2017-05-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men måste det vara så komplicerat?
Säg att de festade på något sätt och sedan kom på idén att ha en ice bucket challenge.
("Vi gör det på bryggan!" kanske) Och sedan "du först!" till Aki, som var lite dragen och ovanligt glad (eftersom de varit så ovanligt trevliga)
Hinken över huvudet, han snubblade till, de välte honom och tryckte på.
Något i den stilen ...

Bra där.

Kl.10 får åklagaren fråga en gäspande domstol "När tycker rätten att vi ska ha en kaffepaus?"

GW säger i pausen "Man fruktar för återstoden av dagen" ja GW du hade så rätt. Han gruffar vidare med "jag är våldsamt intresserad av vad åklagarens gärningbeskrivning är?"

Jag skulle velat se GWs reaktion när Wenna lägger fram gärningsbeskrivningen:
- "Här ser vi återigen den här vita lådan som står på den här bryggan. Vi kan bara konstatera att den är ju tillräckligt stor för att dränka någon om man skulle vilja"

Gärningsbeskrivningen är att JM ensam skulle dränka den 100kg muskulösa i en kräftlåda på bryggan.

Hikes lär ju inte ens behöva kommentera det. Icebucket-challenge som gick fel.
Citera
2017-05-08, 21:13
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Om JM vid tillfället hade varit packad / påtänd - hade det påverkat bevisläget, tror du ?

I och för sig kan man va så chockad av en händelse, så man inte beter sig "korrekt".
Ej troligt i det här fallet. Den här kvinnan är beräknande från början till slut.
Citera
2017-05-08, 21:18
Medlem
En del av JMs personlighetsstörning är att hon är kontroll-freak. Vilket faktiskt tom försvarsadvokaten nämnde idag. JM degelerar med förkärlek bort skitgörat till andra men hon vill också kontrollera att det verkställs helt i enlighet med hennes order, då först realiseras ersättningen för jobbet. Det kan förhoppningsvis ha skapat problem för henne.

Att JMs mamma överlevde måste ha varit en stor missräkning för Johanna. Likväl att mord/jobbilen inte sattes i brand. MR utgjorde en stor risk. Mest troligt räddades hans liv tack vara det snabba polisingripandet i Norge.
Citera
2017-05-08, 21:22
Medlem
Finns det någon bild på Anki Möller?
Citera
2017-05-08, 21:24
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En del av JMs personlighetsstörning är att hon är kontroll-freak. Vilket faktiskt tom försvarsadvokaten nämnde idag. JM degelerar med förkärlek bort skitgörat till andra men hon vill också kontrollera att det verkställs helt i enlighet med hennes order, då först realiseras ersättningen för jobbet. Det kan förhoppningsvis ha skapat problem för henne.

Att JMs mamma överlevde måste ha varit en stor missräkning för Johanna. Likväl att mord/jobbilen inte sattes i brand. MR utgjorde en stor risk. Mest troligt räddades hans liv tack vara det snabba polisingripandet i Norge.

Bra analys. Ungefär som de tusentals "jobb-coacher" som finns inom Svedala... Hurray!
Citera
2017-05-08, 21:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Finns det någon bild på Anki Möller?

Varför vill du se en bild på AM?
Citera
2017-05-08, 21:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Ute för att fiska kräftor. Man använder väl inte direkt metspö vid kräftfiske. Man sätter ut burar på kvällen, som man vittjar morgonen därpå. Antingen var han ute och satte burar på en märkligt sen timma, vilket JM omöjligen skulle ha missat, eller så ljög hon. Hon kanske inte ens visste hur man fiskar kräftor ?

Det mesta tyder väl på att man simulerat en typisk svensk fiskeolycka, där mannen skulle ha ramlat över bord, utan flytväst enligt den svenska modellen. Båten skulle sedan ha drivit herrelös mot land. Man kan då undra varför han påträffades vid stranden nära bryggan. Något som gick snett ? Gärningsmannen var inte simkunnig ? Det visade sig vara asjobbigt att först få ner liket i båten och sedan få upp det över relingen igen, så man fuskade lite ?

