2017-05-09, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det tar Fahlander igen med lite övertidsjobb, han får väl piska upp sina utredare lite till så fixar han igen den lilla luckan, vem fan kan inte missa en detalj i den här härvan som JM har fixat till, och som du skriver, sista halvan av dagen gick inte alls bra för JM vilket är bra, nu känner hon flåset i nacken och inser nog att det finns värre saker som kommer att avhandlas.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/handbojan-satts-bredvid-guldklockan/

JM menade nog att hon är driven affärsmässigt när hon sa "ekonomisk". Det finns många affärsmän/kvinnor som hatar papper och administration. Trump och Bert Karlsson för att nämna några. Men de är drivna.

Tycker krönikan suger och andas jantelag. "Handbojor och guldarmband" patetiskt och sosseaktigt. Men vi gillar olika?
Senast redigerad av stativera 2017-05-09 kl. 19:26.
Citera
2017-05-09, 19:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han visste kanske inte och ingen upplyste honom om den rättigheten. Hans föräldrar var kanske inte insatt vad som gällde. Även han som tände eld på Snickarboa- osv-han satt också grönklädd. Men man har rättighet att bära sina egna kläder under rättegångsdagarna.
Som det verkar har några förhandlat sig till det under häktnings-tillfället också.

Jag tror JM, i ett tidigt skede, ansökte om att få ha sina civila kläder. Ansökan beviljades således.
Inget konstigt alltså.
Kanske någon tänker: Björnligan i Kalle Ankatidningarna, dom med randiga kläder.
Citera
2017-05-09, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Tja, hon ser inte direkt utsövd ut på bilderna, så förmodligen grubblas det rätt hårt i den kala cellen om vad som ska sägas, inte sägas, förnekas, inte förnekas.

Intressant nog, så verkar hon bry sig relativt mycket om uttrycket som förmedlas ut, till oss, i den fria delen av världen.

Jodå, hon har nog börjat få en försmak av vad som komma skall, den här delen av åtalet är ju den svaga och den har trots allt börjat väl, grubbla på du JM, det kommer mer att grunna på vad det lider.
Citera
2017-05-09, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jodå, hon har nog börjat få en försmak av vad som komma skall, den här delen av åtalet är ju den svaga och den har trots allt börjat väl, grubbla på du JM, det kommer mer att grunna på vad det lider.

Du kan inte mena allvar? Din idol GW har ju sågat detta åtal och speciellt inledningen.
Citera
2017-05-09, 19:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Den där miljonen som sattes in på handelsbanken (Johannas konto) 2012 från pappans konto. Skulle den kunna vara en ersättning från då pappan skrevs som ägare till fastigheten vilken Per Gameliason bara lämnade vid deras separation.
Sitter med lite feber här och försöker hitta årtalet för detta.
Jag tycker det är så märkligt att ge bort en hel milijon.

Föräldrarna har efter bästa förmåga delat ut en del överskottspengar till båda döttrarna.
Dock tycks JM´s mamma ha dålig koll på konton och specifikt G***n´s ekonomiska transaktioner.
Citera
2017-05-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Undra vilken av anstalterna för kvinnor hon hamnar på (där det finns plats eller krävs utredning för om det behövs säkerhetsklassning på anstalten)??
Det är väl två att välja på då.
Ystad el Hinseberg. I Ystad finns den andra fadermörderskan- ja var hamnar hon.
Citera
2017-05-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror JM, i ett tidigt skede, ansökte om att få ha sina civila kläder. Ansökan beviljades således.
Inget konstigt alltså.
Kanske någon tänker: Björnligan i Kalle Ankatidningarna, dom med randiga kläder.

Alltså: som häktad får man som normal utgångspunkt ha på sig sina egna kläder, hela tiden/dygnet runt. Inte bara vid besök/förhandling. Det behöver man inte ansöka om.

Björnligan? Har du förträngt din barndom; du menar nog Bröderna Dalton i Lucky Luke
Citera
2017-05-09, 19:33
Bannlyst
Citat:
Föräldrarna har efter bästa förmåga delat ut en del överskottspengar till båda döttrarna.
Dock tycks JM´s mamma ha dålig koll på konton och specifikt G***n´s ekonomiska transaktioner.

Kollegan sa ju att hon knappt kunde logga in på internetbanken och trots goda likvider hamnar hon hos inkasso och fogden. Typiskt A-beteende eller vad det kallas, men drivna är de. Kan snabbt skapa företag och vågar att chansa.

Kollegan glömde snabbt vem det var som drog med henne till miljonvinsterna i flyktingindustrin.
Citera
2017-05-09, 19:33
Medlem
Citat:

Det var 2008 som "någon" skickade in till Lantmäteriet att huset skänkts med 50% var till Göran o Anki. Per hade inten aaaaning om detta. När de separerade 2010 flyttade han till lägenhet.
Citera
2017-05-09, 19:35
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I förhöret med Anki uppfattar jag det så......att det är 2 olika fosterbarn som avlidit hos JM.

Sidan 6-7. Hittar inte länk nu....

Ett barn av ett tvillingpar DRUNKNADE, troligen ca 5 år gammal..... barnen kom från Stockholm. Och då bodde JM på vedbergsgatan. Och sedan en "fosterflicka" (Ankis ord) som dog "det var så konstigt, det där" (Ankis ord)......när JM bodde i Hammarby.

Men usch och fyyy faaan rent ut sagt!!!
Jag trodde att det var en dålig formulering när jag läste detta förhör tidigare. Är det TVÅ fosterbarn?!! Ett är vidrigt självfallet men TVÅ?!! VART är uppdragsgivaren?!! Anmälan mot alla inblandade!!!

Jag har själv varit jourhemsfamilj ( tar för givet att det är just detta JH har varit och inte fosterfamilj då det förstnämnda genererar i mer pengar krasst nog) och jag tvivlar skarpt på att min uppdragsgivare hade ryckt på axlarna om jag så hade krökt ett hår på dessa arma barn. Om TVÅ placeringar avslutat sitt liv hos mig så hoppas jag innerligt att det hade utretts både en och tre gånger för att utesluta mord!!!

Nu är denna kvinna inte lite sjuk om ens hälften stämmer av allt som hon anklagas för men har hon dessutom dödat två försvarslösa barn som dessutom redan befinner sig i en fruktansvärd livssituation ja då ska hon stenas till döds kort och gott!!!
Jag anser inte att någons skatteslant ska gå till hennes uppehälle på varken fängelse eller Säter...
Citera
Bannlyst
Hinseberg är rena hotellet har jag läst dom får tre rätters meny varje dag toppklass käk
Citera
Medlem
cossinuss avatar
Jag saknar åtaladokument för mordet på aki paasila. Gärningsbeskrivning och uppradande av muntlig och skriftlig bevisning.

Varför finns inte det dokumentet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in