2017-05-09, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Regeringen tar bort id kontrollerna, flyktingar strömmar In, känns som ett desperat försök att hålla bostads bristen på en fortsätt hög nivå, så att låne festen kan fortsätta.

Tillgång och efter fråga sätter priset, för mycket bostäder skulle ta död på bostads marknaden.

Kanske därför alla politiker säger att landets befolkning måste öka ?

Såg artikeln om att lunds kommun köper bostads rätter för 75 miljoner till ny anlända, jag verkar ha rätt puss

Antalet asylsökande har minskat från en störtflod till en liten bäck, och det byggs bostäder i rekordtakt, man får gå tillbaka till miljonprogrammet för att se större volymer har jag hört. Så du har fel på alla sätt.
2017-05-09, 08:12
Medlem
Mess avatar
Det finns absolut ingen fara för prisnedgångar !, dessa kommer inte ske !.

Att vi däremot får betala en tusenlapp för an varmkorv med bröd på Ikea i slutändan är givetvis en helt ointressant diskussion !.
2017-05-09, 08:51
Medlem
ni som hänger i denna tråd borde tilla detta twitterkonto

https://twitter.com/penates_se

Vasastan -3% senaste 30 dagar..
2017-05-09, 08:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissemizz
ni som hänger i denna tråd borde tilla detta twitterkonto

https://twitter.com/penates_se

Vasastan -3% senaste 30 dagar..

Senaste 7 dagarna då
Men kom igen och ge oss ett nytt påstående likt detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
2016-07-25, 15:43Precis allt tyder på att priserna fortsätter att sjunka! Kalla det vad du vill
2017-05-09, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Antalet asylsökande har minskat från en störtflod till en liten bäck, och det byggs bostäder i rekordtakt, man får gå tillbaka till miljonprogrammet för att se större volymer har jag hört. Så du har fel på alla sätt.

Då kommer smällen snart
Lycka till kamrat.
2017-05-09, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem

Glöm inte bort att migrationsverket beräknar 370 000 anhöriginvandrare närmsta kommande åren till alla dess som kommit nyss.
2017-05-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Glöm inte bort att migrationsverket beräknar 370 000 anhöriginvandrare närmsta kommande åren till alla dess som kommit nyss.

Den prognosen gjordes i oktober 2016 mitt under rådande systemhaveri i den svenska asylapparaten, dessutom är det inte en prognos om hur många som kommer, utan en prognos om hur många ärenden som kommer komma in.
2017-05-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314396

Anhöriginvandring har försvårats oerhört och är en djungel för den som vill försöka. Du ska ha tillräckligt stor bostad och kunna försörja anhöriga. Tror inte asylsökanden är undantagna.
2017-05-09, 13:58
Medlem
Det här kommer inte att sluta väl. Storstadsfolket har intecknat fastigheterna ända upp till skorstenen. Jag är uppriktigt sagt chockad över vilka belopp det rör sig om.

"Den som vill låna med sin fastighet som säkerhet måste ansöka om inteckning hos Lantmäteriet. Myndigheten hade i mars i år*12,9 miljoner pantbrev registrerade i hela Sverige och de uppgick till ett totalt värde av 4 980 miljarder kronor, alltså*nästan fem*biljoner kronor.
.
.
.
Högsta snittet i landet – 4 144 496 kronor per inteckning – har Solna kommun.*Lägst var snittbeloppet per inteckning i Överkalix, där det låg på 118.000 kronor."

http://norran.se/nyheter/miljardbelopp-sa-belanade-ar-fastigheterna-i-din-kommun-814881
2017-05-09, 14:22
Medlem
https://kortsikt.com/2017/05/09/beviset/
2017-05-09, 14:39
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det där får du väl göra upp med dina bubbelbabblarkompisar, de gör det hela tiden och har hela tiden helt fel.
Vi hade ju någon bostadsrally-snubbe här inne som mixade märkliga varianter av knark (enligt andra trådar på forumet). Så för att följa din linje här ovan vill jag tipsa dig om att sluta ta märkliga kombinationer av knark.
2017-05-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det här kommer inte att sluta väl. Storstadsfolket har intecknat fastigheterna ända upp till skorstenen. Jag är uppriktigt sagt chockad över vilka belopp det rör sig om.

"Den som vill låna med sin fastighet som säkerhet måste ansöka om inteckning hos Lantmäteriet. Myndigheten hade i mars i år*12,9 miljoner pantbrev registrerade i hela Sverige och de uppgick till ett totalt värde av 4 980 miljarder kronor, alltså*nästan fem*biljoner kronor.
.
.
.
Högsta snittet i landet – 4 144 496 kronor per inteckning – har Solna kommun.*Lägst var snittbeloppet per inteckning i Överkalix, där det låg på 118.000 kronor."

http://norran.se/nyheter/miljardbelopp-sa-belanade-ar-fastigheterna-i-din-kommun-814881

Det är otroligt att svenskar offrar hela sin frihet. Friheten att göra vad man vill, när man vill och hur man vill för en bostad. Man kan köpa en tomt, något avsides, och smälla upp en egen kåk för bråkdelen av vad en sliten tvåa i någon Stockholmsförort kostar. Så svårt är det inte att bygga egen bostad. Det är inte kvantfysik. Med normalt IQ kan man smälla upp ett eget hus till mycket liten kostnad och samtidigt ha kvar sin frihet.

Att gemene svensk böjer sig fram för bankerna och blir påpangade varje dag är inget annat än sorgligt. Vill man känna sig som en fånge?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in