2017-05-09, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Luftus har ogiltigförklarat teorin om bortträngda minnen, det existerar inte, hjärnan funkar inte som en videobandspelare där minnen kan trollas fram hur som helst.

Reggression hypnos skapar fantasiminnen, det är vetenskapligt bevisat idag, FBI har fastslagit detta för över 10 år sedan, Luftus har meddalat att hon har haft förödande fel.

SÅC forskning är inte vetenskapligt förankrad överhuvudtaget, med dagens hjärnforskning.

FBI har undersökt flera 100 fall av satanistbrott ssom kommit fram genom reggerssionshypnos och slagit fast att sådana satanistbrott endast är fantasifoster.

de har grävt i hundratals trädgårdar efter lik utan att hitta någonting, inga människor som stämmer med fallen har anmälts försvunna i sinnevärlden.

De här tankarna är döda idag och det har TQ kommissionen slagit fast för längesedan.

Lägg ner, du verkar strida för att rätt mördare inte hittas, Varför? om det är en pedofil är det väl bra om den mördaren åker fast, eller vill du skydda mördaren på nått sätt?

Inget av det där du tar upp har bäring på de fall där SÅC varit inblandad i sverige. tycker att du måste förstå storheten i att kunna höra mördarens verkliga berättelse som trängs bort av brottets starka emotionella karaktär samt en trumatisk barndom. Elementa i psykologi, vilken vanliga hjärnforskare inte begriper som inte inser kopplingen mellan hjärnan och våra handlingar. de är begränsade till sin "vetenskap" utan förståelse för den mer metafysiska dimensionen som duktiga psykologer jobbar i. men jag kan inte tvinga dig att inse det, man måste själv se hur folk med trauma förlöses i terapin.
Citera
2017-05-09, 14:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Den stödjer bara berättelsen på så sätt att polisen råkade hitta en lämplig pinne på marken i ett grönområde, nära den tänkta brottsplatsen. Någon tydlig koppling finns inte.

Hur vet du det?
Citera
2017-05-09, 14:32
Medlem
Nu säger de ju att pojkarna har alibi som intygar att de inte varit på mordplatsen då det ska ha inträffat. Någon som har mer information om detta eller tankar?
Citera
2017-05-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
I kommande program kommer dan jossefsson försöka påvisa att polisen hade en egen agenda med inflytande av Sven Å. Detta är absurt att ens påstå. De gjorde så gott de kunde på med den kunskap det hade då. Det va en LUL utredningen som sköttes av en åklagare och han ansåg att pojkens berättelser räckte och la därmed ner fallet.

Jag förstår inte hur alla kan förhålla sig så okritiskt till den information som kommer från en journalist, i det här fallet Josefsson. Han har ett klart syfte, vilket tydligt framkommer i början av dokumentären. Riktigt obehagligt är det.
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-09 kl. 14:40.
Citera
2017-05-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Nu säger de ju att pojkarna har alibi som intygar att de inte varit på mordplatsen då det ska ha inträffat. Någon som har mer information om detta eller tankar?

Min tanke är att det är motstridigt i förhållande till uppgifterna att 5-åringen ska ha bevittnat mordet, vilket gjorde att pappan kom in med sina pojkar till polisen 6 dagar efter mordet och att den yngste brodern vallades på mordplatsen 7 dagar efter. Dessutom bedömer jag möjligheten att 10-åringen ljuger om alibit (för att skydda sig själv) som relativt stor.

Men vi får se vad mer som kommer fram innan vi kan dra säkra slutsatser.
Citera
2017-05-09, 14:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3

Man kan inte lägga stor vikt vid vittnesmål utan ed då det alltid finns en inbyggd konflikt hos en närstående person mellan att tala sanning och den naturliga önskan att hjälpa den anhörige, medvetet eller omedvetet.

