Citat:
Ursprungligen postat av
bpjan
Jag håller delvis med dig, men man måste också ha i huvudet att detta från början var en helt vanlig förundersökning där det t.ex. finns krav på objektivitet. Om det visar sig att förundersökningen lagts ner på tvivelaktiga grunder är dessa grunder värda att granska. Det kan ju vara så att en annan presumtiv gärningsman kommit undan.
Från början var det en drunkningsolycka, efter obduktionen då strangulation konstaterades som dödsorsak, startades en mordutredning. Uppslag saknades till en början, och just där tappade utredningen tempo. När så en av bröderna hade att berätta tog den fart.
Vad killen då sa kommer naturligtvis inte fram i dokumentären, men ett antal pusselbitar föll på plats vid tillfället får man anta. På det sätt strypningen skett samt hur kroppen blev behandlad efter att Kevin dött indikerade att det kunde vara barn inblandade. Så har jag tolkat det hela.
10-åringen som i kvällens dokumentär ska ge bröderna alibi, och som med sin mor satt i 14 förhörstillfällen, enligt dokumentären. Detta gjordes ju för att utreda hans roll i det hela. INTE för att trasa sönder hans vittnesmål. De är ju f ö enligt mitt förmenande part i målet, och vid en vanlig rättegång hade ju dessa aldrig fått vittnat då fara för jäv förelegat.