dog han för att han fick henne på smällen eller för att han ville gifta sig? Vem är tjejen? Kom igen nu Flashback. Man kan tycka att om så vore fallet att man borde tagit honom av daga på ett bra mycket smartare sätt, och inte 9 på morgonen framför barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in