2017-05-09, 15:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Leif G.w. Person serverade polisen en enkel lösning i programmet Efterlyst, jag följde detta vecka ut och vecka in och minns även hur jag tänkte när detta pågick. När den gode professorn tjatat om att det till 90% sannolikhet alltid är en anhörig som är skyldig och när han tydligt pekade ut Mats hade polisen ingen möjlighet att värja sig även om de såg Mats som helt oskyldig. Man drabbades av ett tunnelseende liksom SVT och massmedia, det hamrades in dag ut och dag in att Mats var skyldig. Det kan vara farligt att tidigt bestämma sig för vem man anser vara skyldig, man hamnar lätt fel, det visar historien om och om igen.
Det finns bevis i förundersökningen för att Linda klev in i en bil där den satt två kineser. Det är fakta, varför blunda för det, det luktar Kevin-fallet lång väg, bevis finns där framför ögonen men man ignorerar uppenbara bevis för att det är bekvämt. Vi vet ju vem som är skyldig! Alla har bestämt sig redan! Men ibland, oftast har alla helt fel!!

Synd att Mats Alm inte har lika bra minne som du.
Det finns inget bevis för att LC satte sig i en bil, för så fall borde försvarsadvokaten tryckt ännu mer på det, eller hur?
Citera
2017-05-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
*agro ta dina mytomanhistorier och skriv en deckare istället. Jag som har träffat på Mats ett antal gånger, skulle precis som bussvittnet Yngve beskriva Mats som ca 170cm.
Nu får du besinna dig busschauffören och datormannen stod öga mot öga och busschauffören är 170 cm och Mats 186 cm lång, det är för stor skillnad att de skall vara jämnlånga.
Det är ett mycket bra bevis när längden skiljer så mycket och de står öga mot öga.
Detär helt garanterat att det var inte Mats Alm som pratade med chauffören.
Med det här vittnesmålet från busschauffören faller därmed hela griftefridsbrotts anklagelsen.
Jag gick igenom dina tidigare inlägg och vad jag kan förstå har du lika med 0 koll i det här fallet.
Du släger ur dig en massa oförskämdheter mot en person som du tycks hata.
Senast redigerad av Fagro 2017-05-09 kl. 15:34.
Citera
2017-05-09, 15:24
Medlem
Citat:
Leif G.w. Person serverade polisen en enkel lösning i programmet Efterlyst, jag följde detta vecka ut och vecka in och minns även hur jag tänkte när detta pågick. När den gode professorn tjatat om att det till 90% sannolikhet alltid är en anhörig som är skyldig och när han tydligt pekade ut Mats hade polisen ingen möjlighet att värja sig även om de såg Mats som helt oskyldig. Man drabbades av ett tunnelseende liksom SVT och massmedia, det hamrades in dag ut och dag in att Mats var skyldig. Det kan vara farligt att tidigt bestämma sig för vem man anser vara skyldig, man hamnar lätt fel, det visar historien om och om igen.
Det finns bevis i förundersökningen för att Linda klev in i en bil där den satt två kineser. Det är fakta, varför blunda för det, det luktar Kevin-fallet lång väg, bevis finns där framför ögonen men man ignorerar uppenbara bevis för att det är bekvämt. Vi vet ju vem som är skyldig! Alla har bestämt sig redan! Men ibland, oftast har alla helt fel!!

GW påpekade bara det uppenbara, d.v.s. samma saker som större delen av den tänkande svenska befolkningen också kunde se.

Det har gjorts en väldigt omfattande utredning som innehåller betydligt mer omkringliggande teknisk bevisning än i Kevin-fallet (mobilspårningar/uppkopplingar såsom Åselby (FUP s. 15, S82-83, s. 3929 m.f), Mats resa till Stockholm (FUP s. 2159-2228).

Polisen har arbetat metodiskt och inte enbart riktat in sig på Mats Alm initialt i utredningen. Det som beseglade Mats öde var Stockholmsresan, vad som hände vid Lindas fyndplats och vanvettshistorierna om kidnappning, kalla friterade räkor m.m.

Notera att inte ens Mats advokat (en av Sveriges skickligaste) Peter Althin verkar ha varit säker på friande dom för mord/dråp: "- I ljuset av åklagarens yrkanden i går måste detta naturligtvis ses som en framgång att det är övertygande bevisning bara på brott mot griftefriden, säger Peter Althin till Expressen.se." ( http://www.expressen.se/nyheter/mats-alms-advokat-maste-ses-som-en-framgang/ ). Notera "övertygande bevisning bara på brott mot griftefriden". Detta uttalas alltså av Mats advokat...

Några bevis i förundersökningen såsom du påstår avseende att hon skulle ha klivit in i en (främmande) bil finns inte. Det finns vittnesutsaga (inte fakta) som talar om personer som setts röra sig i närheten o.s.v. men ingen som identifierar Linda. Teknisk bevisning saknas helt.

Men, är vi ändå inne på ämnet förhör... betydligt intressantare är då att läsa förhören med Mats syster Hanna och även hennes pojkvän. (FUP s 1442 - 1461).

