2017-05-11, 12:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Man kan snarare fråga sig varför Trump inte välkomnar en ordentlig utredning. Om misstanke fanns att ryssarna påverkar det svenska valet, skulle du inte vilja en utredning då?

Fast du förvränger. Det var en ordentlig utredning (FBI). Men sedan började FBI läcka som fan med syfte att underminera Trump. Om det verkligen fanns något skulle det göra klart det och rapportera resultatet.

Nu får de smaka sin egen medicin.
2017-05-11, 12:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Att hänvisa till den senaste pollen är inte cherry picking. Att gräva fram någon poll där man frågar trump-supporters om de skulle rösta på honom igen är dock helt riktigt just det.

Hallmgubbe. Att hänvisa till enstaka mätningen (som dessutom inte är den senaste) är defenitionen av cherry-picking

Citat:
Hans support är ju rekordlågt. Spelar ingen roll vilken poll man tittar på. Hur kan du ens förneka det.

Det har jag aldrig förnekat. Det viktigaste för mig att hans 'support' är tillräckligt för omvalet
2017-05-11, 12:37
Medlem
Obama talar inför folk som han vill påverka. De som redan har i hans tycke rätt åsikter är ju inte de som han väljer att hyllas för. Som Trump som hela tiden måste ha massornas jubel så går Obama in för att påverka de som han anser är värda att få höra ett och annat nytt. Det är det som kallas utveckling.

https://www.youtube.com/results?search_query=trump+voters+regret

Trumps popularitet dalar som synes. Hoppas att Trump i något läge måste göra en oförberedd presskonferens eller utfrågas under ed. Skulle så gärna vilja höra honom lägga ut texten utan manus och där han inte kan använda några av de åtta meningar han kan med tolv ord som han kombinerar på olika sätt. Det skulle vara riktigt riktigt njutbart!
2017-05-11, 12:41
Medlem
zergrushs avatar
GOP-representanter har ju länge tyckt att s.k. "town hall meetings" är det enda riktiga sättet att interagera med allmänheten, då det har varit rätt bekvämt att sitta i ett rum med 200-300 oförbätterliga republikanska väljare?
Men nu när folk har insett att man kommer ta ifrån dem deras sjukförsäkring så kommer det nog inte bli så mycket mer av dessa town halls i framtiden...
https://twitter.com/katiedjennings/status/862438527946153984
Citat:
MacArthur: “I want to go back to my daughter.”
(Grace, his special needs child who died at age 11.)
Audience member: “We know about her.”
https://twitter.com/katiedjennings/status/862439261928390659
Citat:
MacArthur asks for “respect”.
Audience: “Can I be disrespectful on behalf of all the people you’re going to kill?”

Och det är nog flera republikaner som aldrig mer kommer hålla dessa sorters möten:
https://twitter.com/ddiamond/status/861747942759292928
Citat:
Woman: "You voted yes because the bill was made so much worse that it satisfied the Koch brothers! Will you vow never to take Koch money?"
(video)
Senast redigerad av zergrush 2017-05-11 kl. 12:44.
2017-05-11, 12:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
.

Låt mig sammanfatta min konversation med Trumps skickligaste kritiker.

1) Du påstod att "Muslim ban" var verkningslös och 'tomt prat'.
Jag hänvisade till statistik.

Förresten, vad tror du att det egentliga syftet med denna EO? Att ha ett inreseförbud på 90 dagar för att skaffa bättre 'vetting'? Eller kanske det är just retoriken som var syftet?

2) Invandringen minskar. Du sa att Obama var kung på deporteringar. Ja, det stämmer, men hur är det relevant? Ja, Trump försätter vad Obama började och pga media kan Trump få all kredd för det. Media har inte talat så mycket om att Obama var så bra där. Det är ju rasistiskt! Och Obama är en neger! Logic Error.

3) Börsen. Jag sa att den ökar riktigt mycket trots att experterna sa det motsatta. Du svarade med att
a) det är för kort tid. Sant, men det stoppade inte experterna att påstå något helt annat.
b) Börsens svängningar jobbar utifrån lite längre cykler än 3 månader. Också sant, men börsen började accelerera efter Nov 8. Så det har gått 6 månader

4) 'skaka om systemet'. Jag snackade om 'jävlas med systemet', dvs underminera det. Vad har det att göra med 'skaka om systemet'?

Snacka om faktaresistens och halmgubbar
2017-05-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Med tanke på när du anslöt dig bör du vara 90-talist. Alltså har du gått i en dålig skola och är outbildad i förhållande till oss i generationerna tidigare. Kan inte du bara lägga ner fake news bara för att de rapporterar om saker och ting för att du inte gillar nyheterna?

