2017-05-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Tidigare när jag kom med skarpa inlägg som bevisade at MA kunde inte vara gärningsmannen för Linda, var svaret alltid han var inte drogad, därför drogtesterna visade att han var inte drogad.
Nu har Scopolamine kommit som den sannolika drogen att Mats blev drogad med, därför finns ingen möjlighet att trixa sig ur bevisen.
Med Scopolamine blev Mats drogad och kidnappad och då faller griftefridsbrottet som han blev dömd för.
För Mats fordras att han skaffar en advokat som jobbar på procent av skadeståndet, som gör att den advokaten kommer att göra ett bra jobb vid begäran om resning av fallet.
Eftersom griftefridsdomen fick sådana konsekvenser borde han vara berättigad till ca 10miljoner kronor.

När ska du svara på frågan varför någon skulle släppa hit okända droger å droga Mats med när det dels går lätt få tag i droger här å vad vinner dom på om polisen upptäcker han drogad eller inte drogad ?
Citera
2017-05-09, 23:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Ni som skriver privata PM till mig och som är säkra på Mats oskuld. Det vore bra om ni skrev detta i tråden också så alla får se att vi är fler till antalet. Nu sitter några högljudda, missnöjda typer och vältrar sig i hat.

Vad säger dessa nick om att Mats Georg Alm har försökt muta en utredare. Det skedde 13 april 2017 kl 18:49. Eftersom Mats bevisligen saknar stadigvarande inkomst av den dignitet som krävs för att utge en muta så kan enbart Lars Alm ha stått bakom det finansiella i detta plumpa försök.

Du kan låtsas ha folk med dig, men mig veterligen är nicken få och personerna färre.
Citera
2017-05-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad säger dessa nick om att Mats Georg Alm har försökt muta en utredare. Det skedde 13 april 2017 kl 18:49.

Kan du verifiera detta på något sätt?
Citera
2017-05-09, 23:28
Medlem
Jubberos avatar
Nu är snart natten här och med den vaknar Fagro till.....så jag ser om herrn behagar och har förmågan att svara på följande frågor han konsekvent undviker.

Mats mobil slås på och sen av vid Åselby, vilket absolut inte ett bevis för mord i sig.
Däremot är det ett solklart bevis på att Mats Alm ljuger om sina förehavanden vid denna tidpunkt.
Varför?

Dessutom är det klarlagt att Mats Alm genom medveten handling slår av sin mobil i samband med att han hämtar Linda, för att sen ha den avslagen fram till 00.21. Bortsett från Åselby då......då han svarar på ett SMS från DJ.
Avslagen mobiltelefon under ca 8 timmar......Varför?

Tiden innan mordet inhandlar Mats några förpackningar. Innehållet var två typer av engångsartiklar. Vad var hans syfte med dessa inköp?

Jag vet att du vet.......svaren på frågorna.

Jag avslutar nu denna dag och kikar efter eventuella svar i morgon. Har du svarat, hoppas jag att du också kan svara på en del följdfrågor.....Fagro.
Citera
2017-05-10, 00:24
Medlem
upsteppers avatar
[quote=Fagro|
Polisen fick uppgiften om Mats SMS som han sände 19.59, vad är det du bråkar om och inte förstår gällande Åsele masten, som du yrat om otaliga gånger ?[/QUOTE]

Åselby 19.59 BEVISAR att Mats Alm ljuger om rundturen. Mats Alm saknar alibi för tiden
när Linda Chen mördades. Mats Alm var den sista person som såg Linda Chen i livet.
Citera
2017-05-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Min teori är att han hade ihjäl henne på ett "oavsiktligt men pinsamt" sätt, exempelvis genom strypsex eller labbade med el-sex i sängkammaren.............eller något i den stilen, någon typ av sadistiska sexlekar alltså.

Därav sedan alla fantasifulla lögner och att inte polisen lyckades knäcka honom i förhören. ALLT var bättre för honom än att erkänna att han (enligt min teori) sexmördade henne i sängen.

Hur kommer du fram till den slutsats du drar, i din teori? Jag skulle då inte beskylla Mats Alm för att vara speciellt 'pryd' eller 'diskret' som person:

Mats ska exempelvis -- under rekonstruktionen av kidnappningen/skopatrippen -- fnissandes sagt "kiss, kiss, kiss" och erbjudit sig att på riktigt demonstrera för polisen hur han tömde blåsan i en flaska, där i bagageluckan. Detta enligt GWs Mord, och jag tänker väl att många ej hade tagit initiativ till att pissa inför publik, ej heller hade personer med nämnda inställning funnit saken roande.

