2017-05-08, 22:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och det gör man genom att hota med att starta krig med Nordkorea som är militärt allierad med Ryssland och Kina?

1. Ryssland bryr sig inte om Nordkorea.
2. Trump vill ha äran att få träffa Herr Kim. Jag ser det mer som Trumps egna intresse att träffa någon som ingen annan har träffat.
2017-05-09, 03:07
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
USA i ny rekorddeal med terrorhögkvarteret Saudiarabien, enligt judiska källor:

http://www.reuters.com/article/us-usa-saudi-arms-exclusive-idUSKBN18124K

Gott att USA och Saudi kan förbättra relationerna igen efter den hemske antisemiten "Hussein" Obama. Må ingen amerikansk president någonsin begå en så antisemitisk akt som att försämra förhållandet till IS främsta sponsor igen.
Bomb the shit out of ISIS, genom att beväpna Saudiarabien Ja, Saudiarabien är ju verkligen anti-ISIS, de har ju liksom bara wahhabism/salafism som officiell statsreligion liksom. ISIS finns helt enkelt eftersom alla "moderata muslimer" sympatiserar med ISIS. ISIS är äkta islam, och man kan bara vara en sann muslim om man gillar ISIS.

Typiskt amerikaner och deras efterblivna kapitalistmentalitet. Minns att varenda jude för något år sedan, från Bernie Sanders till Bill Maher och så vidare, snackade om att muslimerna själva ska bekämpa ISIS Detta var deras briljanta lösning på hur man bekämpar ISIS i ett USA som inte vill ta ansvar. Amerikaner tror på fullaste allvar att muslimer är hederliga människor, att muslimer har moral osv.

Hur som helst känner jag att det är dags att kalla Trump, Donald Cuck framöver, eftersom han helt enkelt har sålt ut till AIPAC totalt, och inte kommer vara annorlunda från Dubya och Obongo. Är väl bara en tidsfråga innan vi får se läckta bilder på Donald Cuck hålla Saudiarabiens kung i handen, promenera med honom och ge honom en puss, som ju var fallet med Dubya.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-05-09 kl. 03:37.
2017-05-09, 11:05
Medlem
Och nu verkar Trump ge Pentagon i stort sett fria händer i Afghanistan där den amerikanska styrka skall ökas rejält och i Trumps drömvärld däremot utrota all ondska i världen. Verkligheten är ju att Trump ökar risken för terror i USA genom sitt huvudlösa agerande. Nordkorea är ju också en konflikt som Trump inte kan hantera och där Ryssland och Kina har stora egna intressen att bevaka. Det är ju främst Kina och Ryssland som förser Nordkorea med teknik och i gengäld får gratis arbetskraft av Kim.

Nu börjar det ju åter igen hållas förhör om Trumps intressen i Ryssland. Skrämmande att Trump försvarar en säkerhetsrådgivare som bevisligen är i rysk sold.
2017-05-09, 15:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Och nu verkar Trump ge Pentagon i stort sett fria händer i Afghanistan där den amerikanska styrka skall ökas rejält och i Trumps drömvärld däremot utrota all ondska i världen. Verkligheten är ju att Trump ökar risken för terror i USA genom sitt huvudlösa agerande.

Du har som vanligt missförstått det hela.
Det är alltså 'Trump's Seniors Advisors' som rekommendera det. Alltså, neocons som du älskar. Så får du bytta åsikt och hylla förslaget
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/us-poised-to-expand-military-effort-against-taliban-in-afghanistan/2017/05/08/356c4930-33fa-11e7-b412-62beef8121f7_story.html
Citat:
President Trump’s most senior military and foreign policy advisers have proposed a major shift in strategy in Afghanistan that would effectively put the United States back on a war footing with the Taliban.
Citat:
Inside the White House, those opposed to the plan have begun to refer derisively to the strategy as “McMaster’s War,” a reference to H.R. McMaster, the president’s national security adviser.
Så som vanligt neocons vs Bannon.
Citat:
The new plan, which still needs the approval of the president, calls for expanding the U.S. military role as part of a broader effort to push an increasingly confident and resurgent Taliban back to the negotiating table, U.S. officials said.
Citat:
Trump is expected to make a final call on the strategy before a May 25 NATO summit in Brussels that he plans to attend.
Trump har alltså inte godkänt planen ännu.

