2017-05-11, 01:50
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Än mer märkligt att du har skygglappar på. Hur kommer det sig att du är så ovillig att se hur dokumentären vill styra allt åt ett håll?

Finns det någon vettig anledning att visa så mycket från 5-åringens intervjuer men knappt något från 7-åringens? Speciellt om man nu vill visa vad som hände. Fanns det verkligen inget mer intressant ur 7-åringens intervjuer? Var är intervjuen med den som 5-åringen pekade ut som mördare? Robert. Vi kan också konstatera att lillbrorsan inte beter sog helt normalt.

Det hävdas ju nu i avsnitt två som att 7-åringen endast citerar/återger 5-åringens berättelse. Och visst, om man anser att det är helt klarlagt, ja då är det endast 5-åringens berättelse som är av intresse. För 7-åringens är då endast andrahands uppgifter från 5-åringen.

Om det är så, ja då är det förstås en anledning att inte visa så mycket av 7-åringens berättelser. Men det är ju lite vagt stöd för att 7-åringen inte har en egen berättelse alls.

Måste kolla igen för att se vad de har för fog för den här linjen egentligen. 7-åringen borde ju vara mer talför, så bara det är ju ett skäl att höra mer av honom.
Citera
2017-05-11, 01:51
Medlem
Knotknets avatar
Det är helt uppenbart att Rolf Strandberg psykopaten har velat bli känd och helt enkelt har hittat på att 5- och 7-åringen har begått mordet. Det kommer även visas juridiskt nu när fallet är öppnat igen. Finns det någon möjlighet att i laglig mening straffa Rolf Strandberg för detta.

Vidrigt att den här typen av inkompetenta människor arbetar med dessa saker.
Citera
2017-05-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxfilespecial
Ok, två exempel (men det spelar ingen roll för du har redan bestämt dig) varav ett redan nämnts...Dan väljer att visa 5-åringen mer än 7 åringen. Dan väljer att trycka jättehårt på att det var så många "förhör" som om det vore något negativt. Skulle de haft Ett förhör och sedan släppt det hela? Tack och lov att de tog det lugnt och metodiskt med pojkarna. Nu så... ställer jag en liknande fråga...i vilka delar av dokumentären har Dan valt att framställa båda teorierna som möjliga? Du förstår väl att det inte går att sitta och plöja timmar på att svara en sådan fråga. Nu är det nog svårt att hitta eftersom dokumentären gjordes från en vinkel.

Man har väl inte rättegång för 5-åringar, men hade man haft det så är det inte alls säkert att de hade åkt dit. Men..man var ändå så säker att man inte behövde fortsätta undersöka andra möjligheter. Jag är SÄKER på att ingen ville att det här skulle vara sanningen ändå kom man fram till det. Barn kan säga vad som helst men det går faktiskt att bli säker i vissa fall. Men...håller med...det hade kanske inte hållit i rätten. Hade det varit en rättegång så hade man ju jämfört personernas vittnesmål och kanske letat mer teknisk bevisning? Hade nog blivit mycket märkligt med en 5 resp. 7 åring.

Den hemskt gnidne och maktlystne opportunisten Dan Josefsson har självklart selektivt valt att inte använda sig av dom delarna av förhören där 5-åringen är djupt analytisk och klartänkt beträffande sin skuld och inblandning. Tänkte ingen person med iq över 50 någonsin.
Citera
2017-05-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Nja, du skriver väldigt trångsynt. Det är väldigt få som ifrågasätter någonting egentligen i form av skuld. Tycker mest att polisens metoder som möter kritik? Har jag fel?

Du är väldigt tveksam till din åsikt av frågetecknen att döma. Polisens metoder ifrågasätts även från min sida, däremot så hävdar jag att barnen är skyldiga till dådet. Många här i tråden ifrågasätter metoderna och därefter tar för givet att barnen även således är oskyldiga.
Citera
2017-05-11, 01:56
Medlem
Citat:
Ok, två exempel (men det spelar ingen roll för du har redan bestämt dig) varav ett redan nämnts...Dan väljer att visa 5-åringen mer än 7 åringen. Dan väljer att trycka jättehårt på att det var så många "förhör" som om det vore något negativt. Skulle de haft Ett förhör och sedan släppt det hela? Tack och lov att de tog det lugnt och metodiskt med pojkarna. Nu så... ställer jag en liknande fråga...i vilka delar av dokumentären har Dan valt att framställa båda teorierna som möjliga? Du förstår väl att det inte går att sitta och plöja timmar på att svara en sådan fråga. Nu är det nog svårt att hitta eftersom dokumentären gjordes från en vinkel.

Man har väl inte rättegång för 5-åringar, men hade man haft det så är det inte alls säkert att de hade åkt dit. Men..man var ändå så säker att man inte behövde fortsätta undersöka andra möjligheter. Jag är SÄKER på att ingen ville att det här skulle vara sanningen ändå kom man fram till det. Barn kan säga vad som helst men det går faktiskt att bli säker i vissa fall. Men...håller med...det hade kanske inte hållit i rätten. Hade det varit en rättegång så hade man ju jämfört personernas vittnesmål och kanske letat mer teknisk bevisning? Hade nog blivit mycket märkligt med en 5 resp. 7 åring.

