2017-05-11, 09:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Aki följde med frivilligt till sommarstugan?

Av den redovisning av Aki´s telefonsamtal och sms, får jag bilden att han frivilligt följt med Johanna till sommarstugan. Kanske för att han är sugen på lite sex med henne. Samtidigt vill han inte bränna broarna till den nya kvinnan och ser till att hålla henne varm med meddelanden.

Någonstans efter sista samtalet ser Johanna till att Aki´s medvetande sätts ur spel.

Frågan är vad allt som köptes in för 1900 kr på dagen tog vägen.

Tidigare mystiska dödsfall runt Johanna?

Det har flera gånger nämnts i denna tråd att fosterbarn har dött. Hade Johanna ekonomisk vinning av dödsfallen eller kan det vara så att hon är ännu djävligare än vad vi uppfattat? En som njuter av att döda och sen utåt spela sörjande med stor omsorgsfullhet för andra?

Det är svårt att säga si eller så om det mesta med Akihistorien;
Åkte aki levande ut på landet? Åkte han och hans telefon ut samtidigt eller med Johanna och han åkte baklucka med Jafar senare? Var det för barnen eller körde han KK med Johanna? Tog han knarkanaloger och däckade vid bryggan och ramlade i eller blev han avlivad av Johannas crew?

Det enda vi vet med säkerhet är att vi i dagsläget, trots FUP, inte vet så mycket alls.
Citera
2017-05-11, 09:22
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Man måste snabbt lägga sig till med vanan att titta åt motsatt håll så fort någon pekar. De gäller både förmenta vänner och misstänkta fiender.

Kloka ord. Hela FUP'en på 7000 sidor utan innehållsförteckning och sökbarhet underlättar inte heller för faktagranskning. 😭
Tur att vi har skribenter som lasternas mfl som lägger ner ett hästjobb, jag har varken tid eller lust att läsa hela FUP.
Citera
2017-05-11, 09:22
Medlem
2013 kom den där miljonen in på JMs konto i Handelsbanken. Var det 2013 som hennes pappa och syster sålde företaget?
Citera
2017-05-11, 09:25
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
2013 kom den där miljonen in på JMs konto i Handelsbanken. Var det 2013 som hennes pappa och syster sålde företaget?

Artikel Publicerad 4 maj 2011 17:15

http://www.ekuriren.se/jobbpengar/pearls-for-girls-far-nya-agare/

Så det måste varit tidigare.

Edit: I maj 2011 verkar det som:
"Företaget såldes i maj 2011 till det nybildade bolaget PFG Group AB vars huvudägare är Patrik Tillman, Magnus Rylander, Patrik Söderström och Rutger Arnhult."
http://www.weibull.se/portfolio-items/pearls-for-girls/

Men utbetalningen kan ha varit villkorad och kommit senare.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-11 kl. 09:37.
Citera
2017-05-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Artikel Publicerad 4 maj 2011 17:15

http://www.ekuriren.se/jobbpengar/pearls-for-girls-far-nya-agare/

Så det måste varit tidigare.
Oj, redan 2011! Tack.
Citera
2017-05-11, 09:36
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Oj, redan 2011! Tack.

Jag editerade mitt inlägg för att utbetalningen kan ha varit villkorad och kommit senare. Vanligt att man gör så för att kunna kontrollera att allt är som säljarna uppgett. Även att betalning delas upp över tid/mål.
Citera
2017-05-11, 09:36
Medlem
Berg och dalbana var vårat förhållande. Man visste inte vad som skulle vänta när man kom hem.
Hon beskriver förhållandet med exmaken.

Från dagens förhör med Johanna.
Citera
2017-05-11, 09:39
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Berg och dalbana var vårat förhållande. Man visste inte vad som skulle vänta när man kom hem.
Hon beskriver förhållandet med exmaken.

Från dagens förhör med Johanna.

Har en känsla att exmaken upplevde det på samma sätt 🙄
Citera
2017-05-11, 09:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"JB tillfrågas om vad hon gjorde den 3 augusti 2016. Hon säger att hon och JJ var hemma på kvällen och åt plankstek som Julia tillagade. Hon minns detta eftersom hon fått "plankor" av JM några dagar tidigare och att det var mycket jobb med dessa såsom att olja in och bränna dem i ugnen. Julia tror att de kan ha ätit vid 19.00-tiden eller 20.00-tiden."

Tilla_ggsprotokoll_III_2017-04-12__del_2__3_.pdf, sid 290.

Säger man så?
Jag brukar försöka att inte bränna maten...
Det har väl med förberedandet av plankorna att göra, man "förbränner" dem med olja i ugnen så de ska tåla högre temp, tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Varför ska andra sitta här som betjänter till dig och nytillkomna slöingar?
Leta själv, vettja!
Men här börjar det på sid 28:
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Huvudprotokoll/Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf
Men gud vad otrevligt. Man hjälps väl åt om man kan, oavsett om man varit i tråden sen 2016 ( ) eller nyss anlänt.
Det är otroligt svårt att söka i denna långa tråd då varje sökord resulterar i ca 4 sidor inlägg.
Citera
2017-05-11, 09:42
Medlem
Intressanta svar från henne i förhöret. Hon har svar på allt.

Hoppas åkl lägger in överväxeln snart.
Citera
2017-05-11, 09:47
Medlem
Johanna:

Kvinnan: Under nio månader har ingen ställt frågor om min ekonomi i förhör. Varför är det så intressant nu? Jag tycker det här visar att jag är väldigt driftig och har hög årsinkomst, bra mkt högre än socialtjänst lön. Vad är konstigt?
Citera
2017-05-11, 09:51
Medlem
Var följer ni andra dagens rättegång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här