Tvivlar på att USAs medier är de som leker med statens säkerhet, Trumpadministrationen är de som leker med USAs säkerhet.

Du har rätt i att jag är 90-talist, och jag har respekt inför att den äldre generationen kan besitta mer kunskaper. Så är det dock inte alltid.

Det är fake news när man rapporterar felaktiga nyheter på ett vinklat sätt anser jag. Justitiedepartementet har dementerat uppgifterna. Då får man förhålla sig till uppgifterna och ge en så rättvis och nyanserad bild som möjligt.

Men ni kanske inte fick lära er vad nyanserat är i den gamla skolan?
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-11 kl. 13:02.
2017-05-11, 13:07
Medlem
zergrushs avatar
Appropå Comey; Presidentens värste fiende fortsätter ju att vara den där jävla Donald!
Kan han inte ta och sparka den klåparen också?
http://www.reuters.com/article/us-otc-comey-idUSKBN1862YC
Citat:
Could Trump assert executive privilege against Comey?
The more intriguing question is whether the White House will assert executive privilege to try to stop Comey from talking to the Senate committee. One component of executive privilege shields presidential communications. But Wright and another law professor, Kathleen Clark of Washington University, said the privilege over presidential communications can be overcome by a compelling government interest in disclosure.

The precedent establishing the bounds of privilege for presidential communications came in the U.S. Supreme Court’s 1974 decision in U.S. v. Nixon, in which the justice ordered a Watergate-besieged Richard Nixon to turn over audiotapes and documents to special prosecutor Leon Jaworski.

So if the White House does attempt to invoke executive privilege to silence Comey, Wright said, Watergate will inevitably be a big part of the debate. That’s a potentially high political price for what law profs Wright and Clark said would probably be a losing legal argument for the Trump administration. One of the critical vulnerabilities for the White House, according to the professors, is Trump’s own public description of his conversations with Comey. Those could be considered a waiver of any presidential privilege protecting Trump's interactions with the former FBI director.
Best dealmaker, etc. etc. etc...
2017-05-11, 13:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Du har rätt i att jag är 90-talist, och jag har respekt inför att den äldre generationen kan besitta mer kunskaper. Så är det dock inte alltid.

Det är fake news när man rapporterar felaktiga nyheter på ett vinklat sätt anser jag. Justitiedepartementet har dementerat uppgifterna. Då får man förhålla sig till uppgifterna och ge en så rättvis och nyanserad bild som möjligt.

Ska man även hålla sig till det när man nekar saker som Trump tidigare har sagt dessa exakta saker på twitter?

Det går tyvärr inte att garantera att departementet säger sanningen förens alla kort visas
2017-05-11, 13:30
Medlem
Citat:

Justitie kontrolleras av Trump.
2017-05-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ska man även hålla sig till det när man nekar saker som Trump tidigare har sagt dessa exakta saker på twitter?

Det går tyvärr inte att garantera att departementet säger sanningen förens alla kort visas

Departement brukar per automatik förneka saker innan utredningar är klara, de går inte ut med ofärdig information.

De förhåller sig på samma sätt när det gäller Kennedymordet, de förnekar konspiration, de förhåller sig till samma synsätt till UFO frågan de förnekar Roswellincidenten och säger att det var väderballonger.

Allt som inte går att bevisa förnekar de, när de har bevis så berättar de hur saken ligger till.

Både Kennedymordet och eventuella UFO:n har inte bevisats överhuvudtaget om det varit en konspiration eller om det ens finns UFO:n.
2017-05-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Så den man anklagar ska inte få plats att yttra sig? Återigen, man kan dela med sig men med en nyanserad bild eftersom inget är säkert ännu.

Till skillnad från dig anser jag att folk förtjänar en rättvis bild av läget då det inte är några små anklagelser. Då får man ta med båda sidor av myntet. Inte bara utgå från rykten och konspirationsteorier.
Senast redigerad av Roxyn 2017-05-11 kl. 13:45.
2017-05-11, 13:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så den man anklagar ska inte få plats att yttra sig? Återigen, man kan dela med sig men med en nyanserad bild eftersom inget är säkert ännu.

Till skillnad från dig anser jag att folk förtjänar en rättvis bild av läget då det inte är några små anklagelser. Då får man ta med båda sidor av myntet. Inte bara utgå från rykten och konspirationsteorier.

Det är inte vad jag säger, jag säger bara att det är ord mot ord just nu och vi har sett denna administrationen påstå att vissa saker aldrig skulle ha sagts när det finns bevis för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in