2017-05-10, 17:45
Medlem
Tycker Magnus får onödigt mycket skit. Jag förstår honom. Om jag vore 31 och bott hela mitt liv i Sverige så hade jag troligtvis varit ännu värre. Han ska ha en eloge om något.

//Siegestor
Citera
2017-05-10, 18:21
Medlem
Belacquas avatar
Tycker att Magnus har en stor charm! Han verkar hyfsat smart och humoristisk - så kan absolut förstå att folk kan bli förtjusta i honom
Sen att han skulle vara ful. Nej, inte mer än någon annan. Mössan är väl för att han är snyggare med än utan - enligt normen att man ska ha hår på skallen.
Så särskilt överviktig är han heller inte - bara en viss rondör som absolut inte är något att hänga upp sig på.
Förstår inte vitsen i att klaga så mycket på en person som tydligt blivit vinklad av tvproducenter.
Citera
2017-05-10, 19:49
Medlem
Magnus beter sig illa mot Sofia, och det tar han aldrig ansvar för, utan gråter för att folk anmärker på hans utseende. Men det är visst helt ok att han själv dissar Sofias hela garderob, skor, matvanor mm mm mm i svensk tv. Det är liksom ok i Magnus värld.
Jag hoppas att Sofia träffar en riktig man som inte ligger och flåsar över henne med all den dövikten och chipsdoften.
Citera
2017-05-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Detta är väl värt att tas upp även här, stackars Magnus är inte glad på oss i denna tråd.
http://lokaltidningen.se/tv-profilens-svar-till-nathatarna-ni-sma-stackars-manniskor-/20170510/artikler/170509661/1465

Kan inte se att vi beskrivit honom fel på något sätt. En del tycker han är ful och det kan man väl få tycka. Jag tycker han är rätt motbjudande på alla sätt och vis, dryg, jobbig, otrevlig och totalt charmlös. En simpel och grund människa, en typisk glassprånglare kanske.

Är det näthat att uttrycka vad man tycker? Tycker vi har skrivit lika mycket snälla saker som elaka överlag. Ingen har väl skrivit ett ont ord om Sofia utan hon har väl nästan bara fått positiva omdömen, men det bortser förstås Magnus från. Det är ju han som är den viktiga i deras relation.

Sofia förtjänar förstås en riktig AIK:are, ingen ska behöva nöja sig med en malmöit.

Närhat är ett så uttjatat ord, det här är ju NÄTKÄRLEK gentemot Sofia och att Magnus får klä skott, ja, det är helt hans egen förskyllan. Han har ständigt gormat och klagat på denna gulliga tjej, att han inte alls rannsakar sitt beteende mot Sofia, det är ju bara ett bevis på hur omogen han är.

Att han är glassprånglare innebär nog att han inte utvecklat ett särskilt analytiskt tänkande överhuvudtaget vad gäller exempelvis relationer, så han kan förbli i sin lilla egocentriska "tonårsbubbla" och tycka synd om sig själv.
Citera
2017-05-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Magnus beter sig illa mot Sofia, och det tar han aldrig ansvar för, utan gråter för att folk anmärker på hans utseende. Men det är visst helt ok att han själv dissar Sofias hela garderob, skor, matvanor mm mm mm i svensk tv. Det är liksom ok i Magnus värld.
Jag hoppas att Sofia träffar en riktig man som inte ligger och flåsar över henne med all den dövikten och chipsdoften.

Ja, dubbelmoralen är helt fantastisk!

Jag hoppas han träffar en mullig dominatrix med mössa att sitta och käka pizza och chips med. Nån som kan käfta emot och ta honom i örat, så det stormar lite när han börjar klaga på märkliga ting. För det var visst så han ville ha det...

Citera
2017-05-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Jag hoppas han träffar en mullig dominatrix med mössa att sitta och käka pizza och chips med. Nån som kan käfta emot och ta honom i örat, så det stormar lite när han börjar klaga på märkliga ting. För det var visst så han ville ha det...

