2017-05-10, 21:12
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Det lilla jag sett av det håller jag med, usel polis.

Dessutom sitter han i uniform vilket kan vara nog så stressande för en vuxen. Tänk hur ett barn ska känna när en uniformerad polis pratar strängt och ställer krav. Usch vilka jäkla fasoner de där Arvikapoliserna har.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Jo absolut men inte om de påstår att de har haft koll på barnen "hela tiden" och andra säger då och då. Och den andra orsaken är att de accepterade pojkanas "dom" fast de var till 100 % säkra på att de haft koll hela tiden. Deras pojke svarar på en av frågorna om barnen var tillsammans hela tiden - mamma hade sagt åt mig att passa alla eftersom jag var störst. (Det kan man tolka att han inte hade gjort det mamma bad om)

En av familjens gäster sa i förhör att hon försökte hålla koll på barnen hela tiden. De övriga tittade då och då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag håller fullständigt med dig.
Jag sitter som en fågelholk i ren vantro. Någon måste bära hundhuvudet - och det är Rolf Sandberg. Hur kunde detta tillåtas? Hur kunde Rolf Sandberg få lov att styra hela denna utredning som om det var hans egen? Jag har fan ta mej aldrig sett något liknade. Hoppas han sitter framför tvn just nu och skäms. Gör nu som du själv sa nyss i dokumntären: TA KONSEKVENSERNA!

Åklagaren styrde utredningen men givetvis vill DJ låta RS bära hundhuvudet då han även va presstalesman och ansiktet utåt i utredningen ..
Citera
2017-05-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Heter din källa Nina Hjelmgren?

Vem fan är det?

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Svårt att minnas något man inte varit med om. Killarna är oskyldiga. Case closed.

Eller varit med om Sånt minns man i 7,8års ålder.
Barn är duktiga på att ljuga.Dom säger vad man vill. Barn läser av vuxna,svarar som dom tror är rätt svar.

Otroligt dåliga barns-förhörsledare. Man kunde se hur det var sk. ledande frågar <<men>> när förhörsldaren frågar ang kniv ,så svarar den yngsta Ja och gör rörelse över halsen.
Var det ingen som såg det?

Fortfarande anser jag att det är en jävligt onödig utredning.
Bröderna,ev med en ytterligare kompis,orsakade Kevins död.
Dom var barn,det är nästan 20år sen.
Låt det va-inte minst för Kevins anhöriga!
Citera
2017-05-10, 21:14
Medlem
RS påstår att ALLA, både vuxna och barn, ljög hela tiden. Snacka om att vara ute och cykla! Hur fan ska man kunna lösa ett fall om man tror att 100 % av de man pratar med ljuger? Jösses!
Citera
2017-05-10, 21:15
Medlem
AdamBombs avatar
Förutom att det här är en djävla skandal i sig så är det en skandal att vissa medier och journalister har hyllat helt okritiskt den här polisutredningen utan att sätta sig in i den. Hasse Aro borde skämmas ögonen ur sig i dag men tyvärr så har han nog inte vett nog att göra det.

Mördaren gick fri. Frågan är: Vem var han och har han mördat fler gånger?
Citera
2017-05-10, 21:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Vem fan är det?

Eller varit med om Sånt minns man i 7,8års ålder.
Barn är duktiga på att ljuga.Dom säger vad man vill. Barn läser av vuxna,svarar som dom tror är rätt svar.

Otroligt dåliga barns-förhörsledare. Man kunde se hur det var sk. ledande frågar <<men>> när förhörsldaren frågar ang kniv ,så svarar den yngsta Ja och gör rörelse över halsen.
Var det ingen som såg det?

Fortfarande anser jag att det är en jävligt onödig utredning.
Bröderna,ev med en ytterligare kompis,orsakade Kevins död.
Dom var barn,det är nästan 20år sen.
Låt det va-inte minst för Kevins anhöriga!

Snacket om en kniv saknar relevans.
Citera
2017-05-10, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomRipley
Ser just nu videoförhöret med femårig R som sitter i styvmammans knä. Det ser ut som om pojken illustrerar med kroppsspråk vad som hände Kevin. R kastar huvudet bakåt upprepade gånger och himlar med ögonen. Detta sker samtidigt som han får frågan om hur man dödar någon. Lite senare slår pojken sig själv i ansiktet.

Men vafan man kan inte dra några slutsatser av det, ungen är rastlös och ligger ned på golvet och skakar med armar och lyfter upp sina fötter och allt möjligt..
Citera
Medlem
bpjans avatar
Citat:
RS påstår att ALLA, både vuxna och barn, ljög hela tiden. Snacka om att vara ute och cykla! Hur fan ska man kunna lösa ett fall om man tror att 100 % av de man pratar med ljuger? Jösses!

Det säger ganska mycket att logiken hos Rolf Sandberg inte är "ingen har nåt att berätta -> ingen såg nåt", utan istället "ingen har nåt att berätta -> alla ljuger".

Särskilt när offret är en fyraårig pojke. Varför skulle allmänheten i en stor sammansvärjning hålla käften om mordet på ett barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Förutom att det här är en djävla skandal i sig så är det en skandal att vissa medier och journalister har hyllat helt okritiskt den här polisutredningen utan att sätta sig in i den. Hasse Aro borde skämmas ögonen ur sig i dag men tyvärr så har han nog inte vett nog att göra det.

Mördaren gick fri. Frågan är: Vem var han och har han mördat fler gånger?

Håller med! Hasse Aro är en fjant! Troligen ville han sola sig i glansen av "superpolisen" RS.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Japp, jag är rätt ihopskruvad. Hos dig fattas det några skruvar dock. Har du något att säga om fallet, eller saknas det argument som vanligt?

Kan du då sakligt berätta på vilket sätt du konstruktivt bidrar till något genom att komma med direkta beskyllningar om att Sandberg skulle vara pedofil. Det visar endast på vilken lågvattennivå du befinner dig.

Pojkarna fick inget straff eftersom de inte var straffmyndiga. De fick en behandlingsplan om 10 år.
Citera
Medlem
Maria Bodin, kriminalare eller vad hon nu var är ju Louise Andersson Bodins
Mamma. Helt OT, jag vet, men var tvungen att dela med mig.

Känns väldigt illa skött det här. Skulle vilja se FUP om det verkligen inte finns den minsta teknisk bevisning.
Är det så, så är det groteskt att en 5 och 7 årings berättelse får avsluta och se detta fallet som löst 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in