2017-05-09, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför vill du se en bild på AM?
Vaddå varför? Ni har ju grävt fram allas facebook sidor och sett alla inblandade.

Dock har jag missat Anki.

Nyfiken kanske.
Citera
2017-05-09, 07:30
Medlem
lasternassummas avatar
Hur ska kriminalvården ta hand om JM?
Det är inte bara vi i tråden som försöker förstå fenomenet JM. Vid förhör får ingen lämnas ensam med JM har vi fått uppgift om. Även kriminalvården förefaller fundera över vad dom ska göra med JM.

Det förefaller som om manualen inte tar upp sådana som henne:

"– Statistiskt sett finns inte den här kvinnan, säger Jenny Yourstone, forskningsledare vid Kriminalvården."

Vidare:

"– Ungefär hälften av kvinnor som dödar kommer ur en grupp med lägre socioekonomisk ställning. Den här kvinnan kommer ur den grupp som har högre socioekonomisk ställning, och hon var till och med socialsekreterare. Att ha det yrket och begå dödligt våld är väldigt avvikande."

Avvikande eller som alla andra?
Jag hoppas att påståendet att JM är väldigt avvikande är mer sant än att hon är som alla andra, som hennes tidigare chef på socialkontoret sagt (ungefär), enligt en artikel.

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-sticker-arboga--kvinnan-ut-pa-flera-satt/

Här finns bl.a. uttalanden från tidigare arbetskamrater och tidigare chef om JM:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-09 kl. 07:50.
Citera
2017-05-09, 07:46
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Ja, förhoppningsvis kommer den här rättegången en gång för alla att avskaffa kategoriseringar såsom " förtjusande äldre damer " eller en annan role model " miss marple " Du har förmodligen sett musikvideon på Youtube jag rekommenderade häromdagen : Eurythmics med deras HIT : ( dont mess with a ) MISSIONARY MAN $$$ ( vi såg ju åklagarens mycket korrekta, och NOGGRANT BEVISADE infallsvinkel igår gällande drivkraften för denna sekt : våld och $$$
I ett lexikon såg jag att åklagare på engelska heter prosecutor eller shark alltså högst upp på näringskedjan Det som är viktigt i rättegången för åklagaren är att EJ falla för känslosamt dravel/ snyfthistorier utan gå på fakta och beviskedjor samt ( återkommande) mönster och upprepningar hos sekten & co ( dvs välkända " recept " ) Vi bodde, när jag började grundskolan, grannar med två familjer ifrån just missionskyrkan varav det ena var ett lärarpar och den andra hade bageri
Citera
2017-05-09, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är inte bara vi i tråden som försöker förstå fenomenet JM. Vid förhör får ingen lämnas ensam med JM har vi fått uppgift om. Även kriminalvården förefaller fundera över vad dom ska göra med JM.

"– Statistiskt sett finns inte den här kvinnan, säger Jenny Yourstone, forskningsledare vid Kriminalvården."

Vidare:

"– Ungefär hälften av kvinnor som dödar kommer ur en grupp med lägre socioekonomisk ställning. Den här kvinnan kommer ur den grupp som har högre socioekonomisk ställning, och hon var till och med socialsekreterare. Att ha det yrket och begå dödligt våld är väldigt avvikande."

Jag hoppas att påståendet att JM är väldigt avvikande är mer sant än att hon är som alla andra, som hennes tidigare chef på socialkontoret sagt (ungefär), enligt en artikel.

http://www.expressen.se/nyheter/darfor-sticker-arboga--kvinnan-ut-pa-flera-satt/

Här finns bl.a. uttalanden från tidigare arbetskamrater och tidigare chef om JM:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Titta på de fetmarkerade och fundera lite mer på det!
Citera
2017-05-09, 08:10
Bannlyst
Den här Johanna Möller är en jävligt obehaglig kvinna snälla lås in henne på livstid så samhället slipper sådana mördarpsykopater.
Citera
2017-05-09, 08:15
Medlem
Reimers avatar
Idag så ska ju JM höras angående A*i, vi får hoppas det piggar upp LGWP något, han verkade ju allmänt dyster efter gårdagens övningar och jag kan hålla med honom, det blev lite väl långrandigt men vi får hoppas att det tar lite fart idag.

Fahlander är en klurig rackare och har ju trollat förut så vem vet, han kanske lyckas trolla dit JM även för A*i,s död.
Citera
2017-05-09, 08:17
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Vidare:

Ja, du rätt ! Många har tydligen mycket dåliga erfarenheter av socionomer & co : jag undrade alltid varför gamla fyllon sov i tält, även på smällkalla vintern, i fjollträsk : men sen kom ju Stadsmissionen m.fl. Jag kan säga att detta är ett system där socionomers chefer hänsynslöst tillåter att utsatta just utnyttjas Och vadå " detta är ovanligt " : hur många blandmissbrukare har inte " dött, begravts och glömts " efter att " de drunknat i rysk smuggelsprit " Detta hårdföra resonemang illustreras ju då JM hånar MG och säger : " du vill ju inte leva, det är synd om dej : jag ska skaffa en spruta så du kan ta en överdos heroin " Swedistan utpekas just som ett land där blandmissbrukare dör som flugor, begravs och glöms PATETISKT av nåmnda " expert " att låtsas att hen inte känner till detta och är " förbryllad " Hade de utsatta inte kunnat vara " målvakter " eller dragit in pengar via någon " tycksyndom- kampanj " hade de arma satarna ju gått bort ännu tidigare Det här är en inkörd industri : det nya är att MR & co nu är öppet inblandade vilket är intressant att följa
Citera
2017-05-09, 08:18
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Idag så ska ju JM höras angående A*i, vi får hoppas det piggar upp LGWP något, han verkade ju allmänt dyster efter gårdagens övningar och jag kan hålla med honom, det blev lite väl långrandigt men vi får hoppas att det tar lite fart idag.

Fahlander är en klurig rackare och har ju trollat förut så vem vet, han kanske lyckas trolla dit JM även för A*i,s död.

Kan man tänka sig att hon snärjer in sig själv i alla lögner. Hon är ju en riktig pladderfitta, ljuger och ändrar sina egna lögner.
Det kan nog bli en trevlig dag i rätten
Citera
2017-05-09, 08:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan man tänka sig att hon snärjer in sig själv i alla lögner. Hon är ju en riktig pladderfitta, ljuger och ändrar sina egna lögner.

Vem vet, JM verkar ju vara helt labil så allt kan hända, vi får se vilken version av händelsen som lanseras idag, ska man ljuga bra så måste man ligga nära den riktiga berättelsen så vi får nog en friserad saga som går att följa i alla fall, men att den skulle vara sann kan vi utesluta direkt, såvida hon inte får för sig att erkänna men det kommer ju aldrig att hända.
Citera
2017-05-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Ja blir spännande idag! Men hon har helt säkert förberett sig noga, nya ritade mind maps och uppställningar. Sen inte att förglömma att hon i tidigare förhör, pga trauma, regredierat till ungdomsåren, därav svamlandet. (Enl hennes brev i april till polisen.)
Citera
2017-05-09, 08:37
Medlem
Var finns den bästa liverapporteringen?
Citera
2017-05-09, 08:41
Medlem
[quote=blodgivaren|60672326]1) Jag har tidigare efterfrågat VAD AM/CM gjorde på banken : vet någon även vilken bank det var ? 2) jag anar att JM valde socionomyrket därför att bägge eller en av hennes föräldrar ( alternativt närstående släkting ) rekommenderade det [/QUOTE
.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2017-05-09 kl. 08:44. Anledning: Felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in