2017-05-10, 03:22
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tror att Alle varit väldigt stressad natten Hailey blev jättedålig. Hon hade massor med brutna revben och väldigt ont och vägrade ta flaskan. Alle hade hört Erika snacka om att BVC tyckte de skulle komma med Hailey om hon fortsatte äta dåligt, men Alle förstod att med det där krasandet i Haileys kropp så var det ingen bra idé, då skulle hårdhäntheten mot Hailey avslöjas, men för att inte BVC skulle bli aktuellt förstod han att de måste få Hailey att börja äta, så hon inte låg och tynade bort, utan kunde ligga och läka ihop. Så han gjorde i ordning mat som han försökte truga i henne, men hon bara vände bort ansiktet och stönade. Då tappade han "kontrollen" igen och skakade henne så hon skulle "komma igång", men hon gjorde inte det, utan bara somnade, så han lät henne ligga och sova. Sedan på morgonen gjorde han i ordning mat igen för ett nytt matningsförsök och då upptäckte han att hon var livlös. Hans skakningar hade fått bägaren att rinna över och Hailey fick blödningar i hjärnan och blev medvetslös.

Varför tror du på den versionen? Själv har jag stor tilltro till förhöret med ambulanspersonalen som frågade vad som hänt och där Alle sa att plötsligt bara gurglade hon till. Jag tycker det låter väldigt troligt då det verkar vara samma läte som Erika oroats över under flera dagar. Den där påhittade versionen om maten, rökningen etc är ju fullkomligt efterkonstruerad
Citera
2017-05-10, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Varför tror du på den versionen? Själv har jag stor tilltro till förhöret med ambulanspersonalen som frågade vad som hänt och där Alle sa att plötsligt bara gurglade hon till. Jag tycker det låter väldigt troligt då det verkar vara samma läte som Erika oroats över under flera dagar. Den där påhittade versionen om maten, rökningen etc är ju fullkomligt efterkonstruerad

Någon som vet när rättegången är idag?
Citera
2017-05-10, 06:27
Medlem
Citat:

Så det är troligt att han skulle berättat om ev. problem under natten och ev. våld? spädbarn gurglar till och kan tex få nervryckningar efter våld, de vrålar inte om de skadas svårt. Frågan är ju mer i hur nära anslutning till medvetslösheten hon utsattes för våld, även om det förmodligen skett regelbundet med tanke på de gamla frakturerna.
Citera
2017-05-10, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonBlut
Jag har testat abilify i samråd med läkaren ( många år sedan nu men) den kan användas som stämningsstabiliserande läkemedel. Jag själv har adhd.
Den medicinen var inget för mig då jag blev helt avtrubbad "som i en bubbla"

Trodde det stod i mvc journal att Alexander har add eller adhd? Såklart han kan ha sagt då på mvc besöket också och dom fyllt i det. Fanns det ingen adhd utredning på honom?

Och hur var det med levaxinet för struman? Har för mig jag läst att han slarvat med den medicinen- det är allt annat än bra när det gör gällande humörsvängningar 😱

Det är Mamman som uppger odiangnosticerad Adhd sen högstadiet. Erika ska ha ADD-diagnos och concerta om jag minns rätt. Och ja, Alle slarvade med medicinerna....
Citera
2017-05-10, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBlizz
Har suttit och lusläst både förhören samt vad ni skriver här på fb. Detta med en skräckblandad känsla av sorg, vrede och förbryllelse. I ena sekunden tror jag mig vara fullständigt övertygad om än den ena, än den andra av dessa uppenbart lågbegåvade människor är den som varit drivande i detta vidriga föräldraskap.

Och hela tiden finner jag nya saker att fundera kring.

När jag nyss kollade igenom journalen där E blir utskriven från BB (sid: 259 i rapporten). Längst ner står en notering:

"OBS! Lab ringer och säger att man funnit GBS i mammans senaste urinodling."

GBS är en grupp B streptokocker. Bakterie i underlivet/tarmen som kan överföras sexuellt samt genom förlossning.

