2017-05-09, 14:30
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Allt handlar väl om att JM är sjukligt pengakåt? Mördar för pengar

Ser inte den känslomässiga biten helt enkelt
Citera
2017-05-09, 14:32
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Från SVTs liverapportering 14:10:
"Åklagaren frågar om den miljon kronor som pappan satt in till henne under 2012. Det framkommer att de pengarna har satts in på ett konto i Handelsbanken, som åklagarna inte har sett kontoutdrag på. - Polisen har kontrollerat alla konton, eller? undrar åklagarna. Det blir oklart om polisen gjort det. Klart är att åklagarna inte sett detta konto och Fahlander pressar 42-åringen om att få se utdrag från kontot."

Har polisen klantat sig? Verkar ju vara mycket konstigt om de missat detta...
Banktransaktioner är dock lätta att spåra/verifiera.
Det var verkligen märkligt att läsa om det. Hur går det ens att sätta in ett öre numera utan att det ska visas legimitation (pun) och ett halvt ton med papper som bevisar att du fann just det öret ovanpå en jumbojet på väg till Långtbortistan?

Hur är det med kvinnans mentala status? Jag läste att hon genomgått en sk liten sinnesundersökning. Det med att be folk mörda åt henne, samt alla hennes försök att manipulera sin omgivning och till och med att försöka få dem att ljuga är ju ganska anmärkningsvärt. Bara en sådan sak som att hon försöker få den dränkte mannens arbetsgivare att säga att de var med när livförsäkringen tecknades är ju, sett utifrån, absurt.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../
Det här skulle AP och JM sitta och läppja på under helgen:
https://minfil.org/K1abE0b2be/In_vino_veritas.jpg
Du tappade fyra burkar:
https://minfil.org/50b8E8b7b1/In_vino_veritas.jpg
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tack!
JMs tele
12.52 o 12.56 Snälltorpet (jag TROR att det är hemmet då telen befinner sig där 8/8 16.40 - 9/8 21.34, bäst att ligga lågt...)
13.36 Brottsta
15.04 Kungsör

Akis:
13.02 o 13.35 Brottsta
20.19 Grythem (=Granliden, Akis telefon kopplar upp mot Grythem hela tiden när hans telefon är där utom den lilla utflykten till mast Götlunda kl 21.52-21.54

Intressant, då tror jag att Aki dör i Brottsta kl 13.00. Undrar vem/vad som bor där.....
Citera
2017-05-09, 14:33
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tack!
JMs tele
12.52 o 12.56 Snälltorpet (jag TROR att det är hemmet då telen befinner sig där 8/8 16.40 - 9/8 21.34, bäst att ligga lågt...)
13.36 Brottsta
15.04 Kungsör

Akis:
13.02 o 13.35 Brottsta
20.19 Grythem (=Granliden, Akis telefon kopplar upp mot Grythem hela tiden när hans telefon är där utom den lilla utflykten till mast Götlunda kl 21.52-21.54

Snälltorpet är hemmet på Grankvistgatan.
Brottsta är Systembolaget och Coop forum
Kungsör passeras på väg till Granliden.
Grythem är Granliden.
Citera
2017-05-09, 14:34
Bannlyst
"2011 förbrukade hon 53 000 i månaden, enligt åklagaren.
Samtidigt hade hon en lön på 22-30 000. Hon berättar att övriga pengar togs från kapitalkontot där hon satt in pengar från fastighetsförsäljningar som gått bra ekonomiskt"

JM ett fall för lyxfällan ?
Citera
2017-05-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Hur är det med kvinnans mentala status? Jag läste att hon genomgått en sk liten sinnesundersökning. Det med att be folk mörda åt henne, samt alla hennes försök att manipulera sin omgivning och till och med att försöka få dem att ljuga är ju ganska anmärkningsvärt. Bara en sådan sak som att hon försöker få den dränkte mannens arbetsgivare att säga att de var med när livförsäkringen tecknades är ju, sett utifrån, absurt.

Det är just problemet, det är ju oenighet om psykopater skall klassifieras som psykotiska eller "som bara tänker lite annorlunda"
Citera
2017-05-09, 14:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om den påstådda hallicken "Niklas" (?), han finns bevisligen då han befann sig inom kriminalvårdens väggar den 3/8-16 men har han förhörts ang. sin påstådda relation med JM?

Vet att hon kallats till hans tidigare rättegång, för koppleri, som vittne, om jag läst rätt, så det borde ligga någon sanning i hennes påstådda sidoverksamhet eller vet någon annat något jag missat?

Tänker att om det är sant att hon fnaskat så kan det finnas ev. någon torsk som varit behjälplig vid mordet på AP exempelvis i löftet om att få fri tillgång till hennes kropp ett tag...

Det står i de första förhören med JM. (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2017-05-09, 14:37
Medlem
Smhfs avatar
Johan Ronge - EXPRESSEN
Arbogakvinnan låter ibland väldigt irriterad och höjer rösten. Och åklagare Johan Fahlander har ett väldigt beskedligt, lugnt tonläge.

Alexandra Karlsson - EXPRESSEN
Hetsigt nu mellan Arbogakvinnan och åklagaren Johan Fahlander. "Bättre att ta fram fakta än att jag ska sitta här och gissa" säger Arbogakvinnan.

Nu tappar JM fattningen det lär hända flera ggr, hon klarar inte av att bli pressad.
Citera
2017-05-09, 14:38
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Akis syster vittnar:
Citat:

Målsägarbiträdet Brage Åhman ställer fler frågor. Han undrar om den döda mannens relation till barnen. - Den var bra och han ville träffa dem så ofta som möjligt, säger systern men pekar också på att 42-åringen inte ville att han skulle träffa sina äldre barn från ett tidigare äktenskap så den relationen blev allt sämre

Det här kontrollbehovet är ju typiskt psykopater.

Det är också symptomatiskt att det första som JM yttrar i rättssalen (där hon sitter med en fet guldklocka) är beröm över sin egen person. Klockan 14.02 i dag:
Citat:

Nu är första gången vi får höra 42-åringens röst i rättssalen. - Jag är väldigt ekonomisk av mig och slösar aldrig med pengar, säger hon och påpekar att åklagaren inte tagit med hantverkarkostnader som hon betalade.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Citera
2017-05-09, 14:39
Medlem
"Det har alltid varit jag och min pappa. Vi har haft samma intressen sedan jag var liten".

Det här talar ju för ett visst scenario.

Isåf. kan man undra hur gammal Johanna var när han började.
Senast redigerad av dr.milorokonozovic 2017-05-09 kl. 14:42.
Citera
2017-05-09, 14:40
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Allt handlar väl om att JM är sjukligt pengakåt? Mördar för pengar

Jag vill nästan påstå att Johanna efter mordet på Aki fick blodad tand och började planera det stora dådet mot sina päron i tron att det kommer gå lika enkelt. Jag har svårt att tro att hon satt i bilen medan Mohammad och eventuellt någon annan begick mordet på pappan och mordförsöket på mamman. Hon var antingen i rummet och tittade på eller deltog i handlingarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in