Haha, du beskriver ju exakt rätt tjej för honom! Fet ska hon vara i såna tajts med hål i och piercingar all over och en massa skinn på näsan, hårfärgen ska vara lila och rött. När hon blir gravid har han ingen aning om det för att hon alltid är så mjuk och rund om midjan, precis som han. Så han får en ångestchock varje gång.
Citera
2017-05-10, 23:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latmaskerad
Håller med om mycket av det du beskrivit. Många varningslampor som tänds - hans aggressiva beteende, bestraffar henne med dåligt bemötande, ger henne hela ansvaret för konflikten även inför psykologen (som dessutom helt köper hans sida)...

Den här snubben är en psykopat. Är illa berörd av att ingen i produktionen noterat och ingripit.

Han beter sig precis som min granne gör mot sin flickvän, kan det vara ett gemensamt drag för skåningar?
Citera
2017-05-10, 23:42
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Inte av produktionsbolaget. Bert menade att han kom in och direkt matchades mot Ellen och för att ta den platsen. Eva sa att hon aldrig sökte utan blev kontaktad av produktionsbolaget. Visst, går det inte att säga med säkerhet men det är rimligt att tro att det är så som skett i vissa fall.
Ok. Det kan säkert förhålla sig så. Däremot så tror jag att detta är undantagsfall och att de flesta som tas ut har sökt på normalt sätt.

Citat:
Den här uppfostringstaktiken inser nog experterna själva att den inte är vidare lyckosam. Framförallt med Per och Eva gjorde experterna gott om hintar om att de inte trodde på det själva. Någon av dem kallade exempelvis matchningen en provokation.
Varför fortsätter de att matcha på samma sätt även i denna säsong i så fall? De tycks ju inte ha lärt sig ett dugg. Den nytillsatta sexologen har ju inte gjort någon vidare skillnad heller.

Just det, det var väl så de kallade det? "En provokation". Kommer som sagt ihåg att jag reagerade starkt på det uttalandet.

Citat:
Ja, visst måste programmet hålla viss nivå och produktionen vandrar skickligt på SVT:s gräns till det acceptabla. Produktionsbolaget har sina intressen och har garanterat inte samma etiska regler som SVT.
Dock så måste de ju hålla sig inom gränserna eftersom programmet annars inte kommer att sändas och samarbetet riskerar att brytas. Det är ju även ett internationellt koncept som man inte får lov att hålla på och ändra på hur som helst, vilket det också måste tas hänsyn till.
Citera
2017-05-10, 23:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Det låter ju som att du beskriver Louise

Ge henne en mössa så är det klart.
Citera
2017-05-11, 00:19
Medlem
Är det här Sofia?
https://www.ratsit.se/19860211-Sofia_Johanna_Lundblad_Sollentuna/DKOhbwmUPO_qO9ADE1Wk5wcXHRTYn3RlGLQdag57tYg#person erPaAdressen

Isf står hon fortfarande som gift men är ensam skriven på adressen. Undrar varför? Skulle så gärna vilja se nån slags uppföljning nu när två par av tre sa ja
Citera
2017-05-11, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Är det här Sofia?
https://www.ratsit.se/19860211-Sofia_Johanna_Lundblad_Sollentuna/DKOhbwmUPO_qO9ADE1Wk5wcXHRTYn3RlGLQdag57tYg#person erPaAdressen

Isf står hon fortfarande som gift men är ensam skriven på adressen. Undrar varför? Skulle så gärna vilja se nån slags uppföljning nu när två par av tre sa ja
På söndag 22.45 publiceras ett uppföljningsavsnitt på svtplay
Citera
2017-05-11, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belacqua
Tycker att Magnus har en stor charm! Han verkar hyfsat smart och humoristisk - så kan absolut förstå att folk kan bli förtjusta i honom
Sen att han skulle vara ful. Nej, inte mer än någon annan. Mössan är väl för att han är snyggare med än utan - enligt normen att man ska ha hår på skallen.
Så särskilt överviktig är han heller inte - bara en viss rondör som absolut inte är något att hänga upp sig på.
Förstår inte vitsen i att klaga så mycket på en person som tydligt blivit vinklad av tvproducenter.

Äntligen med ett litet nyanserat inlägg, har också tänkt på att jag tycker han ser rätt bra (inte vacker men söt) ut och har bra humor. Sedan tycker jag att TV teamet klippt enormt negativt för som sagt dom är i TV:n bara några minuter/program och dom bor ihop totalt 4 veckor... Sedan undrar man varför TV4 tog dom sämsta sidorna med i programmet borde ju funnits betydligt bättre material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in