2017-05-10, 00:21
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Ja.. och jag får inte alls ihop de där med att dom kunde ta 3000:- istället för att köpa några nya möbler den månaden. Gick dom inte på soc? de finns ju inte att man har 3000.- över bara för man låter bli att köpa möbler en månad.

Kan det inte vara så att de fick ett extra bidrag till möbler från Soc pga branden i källaren?
Citera
2017-05-10, 00:22
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Eeh nej, det är ju det som är saken. Att hon inte har redigerat inlägget efteråt. Att hon har skrivit det den 8/9. Inte 9/9 när de var på sjukhuset pga att "ungen inte andades på morgonen helt plötsligt".. Det är väl ändå ganska viktigt? När hon nu skriver kvällen innan i 19tiden att ungen ska kämpa och att det är sista bilden, och att "mitt hjärta brister " ?

Ok, jag kanske har missuppfattat när jag läst förhören.
Polisens IT tekniker går igenom bilder och kommentarer och kunde se att hon redigerat, men kanske var ngn annan bild.
Citera
2017-05-10, 00:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Eeh nej, det är ju det som är saken. Att hon inte har redigerat inlägget efteråt. Att hon har skrivit det den 8/9. Inte 9/9 när de var på sjukhuset pga att "ungen inte andades på morgonen helt plötsligt".. Det är väl ändå ganska viktigt? När hon nu skriver kvällen innan i 19tiden att ungen ska kämpa och att det är sista bilden, och att "mitt hjärta brister " ?

Istället för att åka in på sjukhuset med det kämpande barnet
Citera
2017-05-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tror precis som du. Man ringer 112, man väcker partnern direkt.

Jag tror han hade kämpat ett tag med att få liv i henne. Kanske aldrig kollat på Netflix öht.

Erika beskriver hur han hade stora svettpärlor i pannan, hinner man få det på de säg två minuter det tog för honom att skaka babyn och plocka fram isbiten? Oklart. I mina ögon känns det som att då har man haft ångest en längre stund än så, men visst, allt är individuellt även där.

Jag tror han enkom har skakat Hailey och det var så hon tuppade av och tillslut avled.För poliserna nämner Alex att han att han "försökt skaka liv i henne" men jag tror det är för att "säkra sig" själv om det skulle framkomma att hon dog av sviterna vid " shaken baby syndrom"

En annan mer långsökt teori är att Erika inte sov när Alex var ute och rökte den sista natten och passade på att skada H då för att sedan smita in i sovrummet.

Är det klarlagt varför Alex var inne hos Erika runt 03:00-04:00 för att låna hennes telefon? Lånade han verkligen henner telefon eller vill ha få Erika framstå i efterhand som att hon sov när dom frågade varför det var aktivitet i hennes telefon då?

En annan teori som går in i den förra teorin är att Erika skadar Hailey när Alex inte ser för att sedan själv få uppmärksamhet genom att Hailey är skadad "M by proxy" Egentligen vill Erika in till sjukhus för att själv få uppmärksamhet där men Alexander vill inte så då skapar hon fler blåmärken i hopp om att få åka in till sjukhus. Googlande av symtom är enbart för att lägga upp för Alexander så han också ska vilja åka in.
Münchausen by proxy ? Därav hennes avstängda sätt på sjukhuset och hellre sittandes med mobilen och rådfråga i foto forum vilken bild som ter sig bäst?
Hon sitter tom och googlar endomitrios och hur man blir gravid igen när dottern ligger sjuk..
Citera
2017-05-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Precis, jag tror också att man omöjligen som familj kan sätta diagnosen ADHD, ringa till läkare och säga det och att det leder till förskrivning av Abilify. Det stämmer inte.

Jag har inte lusläst förhören i FUP, men du har rätt i att hans sätt att konversera är hattigt på något konstigt sätt (tankestörning).

