2017-05-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Polisen fick uppgiften om Mats SMS som han sände 19.59, vad är det du bråkar om och inte förstår gällande Åsele masten, som du yrat om otaliga gånger ?

Tack, så du menar alltså att Mats faktiskt var i närheten av Åselby-masten kl. 19:59? Bra. Då är vi överens om det i alla fall.
Citera
2017-05-09, 16:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
FÖRUTSÄTTNINGAR Telefonlistan på Alms telefon med tfn nr 070-2432383 erhölls för analys den 8 september 2009. Den 1 augusti förekom inte många samtal på denna Alm telefon totalt 2 samtal samt 3 st SMS varav det som bedömts som mest intressant ett SMS som skickas kl19:59 . På telefonlistan har EJ positionsuppgiften gällande detta samtal erhållits. Denna uppgift har efterfrågats ett flertal gånger till TELIA SU, Vilka vid samtliga tillfällen uppgivit att denna uppgift EJ kan erhållas, utifrån det söksystem som är tillgängligt för dem.
Denna uppgift är naturligtvis ytterst angelägen att erhålla eftersom Chen försvann detta datum och det är viktigt att kunna kartlägga Alms förehavande denna dag.
UTREDNING/ VIDARE UNDERSÖKNING Undertecknad blev varse att denna uppgift EJ erhållits och att vikten att erhålla den ansetts mycket stor. Eftersom jag arbetat med denna typ av uppgifter under mycket lång tid, ställde jag mig ytterst tveksam till att denna uppgiften inte skulle kunna gå att erhålla. Efter att erforderliga tekniska kontakter tagits visade det sig mycket riktigt att uppgiften finns och går att erhålla, men att SU i dagsläget inte kunde ta fram den. Men via rådatafilen från den aktuella SMS-växeln erhölls till sist uppgiften om den aktuella informationen, se vidare redovisning nedan

Polisen fick uppgiften om Mats SMS som han sände 19.59, vad är det du bråkar om och inte förstår gällande Åsele masten, som du yrat om otaliga gånger ?

Var står det att Mats Alm medger att han sänt ett SMS från Åselby? Ca 15 min. innan har han varit ca 2 km från bostaden, så varför åker han dit?

Troligen för att han kommer från Leksandshållet, eller vad tror du?
Senast redigerad av bagarn29 2017-05-09 kl. 17:28.
Citera
2017-05-09, 17:14
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Nu får du besinna dig busschauffören och datormannen stod öga mot öga och busschauffören är 170 cm och Mats 186 cm lång, det är för stor skillnad att de skall vara jämnlånga.
Det är ett mycket bra bevis när längden skiljer så mycket och de står öga mot öga.
Detär helt garanterat att det var inte Mats Alm som pratade med chauffören.
Med det här vittnesmålet från busschauffören faller därmed hela griftefridsbrotts anklagelsen.
Jag gick igenom dina tidigare inlägg och vad jag kan förstå har du lika med 0 koll i det här fallet.
Du släger ur dig en massa oförskämdheter mot en person som du tycks hata.
Fagro jag är 170cm själv och när jag har viserat Mats biljett på tåget, så upplever jag att han är av samma längd som mig. Just för att han kryper ihop med dålig hållning och hoppas att ingen ska se honom. Som sagt du som känner honom kanske kan tipsa honom om att få lite stesolid, sobril eller varför inte lite skopolamin utskrivet, så han lugnar ner sig. Hans ångest lyser ju igenom hela honom, då han springer runt som en yr höna överallt och drar till sig uppmärksamhet. Eller är det Andrew Johnson som tidigare åkt tåg med mig?

Varför skulle jag hata Mats? Jag känner ingenting för honom. Varken hat eller att jag tycker synd om honom, däremot tycker jag att han borde göra rätt för sig. Men pappa Alm som verkar vara lika tom i huvudet som sin son, gör väl allt för att lillpojken inte ska behöva ta ansvar.

Jag kollar igenom FUP då och då så jag får koll på saker och ting, däremot verkar du fabulera ihop allt möjligt som varken stämmer i verkligheten eller i FUP. Är skopolamin en vanlig drog i Lottefors eller?

Kolla igenom mina inlägg du, så förlorar du ytterligare några timmars sömn.
Citera
2017-05-09, 17:18
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Förstår du inte själv att du kommer med rena dumheten, nästan i klass med din Åseby mast som skulle vara bevis för mord.

Du och dina gelikar tycks behöva jobba hårt just nu.......

Att Mats mobil slås på och sen av vid Åselby, är absolut inte ett bevis för mord i sig.
Däremot är det ett solklart bevis på att Mats Alm ljuger om sina förehavanden vid denna tidpunkt.
Varför?

