2017-05-11, 10:10
Medlem
Nu är det ju så att programmet går i SVT....
Citera
2017-05-11, 13:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belacqua
Tycker att Magnus har en stor charm! Han verkar hyfsat smart och humoristisk - så kan absolut förstå att folk kan bli förtjusta i honom
Sen att han skulle vara ful. Nej, inte mer än någon annan. Mössan är väl för att han är snyggare med än utan - enligt normen att man ska ha hår på skallen.
Så särskilt överviktig är han heller inte - bara en viss rondör som absolut inte är något att hänga upp sig på.
Förstår inte vitsen i att klaga så mycket på en person som tydligt blivit vinklad av tvproducenter.

Jovisst är han ändå en trevlig person och jag skulle nog gilla att ha honom som vän och hänga med honom. Däremot så skulle jag aldrig acceptera att vara hans flickvän (om jag vore tjej ). Han har ett konstigt och stundtals respektlöst beteende mot henne.
Det som chockar mig lite är hans sätt att klaga på hennes klädstil. Jag tycker hon ser ut att ha en okej stil. Hon ser också välvårdad ut och jag tror absolut att hon bryr sig om hur hon ser ut.
Medans jag har reagerat många gånger under programmet över hur hans hemska slacker-klädstil som jag trodde hon skulle ta upp och nästan kunna lämna honom för.

Han ser ut som en skejtande pojke på 14 år och den där jävla mössan inomhus på en vuxen man tar fan-i-mig priset. Han ser ju fan dum ut i den. Att han har på sig mössan i *omotiverade* stunder (sommar, inomhus etc) gör bara att han framstår som helt befriad från självförtroende. Alla fattar ju varför han har på sig mössan. Skulle han komma in hos mig och träffa mina föräldrar på middag och inte ta av sig mössan så skulle han fan åkt ut.

Måste också få säga att tjejen växte rejält för varje program som gick. Jag skulle mer än gärna dejta henne. Jag skulle nog stormtrivas med henne. Fan va kul vi skulle haft och vilka äventyr jag tror vi skulle upplevt hon och jag.
Senast redigerad av kalkryggar 2017-05-11 kl. 13:34.
Citera
2017-05-11, 20:31
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jovisst är han ändå en trevlig person och jag skulle nog gilla att ha honom som vän och hänga med honom. Däremot så skulle jag aldrig acceptera att vara hans flickvän (om jag vore tjej ). Han har ett konstigt och stundtals respektlöst beteende mot henne.
Det som chockar mig lite är hans sätt att klaga på hennes klädstil. Jag tycker hon ser ut att ha en okej stil. Hon ser också välvårdad ut och jag tror absolut att hon bryr sig om hur hon ser ut.
Medans jag har reagerat många gånger under programmet över hur hans hemska slacker-klädstil som jag trodde hon skulle ta upp och nästan kunna lämna honom för.

Han ser ut som en skejtande pojke på 14 år och den där jävla mössan inomhus på en vuxen man tar fan-i-mig priset. Han ser ju fan dum ut i den. Att han har på sig mössan i *omotiverade* stunder (sommar, inomhus etc) gör bara att han framstår som helt befriad från självförtroende. Alla fattar ju varför han har på sig mössan. Skulle han komma in hos mig och träffa mina föräldrar på middag och inte ta av sig mössan så skulle han fan åkt ut.

Måste också få säga att tjejen växte rejält för varje program som gick. Jag skulle mer än gärna dejta henne. Jag skulle nog stormtrivas med henne. Fan va kul vi skulle haft och vilka äventyr jag tror vi skulle upplevt hon och jag.

Magnus lider av narcissism, högst sannolikt, om det stannar där. Därför kritiserar han sin partner, gestikulerar och tar över rummet osv. Tyvärr är sexualpedagogen oförstående också narcissist, verkar det som, eftersom hon tar chansen att racka ned på Sofia genom att säga att Sofia backar och har problem med detta beteende. Kvinnliga narcissister anspelar mer på sex, män tar till "humor". Deras mål är att förtrycka motparten, för att undvika att själva bli avvisade. Magnus kommer att förtrycka den han lever med.

Har han inte lite svårt att le också? Leendet känns ansträngt, som en mask, det når inte upp till ögonen...
Citera
2017-05-11, 20:43
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Magnus mössa har säkert varit med om väldigt mycket. Han hade den ju på sig i bubbelbadet t ex.