Sen är det väl långt ifrån alla mordmisstänkta som skulle ha ställt upp i Efterlyst heller.
Citera
2017-05-10, 04:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet

Ja, det kan jag.
Citera
2017-05-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettet

Jag kan också verifiera detta.
Citera
2017-05-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Sen är det väl långt ifrån alla mordmisstänkta som skulle ha ställt upp i Efterlyst heller.

Det är sant, de flesta mördare är inte så begåvningshandikappade som Mats Alm.

Han tänkte nog "hihihi,jag som är en så bra skådis kan sitta i tv och frambringa några tårar så tror alla att jag är oskyldig"

Au contraire,min herre. Au contraire.
Citera
2017-05-10, 16:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Sid 573 i FUP:
"Ingrid Lignell arbetar vid Nordea med att bl.a utreda kortreklamationer. Hon har gjort
tjänsteanteckningar i ärendet och läser från dem.
090727 kom ärendet till Nordea. Det var en kortreklamation från Linda Chen där hon skrev
att hon inte igenkände ett uttag som gjorts i Kina 090623. Det var ett uttag vid en automat och
att hon aldrig uttagit ett belopp på den summan. Det fanns även flera köp som gjorts i Kina.
Lignell försökte kontakta Linda och ringde på hennes mobiltelefon. Hennes pojkvän svarade
att Linda var på jobbet. Lignell skickade 090730 ett brev till Linda. Lignell hörde inget och
såg sedan i tidningen att Linda var försvunnen. Lignell bedömde att ärendet fick ligga på
väntelistan.

Här tror jag att motivet till LC:s död finns. Den 3:e augusti kommer troligen brevet till LC:s kännedom och då går luften ur Mats Alms luftslott. Något måste göras under helgen och det görs det också.

SMS:et vid Åselby är ett bevis på att Mats Alm ljuger om "turen", ett annat är besöket vid Stångtjärnsstugan som enl. Mats Alm var folktom men enl. uthyraren var uthyrd vid tillfället "turen".
Citera
2017-05-10, 16:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Vad hände med Lindas Skor

De återfanns väl i garderoben hemma i lägenheten.

Då är frågan vad Mats Alm sagt om vilka skor Linda hade när hon "gick ut"?
Citera
2017-05-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Här tror jag att motivet till LC:s död finns. Den 3:e augusti kommer troligen brevet till LC:s kännedom och då går luften ur Mats Alms luftslott. Något måste göras under helgen och det görs det också.

SMS:et vid Åselby är ett bevis på att Mats Alm ljuger om "turen", ett annat är besöket vid Stångtjärnsstugan som enl. Mats Alm var folktom men enl. uthyraren var uthyrd vid tillfället "turen".

Notera att det uttag (som redovisas i FUP s. 1226) som avses är på 946 kr. Inget jättebelopp men intressant ändå.

En annan intressant detalj är händelsekedjan med det aktuella personkontot. Den 21:a juli 2009 nollas kontot, d.v.s. kvarvarande pengar på kontot flyttas. (Kortet spärras inte).

Direkt därefter gör Linda en reklamation till Nordea. Hade Linda misstänkt att kortuppgifterna t.ex. skimmats hade hon spärrat kortet (det har hon gjort vid andra tillfällen och som anställd personal på restaurang hade hon med all säkerhet bra koll på detta med rutiner avseende kort).

Genom att flytta pengarna från kontot kan ytterligare "uttag" förhindras (utan att spärra kortet) men det är ju inte en permanent lösning på problemet ifall pengar kommer in på kontot igen senare.

Det är således hög sannolikhet för att det finns en icke känd och för fallet relevant historia bakom händelseförloppet ovan.

Att Mats mobiltelefon öppnar mot masten i Åselby kl. 19:59 (när han själv enligt egen utsago skulle ha varit hemmavid och fixat med mat) kan man bara konstatera att Mats Alm blåljuger om vad som händer efter det att han och Linda lämnar City Gross. Jag är utifrån detta av uppfattningen att Linda kl 19:59 har varit död i upp till ca. 2,5 timmar.
Senast redigerad av TheKeymaker 2017-05-10 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in