Jag tror hans beslut kommer att bero på
1) Hans approvals
2) Senate's 'villighet' to 'repeal and replace O-Care'
3) Om kriget mot Taliban ser macho ut. Hur många 'Mother of Bombs' kommer att skickas och så vidare
4) Om kriget är långvarigt eller inte. Trump gillar nog snabba 'Hollywood' krig.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu börjar det ju åter igen hållas förhör om Trumps intressen i Ryssland. Skrämmande att Trump försvarar en säkerhetsrådgivare som bevisligen är i rysk sold.
Sluta ljug. Inga bevis alls
2017-05-10, 02:18
Medlem
FlashyBears avatar
https://apnews.com/190c006d277c48f7954e472282a2436b
Official: Trump may meet top Russian diplomat in White House
Citat:
President Donald Trump could meet with Vladimir Putin’s top diplomat at the White House on Wednesday, a U.S. official and a person with knowledge of the plans said, describing what would be the highest level, face-to-face contact with Russia of the American leader’s young presidency. It would also signal that the two countries have improved ties that Trump recently described as being at an “all-time low.”

Trump’s talks with Russian Foreign Minister Sergey Lavrov would occur after the Russian’s meetings earlier in the day with Secretary of State Rex Tillerson, the official and the other person told The Associated Press. They weren’t authorized to speak publicly on the matter and demanded anonymity. The White House declined a request for confirmation.

A Russian plan to stabilize Syria after more than six years of civil war is the most urgent foreign policy topic on the agenda. But the meeting will be impossible to separate from the Trump administration’s unfolding political drama in Washington, where FBI and congressional investigations are looking into possible collusion between Trump campaign associates and the Kremlin related to last year’s presidential election. U.S. intelligence agencies accuse Moscow of meddling to help Trump’s chances of victory.

Det låter väldigt bra. Men timingen!! Haha, media kommer att gå bananas. Stackars kränkta liberaler
2017-05-10, 17:24
Medlem
baggebo1s avatar
Vad härligt det är med 2016-Trump, om så bara för en dag. Nu rapporterar en israelisk källa att Trump bestämt sig om ambassaden: Det blir ingen flytt till Jerusalem.
Citat:
BREAKING: President Trump has decided not to move the U.S. embassy from Tel Aviv to Jerusalem, according to NRG's @arik3000.
https://twitter.com/AviMayer/status/862233860112875521

På nåt sätt har han luft där nere Trump, och nog fan sprattlar han lite än! Avatarbytet får dock vänta ett tag.
2017-05-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Hur som helst känner jag att det är dags att kalla Trump, Donald Cuck framöver, eftersom han helt enkelt har sålt ut till AIPAC totalt, och inte kommer vara annorlunda från Dubya och Obongo. Är väl bara en tidsfråga innan vi får se läckta bilder på Donald Cuck hålla Saudiarabiens kung i handen, promenera med honom och ge honom en puss, som ju var fallet med Dubya.

Ärligt så tror jag att Trump egentligen är en stor fegis bakom den tuffa gangsterytan han odlar. Minns du "attacken" i Ohio? Trump såg ut att skita ner sig rejält:

https://www.youtube.com/watch?v=zErgz09dESs

Jämför Trumps reaktion med prins Charles:

https://www.youtube.com/watch?v=frXey8BQYn4

Prinsen ser mest ut att undra "vad fan håller ni på med era dumsnutar, kan ni inte ha lite tålamod, ni vet ju att det blir gratis hallonsoda så snart jag är färdig med mitt dötrista tal?". Trump däremot utstrålar "åh shit nu dör jag, gud vad hemskt, jag dööööööööör, snälla mamma uh uh uh kom och rädda mig!".

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Han fördummar alla som påpekar detta, nämligen att det är dumt att tro att Trump skulle upphöra med stödet till Israel eller vara mindre interventionisitisk med tanke på att Trump den mest pro-israeliska hållning av presidentkandidater de senaste åren (och då tänker jag på de som hamnar i "final").

Han har flera gånger haft fel "prognoser" så det är inget att förlita sig på.