Kräftfiske:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A4ftfiske

Kräftor är nattdjur och man vittjar håvarna flera gånger under natten/morgonen. Första gången redan efter några timmar.
Förr var det noga med tiden. Man fick inte börja fiska förrän efter klockan 17 den 7:de augusti.

Vi fiskade utefter en å så behövde ingen båt.
Citera
2017-05-08, 21:38
Medlem
Citat:
Leif GW Persson är säker: Arbogakvinnan ligger bakom maken Aki Paasilas död.
Men trots det kommer hon inte kunna dömas för dådet, menar polisprofessorn.
– Inget av bevisen jag har hört räcker för att fälla henne, säger han.

Citat:
Vad tänkte när du hörde larmsamtalet?
– Är hon en skådespelare, så är hon en bra skådespelare. Hon låter precis som de brukar låta vid larmsamtal. Personer kan låta så där trots att de sitter med facit, men det ligger väl i linje med hur det brukar låta när det är sant.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gw-hon-ar-skyldig--men-kommer-frias/
Citera
2017-05-08, 21:39
Medlem
Jag läste i någon pdf att när JM hade sökt arbete/kontakt med något företag som ska arbeta med flyktingar strax efter Akis död så hade hon uttalat sig om att hennes man var död och han kommer brinna i helvetet eller något sådant och därför tyckte företaget att de inte ville inleda något samarbete med den människan.

Det var nog ett uttalande som kom när hon kände sig säker och hade omvandlat skuldkänslorna till hat.
Citera
2017-05-08, 21:41
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Livstids fängelse är max i Sverige.
Ja, hur mycket nu begreppet "livstid" betyder.... Jag kan nog tycka att namnet borde avskaffas. Antingen kallar man det "livstid" och det innebär just livstid eller så bestämmer man 12/20/30/40 år eller whatever... Men det är väl en annan diskussion...
Senast redigerad av Mimur 2017-05-08 kl. 21:44.
Citera
2017-05-08, 21:42
Medlem
Har lyckats ta mig igenom halva FUP.
Är det någon annan här som också reagerat på det "torftiga" språket som förhörsledare och vittnen använder i FUP?
Ah,oh,just,liksom,mm.Pratar de på detta viset,eller är det någon sekreterare som skriver dåligt?
Är kanske en petitess,men blir lite jobbigt att läsa,t ex när man av sammanhanget förstår att någon säger jag eller ja,och så står det ah istället.
Citera
2017-05-08, 21:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag har funderat på det här med Akis drunkning. Att inga märken på yttre våld finns. Sedan så tänker jag på det där fosterbarnet som drunknade ( vilket jag inte hittar särskilt mycket vidare info om). Ändå kan jag inte låta bli att dra en parallell. Jag gör det för att Johanna har visat sig uttrycka många halvsanningar samt blanda dikt och verklighet. Skulle det inte vara möjligt att en något onykter Aki fås ur balans, sedan hålls under ytan på barnpoolen genom jämt fördelat tryck av flertalet personer? Poolen är mjuk och lämnar inga märken på Akis kropp. Poolen är fylld med brunnsvatten alternativt kranvatten. Tycker mig sett att " barnpools alternativet" varit uppe i tråden vid ett tidigt skede samt några sidor tillbaka. Kan inte annant än att hålla med. Frågan är om det kan bevisas? Kan plast molekyler från babypoolen återfinnas i lungorna?

På sidan 6-7 i https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.org%2Fn0O9C6b5b4% 2FProtokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf

Så frågas Anki ut om fosterbarnet! Tvillingar från Stockholm, troligen ca 5 år gamla (Anki säger bara "5", så kan ju vara 5 månader också), JM bodde då på Vedbergsgatan (Eskilstuna förmodar jag). En pojke och en flicka......

Sedan, när JM bodde i Hammarby, så hade hon en "fosterflicka" (Ankis ord) "och den dog sedan, det var jättekonstigt".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in