2017-05-11, 18:58
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur vet du det? Var du där? Han kan exempelvis ha blivit utnyttjad innan mordet, inomhus, under dagen. Var de rykten som spreds om pedofiler just bara skvaller, eller hade de förankring i verkligheten?

Att Kevin fick springa vind för våg utan att han blev omhändertagen av sociala myndigheter är en gåta. Fanns det ingen vuxen som brydde sig? Gjordes någon orosanmälan?

Fetade och hur vet du att han fick springa vind för våg?
Citera
2017-05-11, 18:58
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
I artikeln krävdes ett tillfälle för att få vuxna att skapa ett felaktigt minne. Efter en mängd långa förhör med ledande frågor kan du räkna med att få barn att tro på vad som helst.

nej det får du ju för fan inte. Du kan inte kritisera SÅC om du dessutom tror på hans teorier...
Citera
2017-05-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Finns ingen anledning för mig att skriva vissa saker här på fb. Eller är du utredare i fallet?

Måste varit väldigt traumatiskt att rösta för dessa fjärdedelar

Ja, det är ju du som tror att byskvaller är fakta. Fakta är följande: Båda killarna har alibi.

Man kan inte minnas ett mord man inte deltagit i eller varit i närheten av och då blivit vittne till. Killarna lekte på gården när mordet begicks.
Citera
2017-05-11, 18:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Så långt ifrån den elaka styvmodern man kan komma. Genomsnäll. Omtänksam.

Vad grundar du den utsagan på? Jag skriver inte vad jag tänker här, men det är inte positiva tankar om de vuxna som fanns runt barnen.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas

Ska försöka leta upp var jag läste det. Kan vara ett rykte förstås, det med.
Citera
2017-05-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Så långt ifrån den elaka styvmodern man kan komma. Genomsnäll. Omtänksam.

Verkligen, fick en sån klump i magen när jag såg hennes reaktion när den äldre brodern berättade om vad hans lillebror hade sagt. Vissa i tråden har skrivit elaka kommentarer om henne, hon verkar bara omtänksam och geniun.
Citera
2017-05-11, 19:02
Medlem
Citat:

Finns många uppgifter om det i medierna. En granne berättar om det och även om att hon fick ge honom mat. Kevin hade också vad hon kallar ett rått språk.

http://www.expressen.se/nyheter/qs/efter-kevins-dod-vande-polisen-ut-och-in-pa-dottevik--nu-skakas-omradet-igen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad grundar du den utsagan på? Jag skriver inte vad jag tänker här, men det är inte positiva tankar om de vuxna som fanns runt barnen.

Ja, samma tankar som florerar om hur de två små barnen mördade sin kompis..
Du får gärna dela med dig av de negativa tankarna om dessa vuxna.
Citera
Medlem
Citat:
Du är patetisk, som låtsas sista på massa info. Gå till polisen istället då..

Dom har naturligtvis all info. Vad får dig att tro jag inte gett dom uppgifter?
Citera
2017-05-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det har inget med att "överväga" att göra. Eftersom pojkarna var under 15 så var de inte straffmyndiga och straffansvar kunde således inte utkrävas. Det innebär att varken åtal eller prövning i domstol kan ske mot dem.
När utredningen är klar mot misstänkta under 15 så överlämnas ärendet till socialtjänst vilket även blev fallet här.
Jo när en misstänkt inte är straffmyndig finns möjlighet att inför domstol föra en bevistalan så att en domstol får ta ställning till om bevisningen håller. Det borde det verkligen ha gjorts i det här fallet. Man kan verkligen undra hur många andra barn under 15 som har lämnats över till soc när de har varit misstänkta för brott på lika svaga grunder som i det här fallet.
Citera
2017-05-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Dom har naturligtvis all info. Vad får dig att tro jag inte gett dom uppgifter?

Då kan du vara lugn då. I detta nu sitter en mängd jurister och granskar fallet. Självklart kommer de bortse från byskvaller som inte har någon saklig grund. Killarna kommer avskrivas från alla misstankar.
Citera
2017-05-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Jag blir så fascinerad över hur många som anser att pojkarna borde minnas. Det finns otaliga exempel på hur vuxna inte kan skilja på vad som har hänt och vad andra har hävdat har hänt. Här finns ett par exempel. Tex fick studenter höra sina föräldrar berätta fyra händelser från deras barndom varvid en var falsk. Vid nästa tillfälle hade studenterna lagt till egna detaljer kring den falska händelsen. För barn är det naturligtvis oerhört att skilja på egna upplevelser och andras påståenden.
http://www.cnn.com/2013/05/18/health/lifeswork-loftus-memory-malleability/index.html

Fast det är en helt annan sak. Jag är fullständigt övertygad att man minns ifall man har gjort en sådan sak. Ifall man inte minns själva händelsen i sig, så bär man åtminstonde med sig vetskapen om att man har gjort det.

Är killarna skyldiga så är det extremt konstigt att de försöker rentvå sig nu. Att de tar upp det nu, efter så många år tyder på att de inte är skyldiga.
Citera
2017-05-11, 19:13
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Verkligen, fick en sån klump i magen när jag såg hennes reaktion när den äldre brodern berättade om vad hans lillebror hade sagt. Vissa i tråden har skrivit elaka kommentarer om henne, hon verkar bara omtänksam och geniun.

Absolut, har också reagerat på de elaka kommentarerna om henne. Omtänksam och genuin är precis vad jag tänkt också. Och när hon bryter ihop så är det väldigt mänskligt. Det är inget att skämmas över!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in