Till EliasAlucards försvar ska vi väl nämna att han faktiskt varnade på ett relativt tidigt stadium, långt innan valet ägt rum, att Trump skulle kunna komma att bli en stor besvikelse. Tyvärr kan vi konstatera att han fick rätt med denna lilla brasklapp.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Mycket om judars "inflytande" i denna tråd om amerikansk utrikespolitik. Judarna måste ju då vara rena "übermenchen" med tanke på det inflytande som tillskrivs dem av vissa debattörer i denna tråd och att det faktiskt bara finns runt 14 miljoner judar i hela världen.

Tyvärr så är jag inte en av dem, för då kanske jag skulle vara ytterligare lite smartare med några IQ poäng till, åtminstone om jag vore en jude med rötter ifrån den europeiska medeltiden.

Hej jude, nästa gång du ska berätta för alla att du är jude (vilket vi redan vet att du är), lär dig åtminstone stava till Übermensch (-en) är du snäll.
Senast redigerad av Agens56 2017-05-10 kl. 18:30.
2017-05-10, 20:03
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Till EliasAlucards försvar ska vi väl nämna att han faktiskt varnade på ett relativt tidigt stadium, långt innan valet ägt rum, att Trump skulle kunna komma att bli en stor besvikelse. Tyvärr kan vi konstatera att han fick rätt med denna lilla brasklapp.
Han har tydligen gett uttryck för både det enda och det andra, vilket i praktiken innebär att han inte kan ha fel. Lol

Jag hade hållit käften om han hade gnällt över Trumps brutna vallöften. Men när jag läser hans inlägg gnäller han om att Trump är en "judisk lakej" o.s.v. när det redan från början framstod klart att Trump var oerhört starkt pro-Israel, varför en interventionistisk politik till Israels fördel var att förvänta.

Det är som att beställa pizza med annans, trots att du hatar det, men du vet att det finns andra pålägg som du gillar och beställer den ändå. Du får hem pizzan utan dessa önskvärda pålägg och sedan gnäller du över annans att finns, som du redan visste från början skulle finnas med.
2017-05-11, 11:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Det här citatet av Trump kommer efter mötet med Lavrov och står just nu på bl a Text-Tv. Ingen idé att länka dit eftersom sidan kan ändras när som helst.

- Jag tror att vi kommer att göra bra ifrån oss när det gäller Syrien. Jag tror att det kommer att hända saker - det är verkligen, verkligen, verkligen positivt, sade Trump.

Det där gör mig orolig som fan i och med att Trump den senaste dryga månaden visat vad han anser vara bra åtgärder i Syrien. Någon som sett eller hört något vad Lavrov sagt efter mötet?

Det här är bara början på något mycket tråkigt och farligt.
2017-05-11, 15:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det här citatet av Trump kommer efter mötet med Lavrov och står just nu på bl a Text-Tv. Ingen idé att länka dit eftersom sidan kan ändras när som helst.

- Jag tror att vi kommer att göra bra ifrån oss när det gäller Syrien. Jag tror att det kommer att hända saker - det är verkligen, verkligen, verkligen positivt, sade Trump.

Det där gör mig orolig som fan i och med att Trump den senaste dryga månaden visat vad han anser vara bra åtgärder i Syrien. Någon som sett eller hört något vad Lavrov sagt efter mötet?

Njaa..., tror nog inte att det finns på "ritbordet" för Lavrov/Putin att överge intressen i Syrien. Tror faktiskt på att Erdogan kan lite oroligt "skruva på sig"...
2017-05-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Du brukar ju flagga för WW3, sa fort Syrien kommer pa tal...
2017-05-12, 05:32
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad härligt det är med 2016-Trump, om så bara för en dag. Nu rapporterar en israelisk källa att Trump bestämt sig om ambassaden: Det blir ingen flytt till Jerusalem.
https://twitter.com/AviMayer/status/862233860112875521

På nåt sätt har han luft där nere Trump, och nog fan sprattlar han lite än! Avatarbytet får dock vänta ett tag.
Inte okej, han lovade i sin valkampanj att genomföra det! Detta är första gången jag faktiskt har anledning att vara besviken på Trump. Jag hoppas han tar sig i kragen och ändrar det beslutet, annars kanske jag omprövar mitt stöd för honom ifall han gått och blivit en smutsig arabkramare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in