Citat:
Ursprungligen postat av
dr.milorokonozovic
Det är väl hor och drogförsäljning. Man får intrycket av att hon upprepat manipulerat och utnyttjat flyktingpojkarna för sina egna deviser. Kanske var detta ursprungsmotivet med att överhuvudtaget jobba med invandringsboendet från början, att skapa sig manpower till grovarbetet.
Antagligen så, frågorna blir då:
Svårt att se att hon som soc-tant skulle distribuera droger till slutanvändare i den storleksklassen att det genererar de summorna. Hon måste ha någon typ av distribution, ganska omfattande dessutom för att hennes del i vinsten ska nå upp till dessa nivåer.
Tycker mig ha sett uppgifter om att Jafar tillhört någon organisation (Black Cobra?), kan hon varit grossist till Jafars gäng? Hur har hon isf klarat att hålla sig under polisens radar under så många år i ett så litet samhälle?
Konspiratorisk som jag är i detta fall återkommer jag då till hennes poliskontakt:
Akis död klassas som olycka, hon har stora svarta inkomster utan att något misstänks, hon blir polisanmäld för hot utan åtgärd, "halva stan" hotas eller tillfrågas att bli torpeder utan att någon reagerar. Allt detta i en liten stad där rykten brukar florera i snabbare takt än i en storstad. Hur går allt detta ihop?
Antingen är hon smart och kalkylerande som satan och har klarat att hålla sig under polisens radar eller så har hon haft nytta av sin poliskontakt. Om det är det förstnämda börjar jag tro att hennes minst sagt skumma beteende under utredningens gång är ett beräknat spel för hon vet att hon torskar och satsar på att bli kryssad.