Citat:
Ursprungligen postat av
DoctorWo
Stackars er som måste stå ut med synen av fattiga människor, buhu!
Med tanke på dina andra inlägg, så trodde jag du var en någolunda realist - men med det där infantila inlägget låter du bara som en av mängden ointellektuella vänsternissar, som prompt måste använda sig av halmdockor varje gång någon kritiserar tiggeriet och dess konsekvenser för samhället.
Jag utgår ifrån att du inte bor i Stockholm, samt använder utnyttjar kollektivtrafiken - för där måste vi som betalar för att åka tunnelbana, pendeltåg med mera, varje dag bli ofredade av friåkande tiggare som kör upp sina pappersmuggar i nyllet på oss.
On topic:
Jag minns den tid då man lugnt och skönt kunde gå och panta burkar och flaskor ifred,
utan att en person utanför butiken ifråga började gapa och skrika på en som om det gällde liv eller död.
Numera tar jag aldrig panten till mataffärer p g a detta. Det får bli några stora kassar, tills jag åker till en stormarknad och pantar där utan närvaron av tiggarna.
Men främst, så saknar jag tiden då jag kunde åka en kortare sträcka med tunnelbanan utan att råka på 4-6 tiggare, för nu blir det bara värre och värre.