2017-05-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Om man sorterar bort att dokumentären är hårt vinklad, finns det överhuvudtaget NÅGONTING överhuvudtaget som pekar på pojkarna som GM utöver en femårings svammel? Att de inblandade stollarna som ledde utredningen säger att dylikt finns ger jag inte ett vitten för.

Hur kan någon anse det rimligt att två småpojkar som är ute på gården och leker med andra barn plötsligt och utan att någon märker det (trots att flera vittnen hållit ett öga på dom hela tiden) slinker iväg, sextorterar och mördar den yngre gossens bästa vän med en pinne, flyttar honom en bra bit och ger honom en vikingabegravning på en lastpall (allt utan att lämna ett uns forensiskt material såsom hår, fibrer, fingrar eller fotavryck) för att sedan återvända till sin familj en timme senare och ge sig ut på sorglös fisketur?

Min teori är att idotpolisen, precis som han själv medger i dokumentären inte hade en susning om vad som hänt efter att hans huvudspår (de två tonåringarna) kallnat och så att säga grävde där han stod. Pojkarna var de enda som överhuvudtaget fanns i utredningen och därför fick de bli GM för att rädda bandymuppens karriär.

Det enda relevanta är väl egentligen Christians första förhör (Direkt efter Robins förhör.).

Det vi får bekräftat är att "Knivhistorien" inte var påhittad i förhörsrummet. Men det kunde vi redan anta, då styvmamman inte reagerar på det.
Resten förblir frågetecken.
Men lite underligt är det hur Christian berättar att han hade kännedom/sett tecken redan vid tiden för mordet.
Senast redigerad av Eloger 2017-05-11 kl. 09:50.
Citera
2017-05-11, 09:49
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsakenbear
Knuffade.

"Butta" är det han uttalar dialektalt, betyder som du säger knuffa.
Citera
2017-05-11, 09:51
Medlem
mymyselfs avatar
Mycket obehagligt att se videon med förhöret av femåringen, hur otäckt bryskt förundersökningsledaren Rolf Sandberg, iklädd polisuniform förhör den lilla killen och hur han på ett handgripligt sätt försöker få honom att sitta still, alla som ser det inslaget måste ju tänka att det här är långt ifrån ok. jag är en ganska luttrad person, men blev starkt berörd av att se denna bestämda polisman försöka pressa fram rätt svar av denna lilla kille, i min värld är det ett solklart övergrepp på ett litet barn.
Citera
2017-05-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Men lite underligt är det hur Christian berättar att han hade kännedom/sett tecken redan vid tiden för mordet.

Christian ändrar ju sin version flera gånger också. Från att inte ha sagt något till pappa/Eva till att ha gjort det direkt när han kom hem.
Känns som att han mest hittade på att Robin sagt det (eller så hade Robin sagt det, men han hade själv glömt bort det och inte nämnt för någon). Framför en polis/i polisförhör kan säkert barn i en sådan ålder säga saker för att göra polisen tillfreds.
Citera
2017-05-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Mycket obehagligt att se videon med förhöret av femåringen, hur otäckt bryskt förundersökningsledaren Rolf Sandberg, iklädd polisuniform förhör den lilla killen och hur han på ett handgripligt sätt försöker få honom att sitta still, alla som ser det inslaget måste ju tänka att det här är långt ifrån ok. jag är en ganska luttrad person, men blev starkt berörd av att se denna bestämda polisman försöka pressa fram rätt svar av denna lilla kille, i min värld är det ett solklart övergrepp på ett litet barn.

Oprofessionellt i kubik. Helt desperat polis, och andra, som pressar barn hårt. Pojkarna är ju helt förvirrade och vet inte vad de ska svara för att de vuxna ska bli nöjda. Så barnen berättar lite olika versioner för att se vad som gör de vuxna glada. Barnens kroppsspråk säger precis allt om hur de upplever situationen. Beklämmande att se. Övergrepp så det förslår.

Helt övertygad efter del 2, dessa pojkar hade INGET att göra med Kevins död. INGET. Del 3 kan bli hur 'spännande' som helst...

Allt polisen gör känns mest som en tragisk cirkus ā la van der Kwast, Lamberts och Tomas Quick.
Citera
2017-05-11, 09:59
Medlem
Skandalöst att påstå att dessa småbarn har strypt Kevin.Omöjligt!En pedofil har varit i farten och polisen som vanligt struntat i det hela.
Citera
2017-05-11, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hannial
Skandalöst att påstå att dessa småbarn har strypt Kevin.Omöjligt!En pedofil har varit i farten och polisen som vanligt struntat i det hela.

Den äldre brodern var ju 7 år då är man ju inte jätteliten längre och fullt kapabel att strypa lilla Kevin med en pinne
Citera
2017-05-11, 10:07
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Den äldre brodern var ju 7 år då är man ju inte jätteliten längre och fullt kapabel att strypa lilla Kevin med en pinne

Seriöst lägg ner dina fantasier och sluta spekulera
Citera
2017-05-11, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Oprofessionellt i kubik. Helt desperat polis, och andra, som pressar barn hårt. Pojkarna är ju helt förvirrade och vet inte vad de ska svara för att de vuxna ska bli nöjda. Så barnen berättar lite olika versioner för att se vad som gör de vuxna glada. Barnens kroppsspråk säger precis allt om hur de upplever situationen. Beklämmande att se. Övergrepp så det förslår.

Helt övertygad efter del 2, dessa pojkar hade INGET att göra med Kevins död. INGET. Del 3 kan bli hur 'spännande' som helst...

Allt polisen gör känns mest som en tragisk cirkus ā la van der Kwast, Lamberts och Tomas Quick.

Klart dom tycker det är jobbig situation om det nu är dom som orsakat Kevins död det hade nog jag med tyckt varit jobbigt om jag var fem år och nervositeten uttrycker sig i att Robin inte kan sitta still.
Citera
2017-05-11, 10:11
Medlem
Vet inte men jag får en känsla OM det ska vara någon av dessa pojkar som gjort något så är det endast den äldre. Jag förstår att man glömt saker från då man var 5 år nästan 20 år senare men den äldre var 7. Då tycker jag man borde komma ihåg en sån här händelse, vad man gjorde osv. Han borde iaf komma ihåg om han är oskyldig, att han inte varit på platsen ens. Nu tvivlar jag på att dem är skyldiga men som sagt OM det ska vara nån av dem så är det endast 7 åringen. 5 åringen har ju inte en aning om något det såg man ju klart och tydligt på förhören.
Citera
2017-05-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmhej
Christian ändrar ju sin version flera gånger också. Från att inte ha sagt något till pappa/Eva till att ha gjort det direkt när han kom hem.
Känns som att han mest hittade på att Robin sagt det (eller så hade Robin sagt det, men han hade själv glömt bort det och inte nämnt för någon). Framför en polis/i polisförhör kan säkert barn i en sådan ålder säga saker för att göra polisen tillfreds.

Vi får inte höra Christian ändra sin historia en enda gång.
Det vi får se är att Christian cirka 20 minuter efter Robins förhör berättar att han hört om "knivhuggningen".
När bröderna skulle talat om detta vet vi inte - Christian kan ha hört det samtidigt som styvmamman.
Citera
2017-05-11, 10:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Vad vet vi om att föräldrarna berättar den exakta sanningen om vad som skedde? Dom vill väl inte ha på sitt samvete att deras barn mördat ett annat barn.

Nu framgår det tydligt att barnen bara var intressanta som vittnen långt in i utredningen.
Du påstår alltså att föräldrarna ville hindra barnen från att vittna ang. mordet på sin kompis.... Really?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in