2017-05-10, 08:43
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är det ovanligt?
Det är inte ovanligt, men det är inte heller det vanligaste. 9-10-10 är vanligast (-1 på första för hudfärg då många bebisar är lite blå eller avviker på annat sätt i huden precis efter födseln). Vid igångsättning av en förstagångsföderska så är det ovanligt med ett såpass smidigt förlopp som EA hade - en snabb, komplikationsfri förlossning. Min bebis hade betydligt lägre apgar, något som oftast beror på förlossningskomplikationer och mer sällan på medfödda sjukdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsBlizz
Har suttit och lusläst både förhören samt vad ni skriver här på fb. Detta med en skräckblandad känsla av sorg, vrede och förbryllelse. I ena sekunden tror jag mig vara fullständigt övertygad om än den ena, än den andra av dessa uppenbart lågbegåvade människor är den som varit drivande i detta vidriga föräldraskap.

Och hela tiden finner jag nya saker att fundera kring.

När jag nyss kollade igenom journalen där E blir utskriven från BB (sid: 259 i rapporten). Längst ner står en notering:

"OBS! Lab ringer och säger att man funnit GBS i mammans senaste urinodling."

GBS är en grupp B streptokocker. Bakterie i underlivet/tarmen som kan överföras sexuellt samt genom förlossning.

Jag ser inte att E eller H får behandling för detta någonstans? Eller står det på läkarspråk?

www.folkhälsomyndigheten.se står följande:

"Symtomen vid nyföddhetssepsis är ofta mycket ospecifika. Barnet är slött, har dålig färg, störd andning, vill inte suga etc. Feber saknas ofta."-

"För att barnet skall kunna räddas är det viktigt att diagnosen ställs så tidigt som möjligt i sjukdomsförloppet. Dödligheten är ändå ganska hög, 10-20 procent, och risken finns att barn som överlever får bestående neurologiskt handikapp."

Vad tänker ni om detta? Kan H ha varit sjuk på riktigt ända från början? Blev besvikelsen över att där inte fanns en rosenkindad fotomodellsbebis för mycket?
Barnet mådde bra vid förlossningen. Däremot förekom tarmbakterier i magen (tror jag det var) vid obduktion och dessa antogs vara från själva obduktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Då har vi helt olika erfarenhet av människor och förhör och psykologiska sjukdomar. Du verkar ha gått helt i fällan av vad pappan uppger trots massor av motsägelsefulla uppgifter och rena lögner.
Ja. Båda har rätt psykologisk profil för att ha livet av ett barn på diverse olika sätt, medvetet såväl som omedvetet. Det sjukaste i allt det här är att människor stått och sett på medan de här, helt uppenbart olämpliga människorna, skaffat barn och vanvårdat det till döds. Båda föräldrarna är psykiskt sjuka och skulle må bäst i slutenvården.
Citera
2017-05-10, 08:44
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klitters
Nej, har också kollat men i måndags så liveuppdaterade P4 Kristianstad på sin hemsida. Hoppas de fortsätter med det
Här är huvuförhandlingsplanen. Idag är det ingen förhandling.
Citera
2017-05-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Någon som vet när rättegången är idag?

Rättegången börjar 09 alla dagar. Rättegången hålls 8, 10, 12, 17, 19, 22, 24, 26 maj och 1, 2 & 7 juni.
Citera
2017-05-10, 09:18
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Men i förhör frågar ju FL Alex var datorn är, den gamla. Han svarar att den är hos pappan, men förmodligen kastad då de nyligen flyttat. Nu vet jag iofs inte om de tagit rätt på vissa saker ur den.
Men jag tror iaf han ville ha en helt ny.

Undrar också varför han var så emot att använda Erikas dator ?

Gå med på att dela dator? Då skulle han ju inte få en egen! Han gör som han gjort förr, tjatar på föräldrarna. Som tonåringar gör. Det här visar så tydligt att han har låg mognadsnivå. Finns tydligen inte i hans huvud att man som vuxen och förälder ska ta sitt ansvar och jobba! Finns ju de som jobbar extra när de vill skaffa något.
Han påminner mig om min ena son som skulle vara hundvakt när jag låg på sjukhus några dagar. Jo han skulle gå ut med hunden 3 ggr om dagen. Jo det gick så bra. Allt var OK. Sen när jag kom hem hade hunden gjort ifrån sig under sängen..
Min 15-årige son tänkte inte längre då än att göra mig lugn. Att hunden hade behov ingick inte liksom.
Jag tror det är så med A också. Fast han är mycket äldre och förälder. Han vet hur det ska vara, tror han är smartare och gör på sitt sätt.
Citera
2017-05-10, 09:24
Medlem
Dark Intentionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Är jag helt borta i skallen nu eller.. Hur kunde hon den 8/9 veta att det var sista bilden hon tog på sin dotter och skriva i dendär gruppen för kvinnor som fotograferar, att ungen ska kämpa och att hennes hjärta brister och ledsen smiley osv?! Är jag helt förvirrad nu eller vadå.. Var det inte den 9/9 som ungen åkte in till sjukhuset med ambuland pga hon "plötsligt slutade andas" ? va? jag fattar inget.