Det är fascinerande hur personer i den här tråden tar varje liten antydan i media som sanning då den överensstämmer med den egna uppfattningen.
Citera
2017-05-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Man kan inte lägga stor vikt vid vittnesmål utan ed då det alltid finns en inbyggd konflikt hos en närstående person mellan att tala sanning och den naturliga önskan att hjälpa den anhörige, medvetet eller omedvetet.

Det är fascinerande hur personer i den här tråden tar varje liten antydan i media som sanning då den överensstämmer med den egna uppfattningen.
Jo, precis håller med. Svårt att säga någonting om detta, tycker bara det är intressant men man kan ju inte bestämma sig för något direkt utan att få ta del av en riktig förundersökning och rättegång. Blir dock intressant att få se delar av videoförhören men dessa delar är ju säkerligen utsållade och någon helhetlig bild dröjer det väl innan man får av fallet.
Citera
2017-05-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Intressant med det nya nyckelvittnet som ger barnen alibi! Även om det är en 10-åring så kan ingen ifrågasätta sanningen i det han säger då hela fallet från första början bygger på ännu yngre barns utsagor. Om man inte kan tro vad nyckelvittnet har sett kan man inte heller tro på något de "dömda" barnen har sagt haha

Sjukt spännande det ska bli med ett nytt avsnitt!!!

Även intressant att läsa vad Kevins farbror skriver om Kevins mamma. Jag hade ingen aning om att Kevin var uppväxt i en missbrukarfamilj. Någon som vet vad mamman gör idag och om hon tagit sig ur den problematiken?

jag tycker det mer intressanta här är att polisen fnyste åt synpunkter som Kevins pappas familj hade. Mamman finns på facebook Heter Teres och samma efternamn som Kevin. Verkar ha hundar som hobby och bor kvar i området Dottevik. dryckesvanor; ingen aning
Citera
2017-05-09, 15:02
Medlem
Bruce_Lees avatar
Jag är långt ifrån fullt påläst om detta fallet så jag ber om ursäkt i förväg för ev. dumma frågor.

Hur har det framkommit att Kevin släpades 30 meter? Är det barnen som pekat ut brottsplatsen, som jag antar är just 30 meter ifrån fyndplatsen.

Är det helt uteslutet att det inte är ett mord utan faktiskt en drunkningsolycka? Tänker att det kan ju finnas exempelvis pinnar i vattnet som Kevin kan ha skadat sig på.

Och slutligen, denna jävla pinne. Hur kom den in i utredningen?
Citera
2017-05-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
jag tycker det mer intressanta här är att polisen fnyste åt synpunkter som Kevins pappas familj hade
Som var?
Citera
2017-05-09, 15:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jag är långt ifrån fullt påläst om detta fallet så jag ber om ursäkt i förväg för ev. dumma frågor.

Hur har det framkommit att Kevin släpades 30 meter? Är det barnen som pekat ut brottsplatsen, som jag antar är just 30 meter ifrån fyndplatsen.

Är det helt uteslutet att det inte är ett mord utan faktiskt en drunkningsolycka? Tänker att det kan ju finnas exempelvis pinnar i vattnet som Kevin kan ha skadat sig på.

Och slutligen, denna jävla pinne. Hur kom den in i utredningen?

Det finns ingen som har svaren på dina frågor. Det är bara egna antaganden, åsikter och tyckanden från sidouppgifter som förekommer i tråden. Hur fan skulle någon kunna veta något när förundersökningen är hemligstämplad? Folk gör eget tyckande till sanningar och påstår att »allt talar för« det de själva tycker och vill.
Citera
2017-05-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Mycket renomerad forskning, bla med Loftus i USA, flera hundra rättsutredningar där han lyckats peka ut gm genom deras vägg av bortrtängda minnen och oåtkommliga känslor, fodrar mycket stor kunskap. Tror att en dag kommer folk förstå storheten i vad de gjort, och även TQ kommer att ses på annat sätt.
Hoppas du skojar nu men i vilket fall är det ju lite så att Sven Å är indoktrinerad av Margit Norell så at det är synd om han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in