2017-05-11, 14:45
Medlem
Är det bara jag som är bekymrad över detta Ryssland hat som folk i västmedia har? Vill dom att Trump skall starta ett krig med Ryssland eller något? Om dom inte har något bevis, varför håller dom på med denna red-baiting?
2017-05-11, 14:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte vad jag säger, jag säger bara att det är ord mot ord just nu och vi har sett denna administrationen påstå att vissa saker aldrig skulle ha sagts när det finns bevis för det.

Att beskriva en officiell dementering från justitiedepartementet vs 'anonymous sources' (även om 'sources' verkar ganska pålitliga) som 'ord mor ord' är väldigt hederligt och exakt vad jag förväntade av dig!
2017-05-11, 14:59
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Resultatet av sparkandet av Comey leder ju till fler undersökningar av Trump så det är väl bra. Så förutom de som pågår så har Trump nu sett till att hans motiv ska undersökas ordentligt.

Varför leder det till fler frågor? Då dom sagt flera gånger att hans uttalanden i Onsdags var droppen och att det inte har något med Ryssland att göra. Både demokrater och republikaner ville bli av med Comey.
2017-05-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Trams! Det hävdar inte ens Nixon Library, som försöker vårda hans minne.

Däremot har dom irriterats av jämförelserna mellan Trump och Nixon, och under rubriken Fun Facts poängterat att "Nixon avskedade aldrig FBI-chefen!".

När Trump blir en belastning till och med för varumärket Nixon förstår man att det är illa

De satte dit Nixon. Nixon beordrade inte inbrottet i Watergate. Anledningen till att Nixon avgick var att han sannolikt bröt mot lagen när det hela skulle mörkas.
2017-05-11, 15:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Är det bara jag som är bekymrad över detta Ryssland hat som folk i västmedia har? Vill dom att Trump skall starta ett krig med Ryssland eller något? Om dom inte har något bevis, varför håller dom på med denna red-baiting?

Ja, det är nog bara du. Ryssland är en vidrig diktatur och ska hållas på mattan. Det är förbluffande att vi sitter i en situation där FBI utreder Vita Huset för inblandning med Ryssland medan Trump frustar och pustar på Twitter likt en rabiat bebis. Det är typ årets händelse. Men skit samma, vi ska va snela mot Trump ju För han gillar ju typ inte muslimer ju

Nu börjar det även trilla in saker som pekar på att Ryssland var inte och petade i det franska valet:

https://www.wired.com/2017/05/nsa-director-confirms-russia-hacked-french-election-infrastructure/

Jag önskar verkligen att Ryssland hackar Sverige också. Ska bli kul och se er sitta och vifta med ryska flaggor och vägra se sanningen.
2017-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Haha så jävla underhållande att dom krigshetsande globalisterna i tråden Secundus, Zerg och slottsherre hetsar för att dom vill ha ett krig mot Ryssland, varför vill ni inte ha fred?

Underbart att Comey är sparkad så att ni kan lipa ut i tråden dagarna i ända nu. Comey var definitivt Obama leftover och hade tänkt att hålla igång denna konspirationsteori i flera år, nu tar den snart slut och då är det kört för dems!!

Det var generöst av Trump att ändå ge Comey en chans. I Trumps ställe hade jag sparkat Comey dag ett.
2017-05-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja, det är nog bara du. Ryssland är en vidrig diktatur och ska hållas på mattan. Det är förbluffande att vi sitter i en situation där FBI utreder Vita Huset för inblandning med Ryssland medan Trump frustar och pustar på Twitter likt en rabiat bebis. Det är typ årets händelse. Men skit samma, vi ska va snela mot Trump ju För han gillar ju typ inte muslimer ju

Nu börjar det även trilla in saker som pekar på att Ryssland var inte och petade i det franska valet:

https://www.wired.com/2017/05/nsa-director-confirms-russia-hacked-french-election-infrastructure/

Jag önskar verkligen att Ryssland hackar Sverige också. Ska bli kul och se er sitta och vifta med ryska flaggor och vägra se sanningen.
Vad är det fel med Ryssland? Vill du ha ett tredje världskrig med Ryssland eller vad?
2017-05-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie

Sedan har Usa blandat sig in i val 80 gånger.
2017-05-11, 15:46
Medlem
zergrushs avatar
Det där Kislyak-besöket var onekligen intressant hanterat!
Det händer i princip inte annars att utrikes ministrar får komma på möte i vita huset direkt med presidenten, man brukar annars träffa sin amerikanska motsvarighet (se: Lavrov/Tillerson), men när Putin i samtal med Donald säger att han borde bjuda in Kislyak så säger man banne mig inte nej!