Ska man säga något positivt om Magnus så är det just som du säger att han förmodligen är kul att hänga med, han skulle kunna satsa på en karriär som komiker bara han kunde få lite mer självdistans och växa upp lite. Hade han inte varit så jäklig mot Sofia så hade jag gillat honom. Där finns en cynisk ådra inom honom som attraherar men som tyvärr också förstör för honom, antagligen finns där något från barndomen som behöver bearbetas.

Sofia var inte helt omtyckt i början, jag trodde hon skulle vara lite svår att umgås med men hon har växt hos alla här tror jag. Men... en tjej från Blekinge som gillar AIK, varför...??
Citera
2017-05-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Magnus mössa har säkert varit med om väldigt mycket. Han hade den ju på sig i bubbelbadet t ex.

Ska man säga något positivt om Magnus så är det just som du säger att han förmodligen är kul att hänga med, han skulle kunna satsa på en karriär som komiker bara han kunde få lite mer självdistans och växa upp lite. Hade han inte varit så jäklig mot Sofia så hade jag gillat honom. Där finns en cynisk ådra inom honom som attraherar men som tyvärr också förstör för honom, antagligen finns där något från barndomen som behöver bearbetas.

Sofia var inte helt omtyckt i början, jag trodde hon skulle vara lite svår att umgås med men hon har växt hos alla här tror jag. Men... en tjej från Blekinge som gillar AIK, varför...??
Jag älskar New York Rangers och har aldrig varit i New York, varför man gillar ett lag kan bero på många saker och inte bara om det ligger i närheten var man växte upp.
Citera
2017-05-12, 01:14
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
antagligen finns där något från barndomen som behöver bearbetas.

Han nämnde ju något om sin pappa/biologiska far (lite oklart vad han menade där) och att han ständigt tävlade mot honom. Beroende på vad han menar så kan ju det vara rätt osunt.
Citera
2017-05-12, 12:04
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det låter ju som att du beskriver Louise

Ge henne en mössa så är det klart.

När Micke och Louise skulle ta farväl kändes det som om Louise hade ändrat sig lite, verkade inte lika avståndstagande längre. Konstig människa!
Citera
2017-05-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
När Micke och Louise skulle ta farväl kändes det som om Louise hade ändrat sig lite, verkade inte lika avståndstagande längre. Konstig människa!

Det är förvisso logiskt. Hennes avståndstagande berodde på att hon var oattraherad och absolut inte ville uppmuntra några närmanden från Mikaels sida.

När de väl valt att skiljas går de in i en ny relation där det är givet att inga sådana närmanden kommer. Då vågar Louise öppna sig eftersom det blir tydligt att de bara är vänner och hon inser att Mikael är en bra person.
Citera
2017-05-12, 18:01
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det är förvisso logiskt. Hennes avståndstagande berodde på att hon var oattraherad och absolut inte ville uppmuntra några närmanden från Mikaels sida.

När de väl valt att skiljas går de in i en ny relation där det är givet att inga sådana närmanden kommer. Då vågar Louise öppna sig eftersom det blir tydligt att de bara är vänner och hon inser att Mikael är en bra person.

Det är möjligt, men hela programmets idé är att para ihop vuxna som oftast inte är attraherade el förälskade och låta dem upptäcka att man kan bli kär genom vänskap. Hon var nog inte en person som borde varit med om hon kräver omedelbar attraktion.
Citera
2017-05-12, 20:17
Medlem
Citat:
Det är möjligt, men hela programmets idé är att para ihop vuxna som oftast inte är attraherade el förälskade och låta dem upptäcka att man kan bli kär genom vänskap. Hon var nog inte en person som borde varit med om hon kräver omedelbar attraktion.
Den biten är väl precis som i verkliga livet?
Citera
2017-05-12, 22:31
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Mikael var ju den som avslutade det - hon ville ju av någon oförklarlig anledning fortsätta då...

När hon väl blev avvisad så blev hon väl lite småkåt (Mikael skulle såklart insett det redan vid altaret och tvekat när han skulle säga "ja" - då hade hon blivit sjöblöt i trosorna )
Citera
2017-05-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Fast på Facebook har han fortfarande "gift med Sofia" som relationsstatus. Varför skulle han låta det stå kvar bara i väntan på sista avsnittet? Nu vet jag inte hur Tinder fungerar, men kan man inte ha kvar en gammal användare där utan att vara aktiv?

Bra fråga varför han inte valt att ta bort relationsstatus, ring etc.. . men han bar både ring och var gift när han dejta en x-kollega nu efter nyår...kanske dubbelspela lite..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in