2017-05-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om Mats Alm fått ett plåster mot åksjuka av de omtänksamma kineserna, hade det gett utslag i testerna?

Kaffe ger utslag i dopingkontroll av urin. Jag är bannemej helt övertygad om att till och med plåstret gett utslag
Citera
2017-05-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Förstår du inte själv att du kommer med rena dumheten, nästan i klass med din Åseby mast som skulle vara bevis för mord.

Jag är 181 cm lång, men har fått höra av folk att de tror att jag är allt från 170-185 cm lång, så det vore ju urbota korkat att lägga all tillit i att ett vittne som SITTER ner i en buss och uppskattar någon som kliver ombord på bussens längd. Det är betydligt enklare att lägga andra saker på minnet... Som till exempel Mats Alms fula uppsyn och sneda tänder. Karln ser ju ut som ett inavel.
Citera
2017-05-09, 15:54
Medlem
Citat:
Förstår du inte själv att du kommer med rena dumheten, nästan i klass med din Åseby mast som skulle vara bevis för mord.

Åselby-masten är belagd teknisk bevisning som Mats inte kan komma ifrån. Se FUP sid 82 för teknisk information och sid 83 för täckningskarta.

Missbedömning av längd är legio inom vittnespsykologin och påverkas också av om folk har mössa eller ej. En vanlig sak lite längre personer gör när de talar med kortare är att de ställer sig mer bredbenta för att komma närmare i plan för ögonkontakt med den de pratar med. Om de samtidigt hukar sig lite / har mössa är det inga problem att framstå 1-2 dm kortare än sin egentliga längd när ett vittne gör en uppskattning.
Citera
2017-05-09, 15:59
Medlem
Citat:
Postaren säger att Mats Alm kan tas för att vara ca 170 cm om han sjunker ihop. Miss-fire säger sig ha sett Mats Alm medan du förnekar att du träffat honom. Hur kan du veta hur lång Mats Alm uppfattas vara när han sjunker ihop?

Ja, jag upplevde kioskbiträdet som kortare än jag (178) när denne stog på andra sidan disken och var övertrevlig och stekte hamburgare.
Citera
2017-05-09, 16:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nu får du besinna dig busschauffören och datormannen stod öga mot öga och busschauffören är 170 cm och Mats 186 cm lång, det är för stor skillnad att de skall vara jämnlånga.
Det är ett mycket bra bevis när längden skiljer så mycket och de står öga mot öga.
Detär helt garanterat att det var inte Mats Alm som pratade med chauffören.
Med det här vittnesmålet från busschauffören faller därmed hela griftefridsbrotts anklagelsen
.
Jag gick igenom dina tidigare inlägg och vad jag kan förstå har du lika med 0 koll i det här fallet.
Du släger ur dig en massa oförskämdheter mot en person som du tycks hata.
Det är bevisat bortom allt tvivel att det var Mats som åkte med bussen så försök inte.
Han är och förblir skyldig till att ha skändat Lindas döda kropp så det hjälper inte hur
mycket du eller någon annan infantil rättshaverist håller på här med trams.

Du kan tjata om längden tills du spricker men det ändrar ingenting.
Allt du skriver är ju bara upprepningar till förbannelse. Samma skit som för 4, 5 år sedan
då tråden gick på högvarv.

Mats skulle nog förresten gå bra ihop med kvinnan från Eskilstuna som nu står åtalad
för mord och mordförsök på sina föräldrar och sin exmake. Hon ljuger lika fruktansvärt
som MA. Vilket par det kunde bli, du.
Citera
2017-05-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton-Brattenburg
Ett PM till mig gav mig en intressant länk. För alla er som haft dubier kommer nu sanningen ner i halsen på er som man matar gäss i Skåne. http://www.aftonbladet.se/nyheter/vbstv/article11624221.ab

Tidsmässigt stämmer det ganska bra lr?

Du kan visa på vilken jävla drog som helst.
Så länge du inte kan bevisa att kvinnoskändaren Mats Alm har
haft den i kroppen är det inte värt ett skit, det borde du begripa.
Citera
2017-05-09, 16:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Bevis för mord vad dillar du om? Varför förnekar att han har varit i Åselby när det finns bevis?
Jag säger bara att jag tror att han har ringt sin pappa från en telefonkiosk i Åselby och därför förnekar han att varit där.
Citera
2017-05-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Jag är 181 cm lång, men har fått höra av folk att de tror att jag är allt från 170-185 cm lång, så det vore ju urbota korkat att lägga all tillit i att ett vittne som SITTER ner i en buss och uppskattar någon som kliver ombord på bussens längd. Det är betydligt enklare att lägga andra saker på minnet... Som till exempel Mats Alms fula uppsyn och sneda tänder. Karln ser ju ut som ett inavel.
Ni som skriver på det här forumet framgår det hela tiden att ni har aldrig läst någon FUP.
Busschauffören går ut från bussen för att ta ut bagage för resenärer, därefter kommer datormannen fram till honom för att prata och de står öga mot öga, och busschauffören som är 170 cm lång anser att datormannen har samma längd.
Citera
2017-05-09, 16:18
Medlem
bagarn29s avatar
Fagro, de fetade tiderna är Mats Alms tidsangivelser de andra är polisens.
Varför nämner inte Mats Alm var han är kl. 19:59:00?