Var det inte så att när man redigerade bilder från en dator så stod det när den var senast redigerad, men om man redigerade via en mobil så stod det ingenting om någon redigering. Jag vill ha för mig att det var förklaringen till att det ser ut som att texten är skriven den åttonde.
Citera
2017-05-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark Intentions
Var det inte så att när man redigerade bilder från en dator så stod det när den var senast redigerad, men om man redigerade via en mobil så stod det ingenting om någon redigering. Jag vill ha för mig att det var förklaringen till att det ser ut som att texten är skriven den åttonde.

Det står om en bild är redigerad via telefon med, iallafall om man kollar via appen.
Hur det är när man är inne på facebook via datorn har jag sämre koll på, men det känns ju som att det bör vara samma sak då.
Citera
2017-05-10, 09:48
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
. alla mina barn har ryckt till då de sovit. Jag tänker att de drömmer men det kan ju se ut som "nervryckningar". Vet man inte om att det är vanligt hos bebisar så är det inte konstigt om man googlar på det

Så kan det vara. Behöver inte betyda något i sig. Men att både A och E nekar till att ha googlat det och att det sedan går som det går väcker ju misstankar.
Citera
2017-05-10, 09:54
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Ok, jag kanske har missuppfattat när jag läst förhören.
Polisens IT tekniker går igenom bilder och kommentarer och kunde se att hon redigerat, men kanske var ngn annan bild.

Det finns beskrivet i en bilaga i slutet på FUP.
Beroende på om man redigerar från dator eller Android är det inte alltid uppdateringshistoriken syns. Skummade mest igenom snabbt men fattade det som att hon lagt upp bilden den 8/9 och senare redigerat den den 9/9 när de var på sjukhuset.
Citera
2017-05-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Dom sålde ett matsalsmöblemang som inte fick plats i lägenheten. Därav kunde dom köoa en dator.

De sålde en matsalsmöbel som inte fick plats?

Nu låter jag väl grinig, men det här med att paret tydligen inte ville sälja sin matsalsmöbel för 3000 kr och själv köpa sin lägenhetsutrustning, istället för att lämna in en ansökan till soc på 3000 kr för att köpa möbler och babyutrustning är inte tillåtet enligt socialtjänstlagen, så även där gjorde de i så fall fel ifrån början. För att få socialbidrag till olika inköp ska man inte ha möjlighet att avyttra något alls och få pengar, utan har man möjlighet att sälja bil, matsalsmöbler och annat som inbringar en större summa så ska det göras före man söker socialbidrag.

Men detta är en petitess i sammanhanget, fast visar väl på deras allmänna moral. Och, jag avundas dem inte, det var så fattiga att det är tragisk läsning, fanns det med deras diagnoser, inte LLS de kunde ansöka om och få högre ersättning än nå´t jävla socialbidrag?
Senast redigerad av Florman 2017-05-10 kl. 09:58.
Citera
2017-05-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlut
Jag har testat abilify i samråd med läkaren ( många år sedan nu men) den kan användas som stämningsstabiliserande läkemedel. Jag själv har adhd.
Den medicinen var inget för mig då jag blev helt avtrubbad "som i en bubbla"

Trodde det stod i mvc journal att Alexander har add eller adhd? Såklart han kan ha sagt då på mvc besöket också och dom fyllt i det. Fanns det ingen adhd utredning på honom?

Och hur var det med levaxinet för struman? Har för mig jag läst att han slarvat med den medicinen- det är allt annat än bra när det gör gällande humörsvängningar 😱

Har AL struma? Har för mig att man kan få personlighetsförändringar om den är omedicinerad. Om han har ADHD i kombination med Struma, dålig ekonomi och allmän dysfuntionallitet så låter det som väldigt dåliga förutsättningar för att ta hand om ett spädbarn.
Citera
2017-05-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
3*10 fick hon - full pott! Det är mycket ovanligt. What a waste! Tänk så många vettiga, barnlösa par i rätt ålder och livssituation för att ta emot ett barn, som hade varit så glada över att få henne i stället!

Mycket ovanligt är det väl ändå inte? Båda mina hade 10-10-10 och då hör till saken att min förstfödda är född 2 månader förtidigt.. Vet även fler i min umgängeskrets vars barn haft 10-10-10 när dom fötts..
Citera
2017-05-10, 10:24
Medlem
Dark Intentionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isamarley
Det står om en bild är redigerad via telefon med, iallafall om man kollar via appen.
Hur det är när man är inne på facebook via datorn har jag sämre koll på, men det känns ju som att det bör vara samma sak då.

Ok, jag tänker utifrån den här texten i FUP
http://oi65.tinypic.com/1038mt5.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in