Tror du e väl medveten att det ej vart min fråga. Jag e mer intresserad av varför du och andra tycker att man skall förlita sig helt på indicier och vittnesmål från minderåriga och helt bortse från avsaknaden av stödbevisning som kan underbygga det samma? Hur det än gått till bör man ju kunna styrka sitt påstående även tekniskt och inte enbart sagda förhör för att vara på det klara att det ej finns en ev annan gärningsman? Om det hade funnits så fine men i detta läge är hanteringen värre än i tex Aftonbladets "fallet" PGA de båda tilltänkta gm's ålder.... en rättstat skall vara ytterst tveksam till att döma enbart på indicier i min mening och då ÄN mer om dessa utgörs av minderåriga barns "redogörelser"..
Senast redigerad av malmi 2017-05-11 kl. 02:01.
Citera
2017-05-11, 01:57
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Det räcker faktiskt med att bara se hur polismannen förhör femåringen för att förstå att det är mycket dåligt polisarbete som ligger bakom. Det förhöret saknade all form av professionalism, effektivitet och precision som man förväntar sig av polisen. Det är helt uppenbart att polismannen är frustrerad och sysslar med ett ineffektivt och kontraproduktivt förhör samt utsätter barnet för onödig stress.

Jag kan faktiskt säga att även om jag bara sett den snutten på tio minuter eller vad det var så är det tillräckligt för att fullständigt krossa förtroendet för hela utredningen. Det är på den nivån vi ligger. Vi behöver inte blanda in hur programmet är klippt eller vad som presenteras i övrigt. Det räcker.

Ser man inte att den femåringen försöker säga det som gör att den läskiga mannen blir glad så saknar man antingen förmåga eller erfarenhet att bedöma sådant. Vilket tydligen denna polisman gjorde också.
Citera
2017-05-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du är väldigt tveksam till din åsikt av frågetecknen att döma. Polisens metoder ifrågasätts även från min sida, däremot så hävdar jag att barnen är skyldiga till dådet. Många här i tråden ifrågasätter metoderna och därefter tar för givet att barnen även således är oskyldiga.

Varför tror du det? Att barnen är skyldiga alltså?
Citera
2017-05-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Varför tror du det? Att barnen är skyldiga alltså?

Det finns mycket som pekar på det. Barnens uppträdande under förhören, hur Kevin bragts om livet och lämnats på lastpallen, fynden man gjorde vid den lilla boden.
Citera
2017-05-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, självklart har han en vinkel ..

Du kan inte läsa ett reportage eller se en någon som helst utveckling av notiser utan att det finns en vinkel... Till och med TT notiserna har en vinkel ...

DJ ifrågasätter utredningen .. vinkeln är "justitiemord" ... eftersom det är det som det är fråga om i sin absolut grövsta form ...

Hade de varit vuxna hade bevisningen prövats och de hade både kunnat försvara sig och överklaga ... I det här fallet döms de -- på ingenting...utan möjlighet att försvara sig, överklaga, eller få bevisningen mot dem prövad ...
Sen kan man väl driva sin tes olika hårt. Känns som Dan kanske är lite väl övertygad? Han slaktar ju stackars innebandy-Roffe på ett ganska ohederligt sätt.

MEN, om detta är det kustitiemord som det verkar vara så ska Dan ha credd för att han lyfte det.
Citera
2017-05-11, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det finns mycket som pekar på det. Barnens uppträdande under förhören, hur Kevin bragts om livet och lämnats på lastpallen, fynden man gjorde vid den lilla boden.

Just det sista, att dessa knattar skulle greppa läget efter utfört dåd,släpa kroppen från "mordplats"(inte ens utredaren verkar ju veta vart denna är belägen) för att undanröja kroppen och därtill sen arrangera nån form av drunkningsolycka är lite väl tilltaget för mig för att det ska va troligt.
Men antar att vi växt upp olika helt enkelt...
Citera
2017-05-11, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Den hemskt gnidne och maktlystne opportunisten Dan Josefsson har självklart selektivt valt att inte använda sig av dom delarna av förhören där 5-åringen är djupt analytisk och klartänkt beträffande sin skuld och inblandning. Tänkte ingen person med iq över 50 någonsin.
Du kan oja dig över att jag inte var konkret tidigare och nu när du själv fick en liknande fråga så var det inte lika skoj!

Jag känner att jag är nöjd med att få fram mina tankar nu och sammanfattar: De finns de som förstår att man kunnat gjort en dokumentär som cementerade fast pojkarnas skuld om man velat det (det hade inte gett så mycket rubriker eller pengar dock), sedan finns det de som INTE tror så Vilka vi tycker är korkade eller ej kommer att vara lika delat som påståendet.
Tack för konversationen hur som helst.
Citera
2017-05-11, 02:09
Medlem
majkenofdooms avatar
Tycker man kan få en relativt bra uppfattning om hur saker verkar ha gått till.

7-åringen berättar i bilen att han sett några större killar på skolgården (i närheten av fyndplatsen) familjen bestämmer sig för att åka in till polisen med dessa uppgifter. 5-åringen vill vara värre och säger att han sett någon döda Kevin. Där ifrån tar allt flera jävligt osannolika vändor för att kunna hamna i resultat det hamnar i. Rolf Sandberg tror det är straffläggning i bandy (någon måste vinna, helst jag), morsan får psykbryt som leder till osäkerhet, Rolf pressar en 5-åring som bara säger en jävla massa saker sedan väljer han det bästa han kan hitta, ingen i utredningen säger "det är ett barn han hittar på saker", man ignorerar ett alibi sedan dyker SÅC upp och då barkar allt åt helvete på riktigt.

Jag tror bestämt det är de två familjerna som åt middag tillsammans som har utfört ett satanistiskt mord och håller varandra om ryggen. Men några månaders förhör med en 5 och 7-åring kan jag nog med "bevisa" det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in