Nog har de väl ändå gjort en liten sinnesundersökning på paret, eller..? För som du skriver låter det oroväckande likt schizofreni. Som du skriver, hans magiska tänkande kring befruktning av en redan befruktad kvinna är inte normalt. Och om man ska hitta någon annan förklaring än att han är sjukt obildad, så verkar psykisk sjukdom rimligt. Nu är han dock så pass ung och det är i hans ålder symptomen på Schizofreni brukar börja utvecklas, så kanske är det "bara på gång".

Jag har testat abilify i samråd med läkaren ( många år sedan nu men) den kan användas som stämningsstabiliserande läkemedel. Jag själv har adhd.
Den medicinen var inget för mig då jag blev helt avtrubbad "som i en bubbla"

Trodde det stod i mvc journal att Alexander har add eller adhd? Såklart han kan ha sagt då på mvc besöket också och dom fyllt i det. Fanns det ingen adhd utredning på honom?

Och hur var det med levaxinet för struman? Har för mig jag läst att han slarvat med den medicinen- det är allt annat än bra när det gör gällande humörsvängningar 😱
Citera
2017-05-10, 01:46
Medlem
Har suttit och lusläst både förhören samt vad ni skriver här på fb. Detta med en skräckblandad känsla av sorg, vrede och förbryllelse. I ena sekunden tror jag mig vara fullständigt övertygad om än den ena, än den andra av dessa uppenbart lågbegåvade människor är den som varit drivande i detta vidriga föräldraskap.

Och hela tiden finner jag nya saker att fundera kring.

När jag nyss kollade igenom journalen där E blir utskriven från BB (sid: 259 i rapporten). Längst ner står en notering:

"OBS! Lab ringer och säger att man funnit GBS i mammans senaste urinodling."

GBS är en grupp B streptokocker. Bakterie i underlivet/tarmen som kan överföras sexuellt samt genom förlossning.

Jag ser inte att E eller H får behandling för detta någonstans? Eller står det på läkarspråk?

www.folkhälsomyndigheten.se står följande:

"Symtomen vid nyföddhetssepsis är ofta mycket ospecifika. Barnet är slött, har dålig färg, störd andning, vill inte suga etc. Feber saknas ofta."-

"För att barnet skall kunna räddas är det viktigt att diagnosen ställs så tidigt som möjligt i sjukdomsförloppet. Dödligheten är ändå ganska hög, 10-20 procent, och risken finns att barn som överlever får bestående neurologiskt handikapp."

Vad tänker ni om detta? Kan H ha varit sjuk på riktigt ända från början? Blev besvikelsen över att där inte fanns en rosenkindad fotomodellsbebis för mycket?
Citera
2017-05-10, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBlizz
Har suttit och lusläst både förhören samt vad ni skriver här på fb. Detta med en skräckblandad känsla av sorg, vrede och förbryllelse. I ena sekunden tror jag mig vara fullständigt övertygad om än den ena, än den andra av dessa uppenbart lågbegåvade människor är den som varit drivande i detta vidriga föräldraskap.

När jag nyss kollade igenom journalen där E blir utskriven från BB (sid: 259 i rapporten). Längst ner står en notering:

GBS är en grupp B streptokocker. Bakterie i underlivet/tarmen som kan överföras sexuellt samt genom förlossning.

Jag ser inte att E eller H får behandling för detta någonstans? Eller står det på läkarspråk?

"Symtomen vid nyföddhetssepsis är ofta mycket ospecifika. Barnet är slött, har dålig färg, störd andning, vill inte suga etc. Feber saknas ofta."-

"För att barnet skall kunna räddas är det viktigt att diagnosen ställs så tidigt som möjligt i sjukdomsförloppet. Dödligheten är ändå ganska hög, 10-20 procent, och risken finns att barn som överlever får bestående neurologiskt handikapp."

Vad tänker ni om detta? Kan H ha varit sjuk på riktigt ända från början? Blev besvikelsen över att där inte fanns en rosenkindad fotomodellsbebis för mycket?

Intressant iakttagelse ska också kolla upp det asap!
Citera
2017-05-10, 02:38
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Varför säger de att hunden var instängd på toa ibland för att den kissade överallt då?
Konstig sak att ljuga om i samman hanget.

