2017-05-09, 17:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror Aki i princip är död/inkapaciterad så fort han stiger av tåget, kl 11.08.

Jag tror att kl ca 13.00, när det börjar hända saker på både hans mobil och kort så är det andra personer som utför detta.

Jag tror att mordet begås mellan ca kl. 11.08- ca kl 13.00, kroppen lämnas kvar i ex badkaret. Akis mobil åker ut till Granliden, kroppen kommer senare......troligen på kvällen/natten, kanske måste den som har tagit ut mobilen till Granliden åka ut och "guida" de som kommer med kroppen, därav "rörelserna" av Akis mobil på kvällen.

Min teori.

Hmmmm..... ska vi säga så då ?
Citera
2017-05-09, 17:10
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Äntligen hittade jag vattenprovsprotokollet, finns i:

Protokollbilaga 2017-03-22 Tvångsmedel, 2 sista sidorna

Brunnen: 1 kiselalg, Pinnuralia borealis som är en luftburen kiselalg
Vatten nära bryggan: Måttlig mängd från 5 släkten, olika arter räknas upp
Stenar/sediment från botten nära bryggan: Generellt många diatomeer. Arter från 14 olika släkter

Påminner om denna länk som jag tror varit uppe tidigare
Medicinkompendier av Lisa Labbé - Drunkning
www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&titelid=433&j=1Fynd
Fynd:
ospecifika!
skum i luftvägarna, tränger ev ut ur näsa och mun
utvidgade och oelastiska lungor som knastrar när man skär i dem och har marmorerad snittyta
blödningar i lungorna
Mallory-Weissblödningar (kräkning)
vätska i pleura och ventrikel
om kiselalger finns i vattnet ska de finnas (samma art!) i den dödes vävnader, t.ex. benmärg och lever (då har personen andats och haft blodcirkulation under vatten)

Iofs blev jag inte mycket klokare om nu Aki hade 3 kiselalger (sorter?)

Vad innebär allt som står om lungorna? Någon som har den kunskapen? Blod och knaster, usch...

Edit: Hur vore det om jag läste ordentligt månne?!! Trodde att Lisa Labbé var den som undersökte AP och hans dödsorsak
Senast redigerad av Contant 2017-05-09 kl. 17:22.
Citera
2017-05-09, 17:11
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
En av de bättre bilderna på Johanna. Kan vara några år gammal.

https://minfil.org/vaccE8babe/10527527_10152119554226106_2159323086045274114_n.j pg

Numera är det Hermann Göring-looken som gäller:

En nyare bild 😀 Trist bara att ansiktet är pixlar.

http://www.bilddump.se/bilder/20170509170827-192.176.48.160.png
Citera
2017-05-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra att hon åkte fast, och jag vidhåller att hon är korkad. Fast mer att hon är så van vid att ingen ser henne, så hon gör vad hon vill. Ingen bryr sig ändå, där i byhåla. Föräldrarna såg henne inte.
Hon kanske var skitjobbig som barn redan, hemma, och sen tyst i skolan och anda sammanhang.

Som det verkar i nuläget är hon farlig, åtminstone för män.
Manshatet i kombo med resten luktar pappans övergrepp och en annan idiot till morsa.
Båda hennes föräldrar tror att de kan ta bort en bröstarvinge från testamentet. 2 idioter fick barn som blev kriminella. Same old story.
Det enda konstiga är att hon klämde fram så många barn, som hon inte heller kan känna något för, eftersom hon är så förstörd av den perversa och känslokalla uppväxten hon själv fick.
Underskatta inte det destruktiva i uppväxten i byhålan där alla blundade för mamma å pappa Möllers dåliga föräldraskap, för de verkade ha stålar. Sånt som sinnessvaga bybor lätt faller för.

Så ser jag också på det. Föräldrarna har själva en stor skuld i det hela. Jag tror också de var dåliga föräldrar, kalla beräkneliga, alkoholister och egoister.

Man märker det i Ankis ord. De ville väl med deras handlingar gjorde fel.
Citera
2017-05-09, 17:13
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror Aki i princip är död/inkapaciterad så fort han stiger av tåget, kl 11.08.

Jag tror att kl ca 13.00, när det börjar hända saker på både hans mobil och kort så är det andra personer som utför detta.