Jag ser inte att E eller H får behandling för detta någonstans? Eller står det på läkarspråk?

www.folkhälsomyndigheten.se står följande:

"Symtomen vid nyföddhetssepsis är ofta mycket ospecifika. Barnet är slött, har dålig färg, störd andning, vill inte suga etc. Feber saknas ofta."-

"För att barnet skall kunna räddas är det viktigt att diagnosen ställs så tidigt som möjligt i sjukdomsförloppet. Dödligheten är ändå ganska hög, 10-20 procent, och risken finns att barn som överlever får bestående neurologiskt handikapp."

Vad tänker ni om detta? Kan H ha varit sjuk på riktigt ända från början? Blev besvikelsen över att där inte fanns en rosenkindad fotomodellsbebis för mycket?

Nyfödda får poäng när de precis fötts, beroende på hur slöa de är, hur bra de andas osv,men H fick 10/10 poäng, vilket betyder total kryhet.

Dessutom görs en barnläkarundersökning före hemkomst och den tycks också gått bra.

Sepsis borde väl dessutom akutpersonalen upptäckt vid provtagning. Och sepsis innebär inte brutna revben?
Senast redigerad av Florman 2017-05-10 kl. 06:42.
Citera
2017-05-10, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Är jag helt borta i skallen nu eller.. Hur kunde hon den 8/9 veta att det var sista bilden hon tog på sin dotter och skriva i dendär gruppen för kvinnor som fotograferar, att ungen ska kämpa och att hennes hjärta brister och ledsen smiley osv?! Är jag helt förvirrad nu eller vadå.. Var det inte den 9/9 som ungen åkte in till sjukhuset med ambuland pga hon "plötsligt slutade andas" ? va? jag fattar inget.

Hon menade nog "detta var den senaste bilden jag tog på Hailey".
Citera
2017-05-10, 06:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nyfödda får poäng när de precis fötts, betoende på hur slöa de är, hur bra de andas osv,men H fick 10/10 poäng, vilket betyder total kryhet.

Dessutom görs en barnläkarundersökning före hemkomst och den tycks också gått bra.

Sepsis borde väl dessutom akutpersonalen upptäckt vid provtagning. Och sepsis innebär inte brutna revben?

3*10 fick hon - full pott! Det är mycket ovanligt. What a waste! Tänk så många vettiga, barnlösa par i rätt ålder och livssituation för att ta emot ett barn, som hade varit så glada över att få henne i stället!
Citera
2017-05-10, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseJackie
Tittar man på deras kontoutdrag har det nog aldrig funnits dessa pengar, i synnerhet inte på Alex.
Dom sålde ett matsalsmöblemang som inte fick plats i lägenheten. Därav kunde dom köoa en dator.
Citera
2017-05-10, 07:26
Medlem
Anaiss avatar
Vad hette E på familjeliv? Nån som vet? Läst det nånstans men kan inte hitta det igen.
Citera
2017-05-10, 07:39
Avslutad
Citat:
Du har inte läst förhören va? För det du beskriver är precis det han berättar i förhören att visst ingår han i lag och han kommunicerar med flera samtidigt
Jodå, jag läser Fup mest varje dag, tycker jag. Kan jag verkligen ha missat att de förhört någon av dessa kompisar?
Citat:
Jag kan tycka det är synd att kvällstidningarna inte väljer att följa rättegången ånlajn
Du har inte läst tråden va?
Finns länk och schema för var de rapporterar live från rättegången.

Ser för övrigt inte meningen med att hoppa in i tråden och vara dryg.
Citera
2017-05-10, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
3*10 fick hon - full pott! Det är mycket ovanligt. What a waste! Tänk så många vettiga, barnlösa par i rätt ålder och livssituation för att ta emot ett barn, som hade varit så glada över att få henne i stället!

Är det ovanligt?
Citera
2017-05-10, 07:45
Medlem
klitterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Någon som vet när rättegången är idag?

Nej, har också kollat men i måndags så liveuppdaterade P4 Kristianstad på sin hemsida. Hoppas de fortsätter med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in