Citat:
Jag har precis lyssnat på ljudupptagningen från larmsamtalet. Det är några saker som är mycket märkliga och som jag tycker "bevisar" att det är hon som vet vad som har hänt. 1. Hon svarar väldigt snabbt på frågorna, som om hon övat in svaren på frågor som hon vet att hon kommer att få. T ex svarar hon att hon tror att han hade shorts och t-shirt, för att sedan snabbt och detaljerat ange hur kläderna ser ut. 2. Hon verkar onödigt orolig för att något ska ha hänt honom bara för att båten har drivit i land. Det kan ju lika gärna betyda att båten slitit sig. 3. Om hon försöker få tag på sin man och hittar mobilen i huset, varför har man då inte funnit mobilen? 4. Eftersom mobilen ligger i huset är det inte så troligt att han lämnar huset levande. 5. Hon tror att han åkt ut för att fiska. Gillade han att fiska? Om jag vore i samma situation (och varit oskyldig) så tror jag att jag hade misstänkt sjukdom och att han virrat iväg i skogen eller att han blivit överfallen när han gick ut för att röka (om han nu röker). Jag skulle knappast misstänka att min inte så berusade vältränade simkunniga man hade drunknat. Alltså skulle jag inte se kopplingen till den båtens läge. 6. I hennes uppdiktade drama ser hon båten precis under samtalet. Hon har sökt honom på kvällen och på morgonen men har inte sett båten, men precis under samtalet "lägger hon märke" till den. Precis som om det vore i en film.
Mobilen hittades på ett bord vid bryggan.. vilket hans närmsta har svårt att tro på: Aki lämnar aldrig sin mobil osv..
Instämmer helt med det du skriver.. utöver det så finns det ju två till hus, gäststugan och hönshuset som ingen har rört vid under letandet .. varken polis lr rt har heller insett behovet av att gå in där då kroppen hittades.. ja ja drunkningsolycka...
Jag tycker mest om Aki och hans tvillingar.. vad mycket de har att läsa när de är stora om både föräldrarna
Min okunskap kring dialekter som spökar...