Jag tror att mordet begås mellan ca kl. 11.08- ca kl 13.00, kroppen lämnas kvar i ex badkaret. Akis mobil åker ut till Granliden, kroppen kommer senare......troligen på kvällen/natten, kanske måste den som har tagit ut mobilen till Granliden åka ut och "guida" de som kommer med kroppen, därav "rörelserna" av Akis mobil på kvällen.

Min teori.

En teori icke att förakta inbillar jag mig en aning. Är iaf helt övertygad om att AP anlände som död till Granliden...
Citera
2017-05-09, 17:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Då: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155202-83.250.109.99.jpg

Nu: http://www.bilddump.se/bilder/20170509155407-83.250.109.99.jpg

Hennes mamma tyckte att hon var såååå snygg!!!
Men mödrar tycker förstås det om sina egna barn. Vi övriga människor ser att JM är en medioker en.. snäppet under rent av.
Citera
2017-05-09, 17:19
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Äntligen hittade jag vattenprovsprotokollet, finns i:

Protokollbilaga 2017-03-22 Tvångsmedel, 2 sista sidorna

Brunnen: 1 kiselalg, Pinnuralia borealis som är en luftburen kiselalg
Vatten nära bryggan: Måttlig mängd från 5 släkten, olika arter räknas upp
Stenar/sediment från botten nära bryggan: Generellt många diatomeer. Arter från 14 olika släkter

Påminner om denna länk som jag tror varit uppe tidigare
Medicinkompendier av Lisa Labbé - Drunkning
www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&titelid=433&j=1Fynd
Fynd:
ospecifika!
skum i luftvägarna, tränger ev ut ur näsa och mun
utvidgade och oelastiska lungor som knastrar när man skär i dem och har marmorerad snittyta
blödningar i lungorna
Mallory-Weissblödningar (kräkning)
vätska i pleura och ventrikel
om kiselalger finns i vattnet ska de finnas (samma art!) i den dödes vävnader, t.ex. benmärg och lever (då har personen andats och haft blodcirkulation under vatten)

Iofs blev jag inte mycket klokare om nu Aki hade 3 kiselalger (sorter?)

Här kan man läsa om kiselalger och drunkning.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Forensic_limnology
Citera
2017-05-09, 17:22
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Inte konstigt att hon själv inte lagt upp bikinibilder på sin FB.
Citera
2017-05-09, 17:23
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Finns inget som skrumpet skinn över ett par sillisar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lotusswift
Angående Aki.

Är det helt otänkbart att han har bragts om livet någon annanstans för att sen ha forslas till sommarstugan?

Angående hur det ej finns tecken på motstånd.

1: hur lång tid efter hans död fann dom hans kropp? Kan han varit död i nån dag så eventuella märken har gått bort?

2: tänk om hans händer var bundna av något material som ej efterlämnar några spår? Detta kan ha gjorts när han låg och sov eller vid knivhot etc.

3; kan han ha fått en massa insulin eller annat i sig som ej syns på obduktionsrapporten som har gjort honom nästintill medvetslös?
Mycket tänkbart att han varit utom medvetande av någon anledning, och sedan dränkts i en badtunna typ, i varmt vatten, efter några timmar plockas upp-läggs på en madrass och bärs iväg till motorbåten, motorbåten körs till Granliden och han tippas i sjön, där ser de till att han dras in mot land, han har uppåtsträckta armar, så det är kanske så man försiktigt drar i kroppen.
Och jag kan inte släppa tanken på att elpistol har använts för att få honom medgörlig, innan sänkning i badtunnan. Vttnen hade hört ljud av en motorbåt -vilket var ovanligt.
Citera
Medlem
I amerikanska rättegångar är det ovanligt att den åtalade yttrar sig. Advokaterna brukar framhålla det riskabla med att låta deras klienter förhöras under rättegången.

Är det annorlunda i svenska rättegångar?

Jag ställer frågan eftersom jag läser att arbogakvinnan i dag har förhörts under rättegången mot henne.
Citera
2017-05-09, 17:24
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Så ser jag också på det. Föräldrarna har själva en stor skuld i det hela. Jag tror också de var dåliga föräldrar, kalla beräkneliga, alkoholister och egoister.

Man märker det i Ankis ord. De ville väl med deras handlingar gjorde fel.

Alltid de som röker cigg, är alkoholister som är "de onda"... Så tröttsamt...
Ser det tvärtom. De som INTE röker/INTE dricker - DE är de onda!

Vad gör såna människor som inte har några laster?
Bygger en båt...?
Eller mördar på fritiden...
Senast redigerad av ziracorn 2017-05-09 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in