Citat:
Ursprungligen postat av
blodgivaren
1) det har tydligen undgått dej att resonemanget i tråden handlar om AM/CMs YRKE : alltså vad hon JOBBADE med där på banken

2.1) eftersom jag har varit blodgivare utesluter det att jag är aktiv inom religiösa grupperingar såsom " jehovas vittnen " 2.2 ) jag deklarerade öppet min trosuppfattning så fort jag blivit myndig och flyttat hemifrån : jag är " pragmatisk agnostiker " och som sådan har jag, rent analytiskt alltså ej värdesättande, iakttagit att just t.ex. missionskyrkan skickar v-i-s-s-a av sina " barn " till sociala studier

Det kan alltså TILLFÖRA utredningen en infallsvinkel om vi kan få veta vem/vilka som rekommenderade studievalet till JM ( dvs som kände henne ) eftersom det kan vara en " kraft " som " styrt " henne för övrigt : trots allt är JM ingen " pastor " och häri ligger en miss i liknelsen med Knutbymorden DVS var är " pastorn " dvs den/ de som format och till viss del styrtt JM ? Det behöver iochförsig inte vara en pastor i ordets rätta bemärkelse utan en "kraft " som väl känner till HUR religiösa grupperingar är uppbyggda och samt hur de fungerar

Citat:
Ursprungligen postat av
blodgivaren
Ja, förhoppningsvis kommer den här rättegången en gång för alla att avskaffa kategoriseringar såsom " förtjusande äldre damer " eller en annan role model " miss marple " Du har förmodligen sett musikvideon på Youtube jag rekommenderade häromdagen : Eurythmics med deras HIT : ( dont mess with a ) MISSIONARY MAN

$$$ ( vi såg ju åklagarens mycket korrekta, och NOGGRANT BEVISADE infallsvinkel igår gällande drivkraften för denna sekt : våld och $$$
Ett studiebesök i din lilla bubbla vore nog en fascinerande upplevelse.
OnT: ligger lite efter i tråden, har det kommit fram varifrån de pengar hon spenderat kommer ifrån? Alltså var kommer de 6 miljoner hon spenderat de senaste 6 åren, husförsäljning och lön kan bara täcka en bråkdel av denna summa (hon hade så vitt jag vet modesta inkomster innan asyldegen började flöda och den vinsten verkar främst kommit när bolaget avvecklades då hon hade bankmedel för kvarstaden).
Har svårt att se att föräldrarna kunnat bistå med de summorna i kontanta medel, de verkade mer ge bilar, finansera bostadsrätt osv.
Om det är horeri så måste det varit mkt omfattande för att nå upp i de summorna. Om hon som jag tror profiterat på kriminell verksamhet i samma sfär som Jafar, typ drogdistribution, finns det säkert gott om fiender och gravade katter i denna historia.
Tyvärr gör alla mer än lovligt tveksamma typer runt hennes person att det finns utrymme för rimligt tvivel åt alla håll och kanter. Många verkar ha en svåröverskådlig historia, multipla identiteter och otydliga intentioner.
Ödets ironi är ändå att, vad som rimligtvis måste vara, Sveriges mest dysfunktionella familj är produkten av en soc-tant som inte utmärker sig utan upplevs som alla andra på soc-kontoret. Det känns tryggt!