Stängde de in Hailey där också, när hon gjorde för mycket väsen av sig?
Det känns som att de ser på barn och djur som leksaker som man plockar fram när andan faller på.

En annan tanke..
När man är en gamer som Alex, så brukar man ingå i lag när man spelar vissa av de spel han spelade. Man sitter alltså och kommunicerar med en gäng kompisar som ska utföra uppdrag tillsammans. Dessa måste ju ha något att säga om ifall Alex beteende ändrades efter det att Hailey föddes. Verkade han irriterad och stressad? Sa han ibland att han måste gå ifrån för att ta henne?

Långskott, men ändå.

Du har inte läst förhören va? För det du beskriver är precis det han berättar i förhören att visst ingår han i lag och han kommunicerar med flera samtidigt
Citera
2017-05-10, 02:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennummerilla
Jag har också läst hela FUP och för mig står det klart att Erika är otroligt manipulativ och känslostörd och jag är övertygad om att den tolkningen du gör är precis den hon vill att man ska göra. Hon ljuger och vinklar precis allt hon säger ifrån allra första förhöret där dottern precis har dött, på ett sätt som är chockerande iskallt beräknande. Finns inte en chans att hon hade kunnat hålla på så om hon verkligen varit förkrossad och chockad.

Tittar man på vilken av föräldrarna som är psykologiskt kapabel till det här och som jobbar stenhårt från dag ett på att komma undan så är det ju solklart mamman! Men hon verkar ju ha lyckats väl med att måla ut sig som ett offer så det lutar mot att pappan kommer att få skulden för vad hon har gjort.

Då har vi helt olika erfarenhet av människor och förhör och psykologiska sjukdomar. Du verkar ha gått helt i fällan av vad pappan uppger trots massor av motsägelsefulla uppgifter och rena lögner.
Citera
2017-05-10, 02:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Han var nog på ganska goda grunder desperat att hon skulle "piggna till" utan att blanda in nån annan. Har velat fram och tillbaka i skuldfrågan men lutar nu mer åt att det är Alex själv som ligger bakom, åtminstone det mesta av det våld som till slut dödade henne.
Skulle vara intressant att följa rättegången och förhören med A o E på plats men har tyvärr ingen möjlighet till det

Jag kan tycka det är synd att kvällstidningarna inte väljer att följa rättegången ånlajn
Citera
2017-05-10, 02:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Tja rent teoretiskt kan ju tidigare revbensskador och hjärnblödning vara följder av olycka. Den senare hjärnblödningen kan ju inte uteslutas vara en följa av läkningsprocessen av den tidigare.
Och de nya revbensbrotten kan ju komma från HLR.
Även blåsan i munnen skulle ju rent teoretiskt kunna vara en följd av hjärnblödning, men märkligt i så fall att Hailey inte visat några symptom som en läkare borde reagerat på. Men kanske svårt att se på så små barn. Särskilt om man inte letar efter såna symptom...kommer man til doktorn med bruten tumme letar du ju inte efter skador på fötterna typ.
Men det förklarar ju inte alla blåmärken, eller Alexanders märkliga förklaringar till en del av dom.
Men det är klart. Rent teoretiskt kan ju Alex, eller Erika för den delen råkat sätta sig på henne eller nåt och skadorna blev så stora att hon senare avled. Men borde de inte vid det här laget berättat det??? De har ju suttit inlåsta båda två i 8 månader misstänkta för mord.
Nej rent spontant känns olycka osannolikt

Jag har samma funderingar att vid det här laget borde väl någon berätta om det var en olycka. Men man kan ju läsa i de sista förhören så börjar Alexander fundera kring om han råkat somna på henne och det känns nästan som erkännande kan jag tycka när han börjar berätta det så här sent i utredningen
Citera
2017-05-10, 03:02
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsBlizz

Tror inte det är så troligt.

https://www.1177.se/Sormland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Grupp-B-streptokocker/?ar=True
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in