2017-05-11, 14:54
Medlem
Det känns som att BO var en person som ville väl och att det av någon anledning kostade hans liv.
Citera
2017-05-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsigerdu
Det är hedersmord. Undra om den kriminella släkten uppe i Angered har något med detta att göra?
Tänkte på det med. Inte omöjligt...
Citera
2017-05-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Vad svamlar du om? Hur vet du vad BO gjort och inte gjort? Vissa i tråden har ju länkat att han är en utländsk terrorist redan, en stor seger för Göteborg i så fall.
Följt trådens alla inlägg, för att göra det enkelt för dej INGEN har länkat att han är en stor utlåndsk terrorist. Så lägg ner ditt skitsnack och gräv huvudet i sandlåda .
Citera
Medlem
Vad tyder på att inte BO har levt ett dubbelliv? Vet många reko killar som inte är så reko under den charmiga fasaden.
Citera
Medlem
Det är han Alan Amin som blivit skjuten till döds alltså?

Om det är det, så tror jag anledningen till skjutningen var något av följande:
*Skenet bedrar med honom, han höll på med shady business utan att det syntes direkt utåt.
*Han hade en kärleksaffär med fel tjej.
*Allvarligt rykte med varierande sanningshalt gick runt och förargade fel personer.
*Han var vittne till något.
*Om skolan har elever från högstadie-nivå och uppåt kanske han hade dispyt med fel unge

Nog med spekulationer från mig =)

Måste jag välja så tror jag på nr.2
Citera
2017-05-11, 15:04
Medlem
fernebos avatar
Börjar väl bli rätt många nu som skjutits av gängkriminella, men som själva inte varit det. Jag tycker att det är lite irriterande att både polis och media så ofta hävdar att det är ovanligt att "oskyldiga" drabbas. Som om tandläkare, barn, lärare osv skulle förtjäna att avrättas med skott i huvudet.

Motivet i det här fallet kan ju vara vad som helst. Personligt, heder, svartsjuka, islamistiskt osv.. När unga har en obegränsad tillgång till vapen, så dödas folk. Så är det bara. Vapnen måste bort och de kriminella låsas in. Det är enorma insatser som krävas i Sverige framöver.
Citera
2017-05-11, 15:05
Medlem
Denna är BO, så vi slipper fler missförstånd:

19890710

Alan Amin
Bondegärdet 48 lgh 1101
424 33 Angered

https://www.ratsit.se/19890710-Alan_Ahmed_Amin_Angered/9DIEYgnBDwvek6vHLx1Lpdt1ayw6he3WxF_Xp2AbryA
Citera
2017-05-11, 15:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Om IS ledare i sverige lejt mördare så...

...så ligger det nog närmare till att skjuta någon annan än en tränare för ett flicklag.
Citera
2017-05-11, 15:06
Bannlyst
Fått höra nu att BO köpt knark på krita men inte betalat sina skulder då kommer avrättning på posten av knarkmaffian
Citera
2017-05-11, 15:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calcia
Vad tyder på att inte BO har levt ett dubbelliv? Vet många reko killar som inte är så reko under den charmiga fasaden.

Konstig fråga. Vad tyder på att han levt ett dubbelliv?

De flesta kriminella lever heller inte dubbelliv, i den meningen.
Citera
2017-05-11, 15:08
Medlem
Eftersom han själv spelar fotboll i Sveakurd Fc:s herrlag, tränar damlaget och sitter i styrelsen i klubben var det självklart att det skulle handla om just fotboll.

– Målet med projektet är att att lära känna nya människor och integration, framför allt att man integrerar tjejer i Angered, säger Alan Amin.

Jag skulle tro att det kommer visa sig att det är hederskultur och/eller "fredens religion" som är orsaken till mordet.
Citera
2017-05-11, 15:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Fått höra nu att BO köpt knark på krita men inte betalat sina skulder då kommer avrättning på posten av knarkmaffian

Jag tror du ljuger.

Edit: Ganska säker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in