Citat:
Ursprungligen postat av
Fagro
Nu har Scopolamine kommit som den sannolika drogen att Mats blev drogad med, därför finns ingen möjlighet att trixa sig ur bevisen.
Med Scopolamine blev Mats drogad och kidnappad och då faller griftefridsbrottet som han blev dömd för.
Ok. Vi antar att han blev drogad med scopolamin. Vi säger att det är så. Vi antar oxå att beskrivningen av drogens verkningar såsom den beskrivs i Aftonbladet artikeln som någon länkat till är riktiga.
I artikeln framgår att en effekt av drogen är minnesförlust, det beskrivs som att man i princip kan ha blivit våldtagen och sedan inte minnas något, och följaktligen inte kunna ha något att anmäla.
Om man studerar förhör med MA rörande den tid han säger sig ha varit drogad så framkommer att han ganska detaljerat kan beskriva händelseförloppet. Det tyder inte på minnesförlust att han exempelvis minns att han skickat sms och vad han ätit, utfört sina behov mm mm.
Är inte detta ett problem, alltså att han inte tycks ha problem med minnet när just minnesförlust är en viktig och önskad effekt av drogen?
Om han sagt att: "någon kom in sedan är det svart och nästa grej jag minns är att jag ligger i skogen."
Då hade det iaf i mina öron låtit mer som scopolamin.