15:19:00 Mats syster Hanna Alm ringer upp Mats.
15:41:00 Datorn på Sturegatan 75 B stängs av.
16:00 Slutar jobbet.
16:00:00 Linda slutar sitt arbete på China Thai.
16:04:59 Mats ringer Niclas Håkansson för att gratulera honom på födelsedagen. "Mats
säger att de ska titta på lite olika saker och pratar bl a om ett vattenfall bortåt
Rättvik. Nicklas vet inget närmare om det" (förhör från 2009-10-19).
16:27:00 Linda och Mats går in på City Gross i Falun ( bild från övervakningskamera).
16:30 Hemma. Åker till CG med Mats Alm.
16:38:00 Linda och Mats lämnar City Gross ( bild från övervakningskamera).
17:00:00 Mats och Linda hade en tvättid inbokad som var utsuddad. Tiden var mellan
kl.17:00 – 21:00. (Förhör med Annika Ramlinger 09-08-28).
17:15 Hemma, lämnar varorna.
17:40 Åker en tur.
18:00 Ornäs
18:15 Torsång via Tylla.
18:30 Åker förbi Stångtjärnsstugan. Kollar att det är rent och fint.
19:00 Sundborn, kolla Carl Larsson muséet.
19:45 Stora Kopparbergs kyrka sen hem.
19:59:00 Mats skickar ett sms till sin barndomskompis Daniel Jansson.
Mats befinner sig då i området kring Åselby (Borlänge), där en mast öppnar
upp.
20:30 Äter vårrullar.
20:37:58 Datorn på Sturegatan 75 B startas.
21:09:00 Går in på "Svenska spel".
Senast redigerad av bagarn29 2017-05-09 kl. 16:47.
Citera
2017-05-09, 16:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ni som skriver på det här forumet framgår det hela tiden att ni har aldrig läst någon FUP.
Busschauffören går ut från bussen för att ta ut bagage för resenärer, därefter kommer datormannen fram till honom för att prata och de står öga mot öga, och busschauffören som är 170 cm lång anser att datormannen har samma längd.

Skillnaden mellan dig och WaltKowalski är att WK har läst och förstått, medan du har bara läst, FUP.

Ingen kommentar till att Mats Alm öppnat ett emailkonto i Mommens namn den 11/9-09?
Citera
2017-05-09, 16:23
Medlem
Citat:

Vi läser iaf inte FUP som f-n läser bibeln. Du har fått en plausibel förklaring till ovanstående i tidigare inlägg.

Vi är mer intresserade av att få se dina beräkningar avseende Lindas ekonomi (som du förra veckan hade som stort nummer för att skjuta över skulden på henne?).

Med tanke på att du verkar ha svårt för Klarsyn's kloka ord om hur Mats utnyttjade Linda vore det extra bra om du kunde visa dina beräkningar på det motsatta så att vi andra förstår hur du tänkt/vad du menar och hur du räknat för att komma fram till det.

Saknar också återkoppling från dig i andra frågor, men det vet du nog redan.
Citera
2017-05-09, 16:36
Medlem
Citat:
Fagro,
Varför nämner Mats Alm var han är kl. 19:59:00?
FÖRUTSÄTTNINGAR Telefonlistan på Alms telefon med tfn nr 070-2432383 erhölls för analys den 8 september 2009. Den 1 augusti förekom inte många samtal på denna Alm telefon totalt 2 samtal samt 3 st SMS varav det som bedömts som mest intressant ett SMS som skickas kl19:59 . På telefonlistan har EJ positionsuppgiften gällande detta samtal erhållits. Denna uppgift har efterfrågats ett flertal gånger till TELIA SU, Vilka vid samtliga tillfällen uppgivit att denna uppgift EJ kan erhållas, utifrån det söksystem som är tillgängligt för dem.
Denna uppgift är naturligtvis ytterst angelägen att erhålla eftersom Chen försvann detta datum och det är viktigt att kunna kartlägga Alms förehavande denna dag.
UTREDNING/ VIDARE UNDERSÖKNING Undertecknad blev varse att denna uppgift EJ erhållits och att vikten att erhålla den ansetts mycket stor. Eftersom jag arbetat med denna typ av uppgifter under mycket lång tid, ställde jag mig ytterst tveksam till att denna uppgiften inte skulle kunna gå att erhålla. Efter att erforderliga tekniska kontakter tagits visade det sig mycket riktigt att uppgiften finns och går att erhålla, men att SU i dagsläget inte kunde ta fram den. Men via rådatafilen från den aktuella SMS-växeln erhölls till sist uppgiften om den aktuella informationen, se vidare redovisning nedan

Polisen fick uppgiften om Mats SMS som han sände 19.59, vad är det du bråkar om och inte förstår gällande Åsele masten, som du yrat om otaliga gånger ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in