2017-05-11, 15:49
Avslutad
Jag tar på mig allt ansvar. För allt, säger Arbogakvinnan.
Allt i hela världen?
– Ja.

Nu kan vi skylla allt skit på någon. Iställt för Djävulen kanske?
Citera
2017-05-11, 15:50
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men kan man, bortom rimligt tvivel, bevisa det där med avsaknad av kiselalger blir det ju mord i alla fall. Men vem/vilka som gjort det är nog kört.
Precis. Man kan bevisa att Aki inte drunknade på plats, vilket i sin tur medför att man kan utesluta en olycka.
Men sen blir det svårare. Vem har gjort vad etc.

Att Johanna regelmässigt ljuger om mer eller mindre allt är ändå ett faktum åklagarna redan har lyckats etablera tycker jag. Och det är nog även det primära syftet.

Hennes drivande roll i huvudfallet (sommarstugemordet) är det hon främst kommer att fällas och dömas för, men Aki-fallet ger mycket relevant bakgrund.
Citera
2017-05-11, 15:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Fast först ringer hon sin dotter 08.30 för att höra om hon och hennes familj ville komma ut. En halvtimma senare ringer hon larmet.

Stämmer så framkom i förhören.

Frågan är väl om dottern verkligen var på väg ut till Granliden efter JMs inbjudan 8.30?
I så fall när skulle hon komma?

För faktum är ju att JM inte hade någon bil därute när Aki hittades död. Fanns ju ingen bil alls som jag minns det från vittnesutsagorna. Inte ens den JM och troligen Aki kommit i....
Det framgår av förhör att räddningspersonalen uppfattade det som JM som fort som möjligt ville därifrån. Hur då kan man ju undra?
Citera
2017-05-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Frågan är väl om dottern verkligen var på väg ut till Granliden efter JMs inbjudan 8.30?

För faktum är ju att JM inte hade någon bil därute när Aki hittades död. Fanns ju ingen bil alls som jag minns det från vittnesutsagorna. Inte ens den JM och troligen Aki kommit i....
Det framgår av förhör att räddningspersonalen uppfattade det som JM som fort som möjligt ville därifrån. Hur då kan man ju undra?

Vart tog bilen vägen då?
Citera
2017-05-11, 15:55
Avslutad
Undrar hur dom stackars små barnen mår
först går pappa och "dör" sen hamnar mamma i häktet.

Visst dom bor ju hos fosterfamilj och kanske träffar farmor, farfar, fatrar och mormor o moster men ändå ha en mamma som gjort såhär. För att inte tala om vad de har hört och sett stackrarna
Citera
2017-05-11, 15:59
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Räddningstjänsten såg inte bilen för den stod bakom ett uthus, det har framgått i fup. AB fick åka ut extra med sin pojkvän och svåger för att köra hem sin bil (de tog JM:s bil hem där bilbarnstolarna satt)
Citera
2017-05-11, 16:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Dottern, varken tänkte eller åkte.
Bilen fanns vid Granliden.
Allt annat falsarium......
Citera
2017-05-11, 16:00
Medlem
Åklagaren inte presenterat några bevisning som styrker att JM mördat Aki. Det är dumt av JM att förklara vad hände innan och efter hans död. Hon borde kräva av åklagaren att lägga fram konkreta bevisning som styrker brottet mot henne. Åklagaren chanser och försöker sätta dit JM genom vittnen och tomma snack.

Citat:

Citera
2017-05-11, 16:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79

Visst dom bor ju hos fosterfamilj och kanske träffar farmor, farfar, fatrar och mormor o moster men ändå ha en mamma som gjort såhär. För att inte tala om vad de har hört och sett stackrarna

Mmm, och de kan ju ha hamnat i en sådan fosterfamilj som JM var själv.......
Citera
2017-05-11, 16:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79

Barnen finns hos en namngiven kvinna - väl behållna. JM känner kvinnan.

Dom borde inte blandas in
Citera
2017-05-11, 16:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar lite vilka bevis de behöver. Hon talar ju uppenbarligen inte sanning, hon ljuger och trasslar in sig om sina förehavanden. Måste man verkligen ha klockrena fysiska bevis eller ett klart erkännande?

Hon får lov att ljuga om hon vill. Ja, man måste ha bevis för att fälla för mord då det är höga beviskrav.
Hon kan dilla, och hitta på hur mycket hon vill.

Jag noterade en sak tidigare angående algerna och där försvaret pekade på att det fanns fler prover som indikerade på att han faktiskt drunknade i Hjälmaren. Så förvaret är väl rätt bra här kan jag tycka.

Finns ingen anledning att krångla till det gällande var han är dränkt/drunknad. För min del så tror jag på sjön, och ingenting annat.
Citera
2017-05-11, 16:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Räddningstjänsten såg inte bilen för den stod bakom ett uthus, det har framgått i fup. AB fick åka ut extra med sin pojkvän och svåger för att köra hem sin bil (de tog JM:s bil hem där bilbarnstolarna satt)

Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Dottern, varken tänkte eller åkte.
Bilen fanns vid Granliden.
Allt annat falsarium......

Ok, tack, så långt i FUP har jag inte kommit ännu.
Mindes bara vår professor GWs traskande runt ägorna där har reagerade på den obefintliga bilen.
Så dottern som blev utbjuden av JM hade inga planer på att komma ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in