Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Inte för att va sån men är väl just det som är grejen, hela polisens "case" bygger på barns "berättelser". Påhittade eller ej låter jag va osagt men utan det har ju polisens inte något som styrker den händelsegång dom själva byggt upp på(återigen) barns berättelser. Inget som binder dom till det potentiella "mordvapnet" utan istället alibi av sina kompisar som polisen väljer att borste ifrån... känns vanskligt som sagt med enbart ett indiciemål byggt på uppgifter från minderåriga som även motsägs av att dessa skall ha umgåtts med kompisar under aktuell tidpunkt och därigenom besitter alibi.
Det hade varit bra med teknisk bevisning men jag tycker inte att man ska underkänna det man kan få fram utav förhören heller bara för att de är barn. Förhoppningsvis så finns tillräckligt material bandat och att det klarar en granskning.
Tycker inte att vi fick klarhet riktigt i varför alibit bortsågs ifrån. Det som framkom i del 2 var ju att 10-åringen stod fast vid att de inte lämnat gården, men tycker jag läst mer tidigare i tråden att han senare sagt att de cyklade iväg en bit, men att han då hade tvärsäker koll. Kanske han blev avslöjad med att ljuga?