Dessutom är det klarlagt att Mats Alm genom medveten handling slår av sin mobil i samband med att han hämtar Linda, för att sen ha den avslagen fram till 00.21. Bortsett från Åselby då......då han svarar på ett SMS från DJ.
Avslagen mobiltelefon under ca 8 timmar......Varför?
Citera
2017-05-09, 17:28
Medlem
Det KAN ju vara så att Mats svarat på det där SMS:et tidigare, men att det inte kunde sändas p g a dålig täckning, eller för att han stängde av nallen plötsligt (medans han ströp Linda?). Sen, när nallen slås på igen (av misstag?) så går det iväg...19.59
Citera
2017-05-09, 17:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Det KAN ju vara så att Mats svarat på det där SMS:et tidigare, men att det inte kunde sändas p g a dålig täckning, eller för att han stängde av nallen plötsligt (medans han ströp Linda?). Sen, när nallen slås på igen (av misstag?) så går det iväg...19.59

Att han skickar SMS men nekar till det är intressant liksom att veta vilket håll han kom dit, enl. Mats Alm så ska han kommit från Falun men det tror jag inte. Snarare från Leksandshållet.

Varför nekar Mats Alm till att han 11/9-09 reggade ett emailkonto i Mommens namn.

Jag säger som Agaton-Brattenburg "det passar bra i tid".
Citera
2017-05-09, 17:46
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa

I det här fallet har Mats fått ett SMS från DJ och det Mats sänder, är ett svar på detta.
Citera
2017-05-09, 17:47
Medlem
Tidigare när jag kom med skarpa inlägg som bevisade at MA kunde inte vara gärningsmannen för Linda, var svaret alltid han var inte drogad, därför drogtesterna visade att han var inte drogad.
Nu har Scopolamine kommit som den sannolika drogen att Mats blev drogad med, därför finns ingen möjlighet att trixa sig ur bevisen.
Med Scopolamine blev Mats drogad och kidnappad och då faller griftefridsbrottet som han blev dömd för.
För Mats fordras att han skaffar en advokat som jobbar på procent av skadeståndet, som gör att den advokaten kommer att göra ett bra jobb vid begäran om resning av fallet.
Eftersom griftefridsdomen fick sådana konsekvenser borde han vara berättigad till ca 10miljoner kronor.
Citera
2017-05-09, 17:52
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att han skickar SMS men nekar till det är intressant liksom att veta vilket håll han kom dit, enl. Mats Alm så ska han kommit från Falun men det tror jag inte. Snarare från Leksandshållet.

Varför nekar Mats Alm till att han 11/9-09 reggade ett emailkonto i Mommens namn.

Jag säger som Agaton-Brattenburg "det passar bra i tid".

Då Mats absolut kom från Leksandshållet och sen fortsatte en liten bit ner åt Säterhållet, så är det helt logiskt att han passerade Åselby.
Citera
2017-05-09, 17:56
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Tidigare när jag kom med skarpa inlägg som bevisade at MA kunde inte vara gärningsmannen för Linda, var svaret alltid han var inte drogad, därför drogtesterna visade att han var inte drogad.
Nu har Scopolamine kommit som den sannolika drogen att Mats blev drogad med, därför finns ingen möjlighet att trixa sig ur bevisen.
Med Scopolamine blev Mats drogad och kidnappad och då faller griftefridsbrottet som han blev dömd för.
För Mats fordras att han skaffar en advokat som jobbar på procent av skadeståndet, som gör att den advokaten kommer att göra ett bra jobb vid begäran om resning av fallet.
Eftersom griftefridsdomen fick sådana konsekvenser borde han vara berättigad till ca 10miljoner kronor.

Fagro.....du som har lusläst och förstått FUPen till fullo........ Kan vi vara överens om att Mats testades negativt på buprenorfiner?
Citera
2017-05-09, 18:08
Medlem
Citat:

Det finns inga bevis för att Mats varit drogad. Det är helt omöjligt nämligen. Hur kommer det sig? Jo, för Mats Alm var aldrig drogad. Skopolamin var känt redan för 10 år sedan. Ja, redan för 15 år sedan. Om han varit drogad hade det blivit upptäckt.

Du vågar ju inte ens gå till polisen med ditt skopolamin-spår. Förmodligen för att du är rädd att bli utskrattad. Kanske också för att du inte vill bli igenkänd och sammankopplad med mördaren Mats Alm?
Citera
2017-05-09, 18:16
Medlem
Citat:

Förstår du inte att det enda som är intressant är om du kan visa att mördaren hade Skopolamin i kroppen! Gör det istället för att skriva att det skulle kunna vara Skopolamin. Hur vet du att det var just Skopolamin som kineserna hade med sig och vem har berättat det för dig?

Om du inte kan det skulle du ju lika gärna kunna hänvisa till mjölk från tibetgetter, tomtesnus eller nåt annat som kanske inte har testats. Det du har emot dig är allt och de analyser och kliniska bedömningar som har gjorts av mördaren och som visade....noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in