2017-05-11, 00:14
Bannlyst
Ja det är klart att familjen gärna vill få det till att någon annan mördat Kevin det är en mycket vinklad dokumentär av Josefsson där mycket inte kommer fram.
Citera
2017-05-11, 00:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Ja det är klart att familjen gärna vill få det till att någon annan mördat Kevin det är en mycket vinklad dokumentär av Josefsson där mycket inte kommer fram.

Vinklad = Information har utelämnats. Kan du vara vänlig och berätta vad det är för information som Dan Josefsson har utelämnat?
Citera
2017-05-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Den jävla utredningen är bara ren rappakalja det behöver man inte vara professor i kriminologi, kärnfysiker lr barnpsykolog för att se.
Rolf Sandberg är en mediakåt byfåne som vill bli hjälte, därför styr han Kling Klang som är av Åsa Nisse karaktärer hur han vill. Finns ingenting i den utredningen som pekar i någon särskild riktning.

Jo, om det berättar för föräldrarna eller vet detaljer om hur Kevin dog, om de kom hem med blöta kläder etc. Här vill i alla fall jag veta om de här uppgifterna stämmer.

Alla verkar glömma Kevin i detta. Ja visst är förhören jobbiga att se, men om det ens finns saker som gör att de kan vara inblandade måste det klarläggas. Det är jobbigt att ens tänka att barn kan vara involverade i något så hemskt. Förhör med barn är väldigt svårt. Jag förstår att det väcker sympatier. Idag kan vi peka på hur det borde göras eftersom vi har en annan syn och erfarenhet på barnförhör.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-11 kl. 00:21.
Citera
2017-05-11, 00:17
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enterasaguest
Den bok eller de böcker om anatomi som styvmodern skulle ha lånat på biblioteket kan har varit så pass detaljerade att den även beskriver dödsförloppet. Exempelvis.

Ja, det är ett bra förslag. Jag har tänkt samma sak själv. Men, jag har samtidigt mycket svårt att tänka mig att någon bok överhuvudtaget (vare sig för barn eller vuxna) skulle beskriva att rösten ändras nära dödsögonblicket.
Citera
2017-05-11, 00:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Roligt den där ändå att du liksom herr konstapel kan få för sig att barn på 5 och 7år planlägger och genomför mord.. att du inte ser det bisarra i att det ej finns någon teknisk bevisning som stödjer detta och att barnen i denna åldern utöver att besitta konsekvenstänk även skall besitta förslagenhet nog till att först mörda och sen försöka dölja sitt brott genom att släppa sitt offer och sen maskera det till drunkningsolycka genom utplacering på sagda pall... ja det kan jag tänka mig att lekmän med foliehatt på kan lyckas få ihop. Tragiskt nog betalar vi poliser i lokalt hög ställning med likvärdig kompetens!!! Tragiskt är i underkant..
Och sen gå hem och erkänna allt och rita teckningar från hela scenariot.. både när bråket började, hur mordet gick till, var Kevin låg och hur de efteråt satt och och "vilade ut" ...

Sen helt plötsligt nekar de till allt igen och börjar peka ut andra ...

Det låter ju verkligen som en fem och en sjuåring ...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vinklad = Information har utelämnats. Kan du vara vänlig och berätta vad det är för information som Dan Josefsson har utelämnat?

Förhören med föräldrarna får man inte se eller kommer det i del 3?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Den springande punkten är ju om föräldrarna hört barnen säga något om Kevin när de kom hem.

Tyvärr "slarvar" Dan Josefsson lite på denna punkten och redovisar inte exakt vad föräldrarna har sagt till polisen i förhören med dem.
Styvmamman erkände efter att ha blivit pressad på sjukhuset av poliserna enligt Dan.

Med pappan däremot är det mer oklart, han litar på sin fru säger han och sedan något som jag tolkar som "Men jag känner att jag inte hört det. Jag har hört det av Eva".

Sedan släpper Dan Josefsson denna mycket mycket viktiga punkt.

Va sa pappan i förhöret med polisen?

Va sa han i intervjun med Dan Josefssons?

HAR HAN eller HAR HAN INTE hört någon prata om Kevin den aktuella kvällen?

Mycket SVAGT av Josefsson att inte informera tittarna på denna punkt.

Titta på programmet igen då, för du har inte hängt med. I förhören är det tre av fyra vuxna som säger samma sak, nämligen att barnen inte pratat om Kevin alls under kvällen och att de betett sig normalt och inte alls som att något ovanligt hänt. Senare intervjuar man en kvinna som fått psykbryt och bryr sig efter det inte om att tre av fyra vuxna säger något annat. Det är alltid bra att ha psyksjuka till hands i de fall man vill "bevisa" något som inte stämmer som i Quick-fallet. Däremot bryr man sig föga om vad "psykfall" säger annars hur många bevis det än finns för att det de säger är sant. Pojkarna hade alibi av fyra vuxna, den andra familjens barn och grannar som sett dem leka på gården vid tiden för mordet. (Om det nu var ett mord?)
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
skulle beskriva att rösten ändras nära dödsögonblicket.

Källa?
Citera
2017-05-11, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I så fall kan ju mister Polis, åklagare och andra i utredningen motbevisa Josefsson rätt enkelt .. Eller hur?
Citera
2017-05-11, 00:19
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Förhören med föräldrarna får man inte se eller kommer det i del 3?

Vilken information i dessa förhör tänker du på?
Citera
2017-05-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Kevin hittades med byxorna neddragna. Finns det någon här som kan styrka det?
Vad skulle neddragna byxor isåfall bevisa? Det gjorde Ang*lica Lauri*s mördare, i det fallet styvmamma, också. I ett försök att förvilla polisen. Järvafältet första halvan av 80-talet. Strypt.
Citera
2017-05-11, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och sen gå hem och erkänna allt och rita teckningar från hela scenariot.. både när bråket började, hur mordet gick till, var Kevin låg och hur de efteråt satt och och "vilade ut" ...

Sen helt plötsligt nekar de till allt igen och börjar peka ut andra ...

Det låter ju verkligen som en fem och en sjuåring ...

Du tror inte att föräldrarna påverkat barnen ? Den här styvmamman och pappan döljer ju något helt klart och det kommer ju aldrig att komma fram i dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in