2017-05-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Men han som misshandlade sin flickvän till döds (Mördar-Martin) satt ju i rätten iförd kriminalvårdens gröna klädsel fick han inte välja klädsel?

Han fick med all sannolikhet välja kläder och valde att bära kriminalvårdens.
Citera
2017-05-09, 19:09
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu trollas det hårt i tråden ser jag, trollen står som spön i backen men det är väl i sin ordning antar jag eftersom de får fortsätta med sitt trollande.

Det är hitintills inga större fel på Fahlanders utredning, han har ju ett svårt utgångsläge och just drunkningsdelen är/har varit den svagaste delen i hela fallet och det märks ju nu när den har tagits upp för prövning, man kan se den som en liten förövning för JM, det kommer att bli värre och det är bra för henne att veta om, det ska inte vara några lugna nätter i häktet för henne, man kan ju hoppas att maran rider henne men eftersom hon verkar vara helt utan samvete så är väl den förhoppningen meningslös men ändå, sov riktigt illa nu JM, det kommer mera.
Tja, hon ser inte direkt utsövd ut på bilderna, så förmodligen grubblas det rätt hårt i den kala cellen om vad som ska sägas, inte sägas, förnekas, inte förnekas.

Intressant nog, så verkar hon bry sig relativt mycket om uttrycket som förmedlas ut, till oss, i den fria delen av världen.
Citera
2017-05-09, 19:12
Medlem
Citat:
Men han som misshandlade sin flickvän till döds (Mördar-Martin) satt ju i rätten iförd kriminalvårdens gröna klädsel fick han inte välja klädsel?
Han visste kanske inte och ingen upplyste honom om den rättigheten. Hans föräldrar var kanske inte insatt vad som gällde. Även han som tände eld på Snickarboa- osv-han satt också grönklädd. Men man har rättighet att bära sina egna kläder under rättegångsdagarna.
Som det verkar har några förhandlat sig till det under häktnings-tillfället också.
Citera
2017-05-09, 19:13
Bannlyst
Hoppas fan att hon åker dit för mordet på Aki också det jävla svinet till fruntimmer och att hon får sitta på Hinsan tills hon är 78 år
Citera
2017-05-09, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han visste kanske inte och ingen upplyste honom om den rättigheten. Hans föräldrar var kanske inte insatt vad som gällde. Även han som tände eld på Snickarboa- osv-han satt också grönklädd. Men man har rättighet att bära sina egna kläder under rättegångsdagarna.
Som det verkar har några förhandlat sig till det under häktnings-tillfället också.

Breivik ville ju ha uniform men det fick han inte va?
Citera
2017-05-09, 19:17
Medlem
Smhfs avatar
Lite mer om Arbogakvinnan och att hon, enligt henne själv, ofta får påminnelser när det gäller räkningar: "Jag har jättesvårt att ta mig för såna här saker. Även om jag har pengar får jag ofta påminnelser för jag tar mig inte för att sätta mig och göra det här. Till exempel, jag har alltid olika strumpor för jag klarar liksom inte av att sortera dem."

Det är totalkaos i hennes hjärna när det gäller att sköta de mest elementära saker i hennes vardag.

Hon har fullt upp med att planera mord och hämnd.
Citera
2017-05-09, 19:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om jag tyckte JM klarade första halvan av dagen bra så tycker jag det gick sämre andra halvan. Hon minns lite för litet. Samtidigt var det en grym miss av åk och en riktig snyting från JM att kontot i Hb missats. En spark i skrevet på hela upplägget. Tycker även att åk borde ha jobbat lite mer med alla de stora transaktionerna men möjligen skulle rätten ha stoppat honom då det inte är relevant för åtalet vad hon använt sina pengar till. Någon i rätten tänker nog olagligheter både på debet och kreditsidan.

Det tar Fahlander igen med lite övertidsjobb, han får väl piska upp sina utredare lite till så fixar han igen den lilla luckan, vem fan kan inte missa en detalj i den här härvan som JM har fixat till, och som du skriver, sista halvan av dagen gick inte alls bra för JM vilket är bra, nu känner hon flåset i nacken och inser nog att det finns värre saker som kommer att avhandlas.