Så Kislyak dyker upp och får ta med sig hela sitt crew, bla. sin fotograf som administrationen och secret service helt missar att göra en bakgrundskoll på, så när foton från mötet börjar dyka upp i rysk statsmedia så blir man makalöst förvånad! För det skulle väl inte vara någon medianärvaro där, eller?
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2017/05/10/the-strange-oval-office-meeting-between-trump-lavrov-and-kislyak/?utm_term=.f43a96af4876
Citat:
The strange Oval Office meeting between Trump, Lavrov and Kislyak
It was all smiles Wednesday when President Trump welcomed Russia’s foreign minister and U.S. ambassador to the White House.

Of course, we only know that thanks to photos from Russia's state news agency. Their photographer was the only one allowed in the meeting, while U.S. journalists were kept out.

Till råga på detta så skiter man fullständigt i att kolla denne ryska statsanställde pressfotografs väska med elektronisk utrustning innan han får traska in i det amerikanska högsätet... Så när presidentkontoret sedan är buggat får man helt enkelt skylla sig själv.
https://twitter.com/yashar/status/862410126807924740
Citat:
Ursprungligen postat av Former White House National Security Director Colin Kahl
Deadly Serious Q: Was it a good idea to let a Russian Gov photographer & all their equipment into the Oval Office?
Citat:
Ursprungligen postat av Former Deputy CIA Director David S. Cohen
No, it was not.

Den här administrationen alltså... De är som en lågstadieklass.
2017-05-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad är det för likheter, och vad tänker du på när du säger likt Obama.

Likheten med obama är att man väljer att inte göra som sina föregångare och gå ut ur rampljuset.

I fallet Comey är det ju dock bara spekulation från mitt håll, så det kanske inte finns så mycket likheter där ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Menas det att Obama aldrig ska säga nått om politik mer?

Personligen hade jag varit glad om han grävde ned sig i ett litet hål och stannade där för alltid, gärna ett sånt där litet hål som ofta har ett kors ovanför, men han lär väl stanna kvar, lägga sig i andra länders politik (kom ihåg: det är bara dåligt när ryssen gör det!) och åka till klimatmöten i privatjet.
2017-05-11, 16:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Att beskriva en officiell dementering från justitiedepartementet vs 'anonymous sources' (även om 'sources' verkar ganska pålitliga) som 'ord mor ord' är väldigt hederligt och exakt vad jag förväntade av dig!

Fast nu har administrationen just skapat sådana problem där man tyvärr inte kan saker som den automatiska ordningen.

Se bara på hur vitahuset gång på gång nekar att Trump skulle ha lovat saker samtidigt som det finns svart på vitt sådana löften både i videoform men även på twitter, men det är lönlöst att argumentera med dig Falshy för du är nästan på samma nivå som Tom.Of.Finland
2017-05-11, 16:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Likheten med obama är att man väljer att inte göra som sina föregångare och gå ut ur rampljuset.

I fallet Comey är det ju dock bara spekulation från mitt håll, så det kanske inte finns så mycket likheter där ändå.

Personligen hade jag varit glad om han grävde ned sig i ett litet hål och stannade där för alltid, gärna ett sånt där litet hål som ofta har ett kors ovanför, men han lär väl stanna kvar, lägga sig i andra länders politik (kom ihåg: det är bara dåligt när ryssen gör det!) och åka till klimatmöten i privatjet.
Det är som jag förstått det ett hårt tryck på Obama och att han ska kommentera.
Så nått slinker ut, är inte det minsta förvånande.
Men nu har Trump och en minoritet av R tagit oss hit, och då får man räkna med att det blir som det blir.
Då det är ingen idé att ni börja gnälla nu, och Obama skulle mosa Trump med enkelhet.
Helt enkelt för Obama är typ hundra ton smartare än Trump.

Sen varför man hatar Obama för han är en nigger, är bara pinsamt att se.
Som president var han lugn, sansad och hade en intelligens i det han sa.
Trump är bara en dokusåpa på steroider, det är därför det går så jävla dåligt för han.
Han fattar ju inte ens hur staten fungerar, eller nått alls verkar det som.
Och hans favorit, "Who knew it was hard, who knew!!!", alla visste.
Där visar han att han inte har den kunskapen att vara president, då han måste läsa upp sig på allt.
Men svårt när man inte orkar läsa ens vad som står på ena sidan av pappret.
Detta är tveklöst den mest ointelligenta presidenten USA haft på länge, tom Bush verkar som ett snille mot Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in