2017-05-10, 19:51
Medlem
ZlatanManias avatar
All publicitet är bra publicitet som man brukar säga

Snacka om att Blåvitt skulle må bra av en seger mot Djurgården, inte bara sportsligt.
Citera
2017-05-10, 19:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
All publicitet är bra publicitet som man brukar säga

Snacka om att Blåvitt skulle må bra av en seger mot Djurgården, inte bara sportsligt.

Givet att Engvall gör mål. Det är bara att lassa in pengar där.
Citera
2017-05-10, 19:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han var ju skadad konstant. Antingen det eller fejkade han skador. Bra var han iallafall inte för oss sista året.

Men det är det här jag inte förstår, vill ni bli av med honom så ska ju inte sportchefen gå ut och säga sånt där? Det är ju inte direkt bra att säga att det är en skadebenägen grabb som man vill sälja, jag menar, det ger inte direkt mer cash om man nämner sånt?
Citera
2017-05-10, 20:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ska vinna DIF ett derby mot er ska det väl vara nu.
Ja så är det. Dock har vi en förhållandevis bra defensiv (inte släppt in ett mål på de tre senaste och bara fem totalt).

En sak i taget dock och det är för tidigt att börja nojja över en förlust.
Citera
2017-05-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men det är det här jag inte förstår, vill ni bli av med honom så ska ju inte sportchefen gå ut och säga sånt där? Det är ju inte direkt bra att säga att det är en skadebenägen grabb som man vill sälja, jag menar, det ger inte direkt mer cash om man nämner sånt?

Det var väl antaligen internt i föreningen, för att han, dvs Gren, ville "jaga" bort Engvall från förening, aka få honom såld till Bristol. Jag kan inte komma ihåg att Gren stod i media och snackade skit om honom.
Citera
2017-05-10, 20:43
Medlem
BBpod är ju B dock får jag ju säga, nu lyssnar jag typ aldrig på fotbollspoddar, jag har inte tid, men jag lyssnar hellre på alkisarna i Göttänna än på BBpod, Serneke var gäst i senaste har jag för mig.
Citera
2017-05-10, 21:09
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-lennartsson-fick-lofte-om-forlangning---nobbade-jobbet-som-forbundskap/

Makalöst att Party-Janne är förbundskapten bara för att Lennartsson tackade nej. SvFF är klåpare.

Fast nu har väl ändå Janne lyckats helt okej med det material landslaget sitter inne på!

Samma kan man knappast säga om Jörgen? Nog fan har man med allsvenska mått mätt en bättre trupp än många andra, och om man jämför vad båda har att jobba med på pappret/vilket motstånd man har så osar det redan här misslyckande om Lennartsson hade fått ta över! Nej tack, behåll honom för alltid.

Örebro SK snart på en grusplan nära dig
Citera
2017-05-10, 21:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Fast nu har väl ändå Janne lyckats helt okej med det material landslaget sitter inne på!

Samma kan man knappast säga om Jörgen? Nog fan har man med allsvenska mått mätt en bättre trupp än många andra, och om man jämför vad båda har att jobba med på pappret/vilket motstånd man har så osar det redan här misslyckande om Lennartsson hade fått ta över! Nej tack, behåll honom för alltid.

Örebro SK snart på en grusplan nära dig

Jag formulerade mig efterblivet. Det jag menade är att det är makalöst att förbundet från början föredrog Jörgen Lennartsson framför Janne Andersson.
Citera
2017-05-10, 21:39
Medlem
Citat:
Det är snarare hans agent samt hans f.d polare i BBpodd som nu utnyttjat sin särställning som Bagdad Bob-podd för Blåvitt att istället använda den info som man tagit del av som just ett Wille Bäckström-aktigt organ till att vända ryggen och sticka kniven i klubben.

Horpodd rakt upp och ned som älskar att intervjua spelarna om hur många bilar och kepsar de har men som nu helt plötsligt blir intresserade av att bli grävande journalister.

Fan vad jag hoppas BBpodd hängs ut som illojala jävla fittor. Först har de i 1,5 år vägrat vara kritiska till ett enda skit. Men nu när det gäller deras favorit Engvall då passar det att istället svika klubben man mer eller mindre utnyttjat för att göra sig ett namn genom att smöra som fan.
Jag förstår inte riktigt. Du är arg för att podden agerat Bagdad Bob tidigare och du är arg för att man inte längre agerar Bagdad Bob? Skulle man klippa bort delen där en spelare för en gångs skull pratar om något intressant istället för bilar och kepsar? Budskapet är bra men budbäraren är skit?
Citera
2017-05-10, 21:52
Medlem
Citat:
Möjligt, men samtidigt förstår jag isådanafall Gren. Engvall presterade inte ett dyft och Gren måste få in kosing åt Blåvitt. Engvall vägrade så sent som 2016 eller vad det var att förlänga kontraktet med oss samtidigt som han var vår sämste anfallare i truppen.

Vad ska då Gren göra?

...
Jag förstår dig inte här. Om Engvall inte presterar och var er sämste anfallare. Dessutom ville Engvall inte förlänga. Det Gren borde gjort då är väl att hjälpa till med en försäljning - få in lite deg och minska lönebudgeten - inte motarbeta spelaren? Eller hur tänker du?
Citera
2017-05-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag förstår dig inte här. Om Engvall inte presterar och var er sämste anfallare. Dessutom ville Engvall inte förlänga. Det Gren borde gjort då är väl att hjälpa till med en försäljning - få in lite deg och minska lönebudgeten - inte motarbeta spelaren? Eller hur tänker du?

Det var ju exakt det Gren gjorde. Fick in deg. Övertalade Engvall till Bristol genom att påtala att hans situation i ifk knappast var optimal med skador och underprestation. Ta chansen pojkvasker. Rädda din och föreningens ekonomi...

"Buhu Gren sålde mig till england för ca 4x så mkt som jag var värd"
Citera
2017-05-10, 22:00
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag formulerade mig efterblivet. Det jag menade är att det är makalöst att förbundet från början föredrog Jörgen Lennartsson framför Janne Andersson.

I see, då tycker vi samma där. Ja det är det verkligen.
Däremot inte så konstigt när uppskattningsvis 8 av 10 på förbundskansliet/disciplinnämnd med flera dessvärre verkar ha en kromosom för mycket.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in