Citat:
Den 42-åriga kvinnan lade sig till med ett lite tillgjort affärsmässigt sätt att prata, som ett barn som leker vuxen. Den effektiva affärskvinna hon försökte måla upp sig som i början av åklagare Johan Fahlanders förhör, gav ganska snabbt efter för den motsatta bilden, en kämpande ensamstående flerbarnsmamma som "inte kan hålla koll på många saker" och "inte klarar av pappershögar".

Affärskvinnan bytte om till offerkofta.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/handbojan-satts-bredvid-guldklockan/
Citera
2017-05-09, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lotusswift
Svensk polis är ett skämt. Dom begår misstag nästintill VARENDA hång... hur svårt kan det vara att spåra ett bankkonto, herregud.

Man kanske skulle bli polis, hade tamejfan gjort ett bättre jobb. Vet inte hur dom lyckas ibland. Som i Engla-fallet.. dom kunde ha gjort bättre ifrån sig efter Pernilla-mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Enögd helt utan objektivitet och idag bekräftades det. Det mest simpla har man inte ens koll på fastän man igår fick en hel rättsal att somna p g a alla kvittoredovisningar i timmar. Fahlander lär inte sova inatt hela hans motivbild är satt i gugning med råge i ett annars mycket svagt case där manchestersoffor och kräftlådor is da shit.

Den sammantagna bevisningen pratade åklagarna om i media kommer fälla JM. Den sammantagna bevisningen föll samman fullständigt idag när man ville visa att JM levde över sina tillgångar men inte har koll på ett konto med 1 miljon kronor som JM själv uppgett säkert 50 gånger i förhör.

Självklart är det därifrån hon pytsat över stötvis genom åren så åklagarnas sakframställan och förhör under 1,5 dag blev till ett åtlöje. Dyra skattepengar för en usel utredning och ännu uslare rättegång och här stoppar inte kostnaden på 1 miljon kan jag lova.

Att sedan Wenna toppar med en kräftlåda som mordplats när man inte ens kunna konstatera att Aki är mördad är ett hån mot rättssäkerheten.
Hade detta varit en rättegång enbart om Aki hade JM satts på fri fot inom ett par dagar?

Det blir ingen ingen indiciekedja om pengar som motiv och då börjar redan nu mordet och mordförsöket krackelera.
Citera
2017-05-09, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om jag tyckte JM klarade första halvan av dagen bra så tycker jag det gick sämre andra halvan. Hon minns lite för litet. Samtidigt var det en grym miss av åk och en riktig snyting från JM att kontot i Hb missats. En spark i skrevet på hela upplägget. Tycker även att åk borde ha jobbat lite mer med alla de stora transaktionerna men möjligen skulle rätten ha stoppat honom då det inte är relevant för åtalet vad hon använt sina pengar till. Någon i rätten tänker nog olagligheter både på debet och kreditsidan.
Det finns i ett förhör uppgift att Johanna är aktiv under förmiddagen men inte så aktiv under eftermiddagen. Hon tappar orken senare under dagen. Men är uppe i 110 på morgonen.
Hennes utsago.
Smart drag att idag förlägga förhöret sent då. Hon tror själv att hennes trötthet har att göra med den där stroken.
Citera
2017-05-09, 19:21
Medlem
Den där miljonen som sattes in på handelsbanken (Johannas konto) 2012 från pappans konto. Skulle den kunna vara en ersättning från då pappan skrevs som ägare till fastigheten vilken Per Gameliason bara lämnade vid deras separation.
Sitter med lite feber här och försöker hitta årtalet för detta.
Jag tycker det är så märkligt att ge bort en hel milijon.
Citera
2017-05-09, 19:23
Medlem
Citat:
Breivik ville ju ha uniform men det fick han inte va?
Han hade sin privata kostym i alla fall. Den där buttericks- uniformen blev väl för mycket - en lusekofta däremot hade accepterats direkt.
Citera
2017-05-09, 19:23
Avslutad
Undra vilken av anstalterna för kvinnor hon hamnar på (där det finns plats eller krävs utredning för om det behövs säkerhetsklassning på anstalten)??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in