Det är Hanna som tar upp den argumentation som *agro drivit här på sistone om att det var "1 dm fel" längd på den som åkte bussen den 18 september (från Stockholm). Hon är tydlig med att hon tror på sin bror och hon blir tydligt agiterad när hon pressas om Mats stockholmsresa (FUP s. 1442).

Pojkvännen däremot håller distans och är inte alls lika säker som Hanna på Mats (FUP s.1461)

När Hanna informeras om yppandeförbud svarar hon "Nej jag skulle inte göra nånting för och sabba för brorsan heller så" (FUP s. 1446).
Citera
2017-05-09, 15:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Nu får du besinna dig busschauffören och datormannen stod öga mot öga och busschauffören är 170 cm och Mats 186 cm lång, det är för stor skillnad att de skall vara jämnlånga.

Postaren säger att Mats Alm kan tas för att vara ca 170 cm om han sjunker ihop. Miss-fire säger sig ha sett Mats Alm medan du förnekar att du träffat honom. Hur kan du veta hur lång Mats Alm uppfattas vara när han sjunker ihop?
Senast redigerad av bagarn29 2017-05-09 kl. 15:33.
Citera
2017-05-09, 15:28
Medlem
Agaton-Brattenburgs avatar
Ett PM till mig gav mig en intressant länk. För alla er som haft dubier kommer nu sanningen ner i halsen på er som man matar gäss i Skåne. http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article11624221.ab

Tidsmässigt stämmer det ganska bra lr?
Citera
2017-05-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Ett PM till mig gav mig en intressant länk. För alla er som haft dubier kommer nu sanningen ner i halsen på er som man matar gäss i Skåne. http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article11624221.ab

"Skopolamin används även i form av plåster mot rörelsesjuka."

Med andra ord är det känt för både läkare och var garanterat känt för Polis och åklagare när man kollade Mats. Och eftersom att Mats var helt ren kan vi utesluta dessa dumheter.
Citera
2017-05-09, 15:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
"Skopolamin används även i form av plåster mot rörelsesjuka."

Med andra ord är det känt för både läkare och var garanterat känt för Polis och åklagare när man kollade Mats. Och eftersom att Mats var helt ren kan vi utesluta dessa dumheter.

Om Mats Alm fått ett plåster mot åksjuka av de omtänksamma kineserna, hade det gett utslag i testerna?
Citera
2017-05-09, 15:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nu när vi presenterat sanningen så kommer tråden självdö.

Den kommer aldrig att självdö. Artikeln berör Colombia "VBS reporter Ryan Duffy åkte till Colombias huvudstad Bogota för att undersöka drogen." Står inget om Borlänge där inte?

Ja visst faller den in bra tidsmässigt! Så bra att man skulle kunna tro att familjen Alm fått träff på denna artikel då de sökte lösningar på sitt "problem" eftersom Mats var så in i helvetes dum och inte höll sig undan som det var bestämt..
Citera
2017-05-09, 15:37
Medlem
Citat:

Nä. Eftersom Mats med 100% säkerhet inte varit drogad.

Avtändning / bieffekter av den drogen skulle sitta i mycket länge och Mats var i prima skick när han "hittade" Linda. De effekter sådan kraftig dos som skulle behövas har, och när det administreras under flera dagar (dessutom får han ju ligga i ett bagageutrymme hävdar Mats), så ger det utslag såväl i de parametrar som redan kontrollerats på Mats som i allmäntillståndet. Mats var som sagt vid mycket god vigör. Hade han gått drogad i flera dygn hade han knappast ens vetat vad han hette, och sett riktigt, riktigt risig ut.
Citera
2017-05-09, 15:44
Medlem
Citat:
Nu när vi presenterat sanningen så kommer tråden självdö.
Om du går in på sid 3698 FUP #44375
Där har jag lagt in en länk till hela dokumentärfilmen från Colombia, en mycket lärorik dokumentär om drogen Scopolamine, som visar hur den verkar i verkligheten.
Citera
2017-05-09, 15:49
Medlem
Citat:

Agerar ombud nu med en synpunkt på ovanstående.

I klippet från Efterlyst (även dokumenterat t.ex. här: www.aftonbladet.se/nyheter/article12002321.ab ) säger Mats "Det är konstigt hur mycket tårar en människa kan framkalla egentligen. Det känns bara meningslöst att gråta för det hjälper ingenting."

"Framkalla" är ett väldigt främmande ord i Mats normala språkbruk och det är en konstig mening att kläcka ur sig. Ter sig snarare påhittat - eller var det så att Mats var tvungen att framkalla/framställa tårar helt enkelt för det "hör till" om ens sambo försvunnit spårlöst?
Citera
2017-05-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Postaren säger att Mats Alm kan tas för att vara ca 170 cm om han sjunker ihop. Miss-fire säger sig ha sett Mats Alm medan du förnekar att du träffat honom. Hur kan du veta hur lång Mats Alm uppfattas vara när han sjunker ihop?
Förstår du inte själv att du kommer med rena dumheten, nästan i klass med din Åseby mast som skulle vara bevis för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in