Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Nja, det är väl snarare att allt han tar sig för verkar bli en enda jävla cluster fuck. Hade han fått igenom sin muslim ban tex hade jag respekterat detta. Men allt verkar ju bara vara tomma ord och något bisarrt propagandaspel. Nu håller han på och snackar skit om demokraterna. Är det så han vill "ena landet"?
Wake up and smell the coffee dude.
Ok.
1 Ironiskt nog har flyktinginvandring sänkts drastiskt pga Trumps tomma ord.
https://apnews.com/5d7ca0c5bc8140e7bfd51e09137e2f78
2 Likaså invandringen längs gränsen med Mexiko. Deporteringar ökar.
3 Det var näst bästa börsökningen. Trots att "experterna" varnade för det motsatta.
Då talar jag inte om Trump's viktigaste vallöfte.. jävlas med systemet. Där hoppas jag att vi är överens att han är framgångsrik (med tanke på Comey, hets mot media, domstolar etc)?
Han verkar också (iaf försöka) 'go along with Russia'. Rysslands 'favorables bland republikanska väljare gick upp från 10% till 50%. Kan man verkligen kräva mer?
En annan bieffekt. Retorik som används mot "högerextrema".
- Många "experterna" varnade att blir helvetet på jorden om en oerfaren, jätte duuum populist ska ta över. Det måste vara en status-quo erfaren politik som 'kan den här'. (Detsamma som med Brexit, förresten).
- Nja... Allt rullar som vanligt. Det är alltså inget fel med "kontroversiella" politiker (Trump, kanske Le Pen 2022 och så vidare) eller med "kontroversiella" händelser (Brexit).
En viktig milstolpe som inte ska underskattas