2017-05-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Här pratar MR med Qasem / Buggning bilen. Sida 91 alt 89. https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-09__Samtalsutskrifter.pdf

Pdf p 95. Avlyssnat i bilen 160822. Här säger MR att han dödat Samir och Naser men att Bashir kom undan, skjuten i axeln av MR. Framgår inte var Samir och Naser dödades men Bashir sköts i Göteborg. Pistolen hämtad i Danmark. Struntprat eller går det att koppla med kända skjutningar?
Citera
2017-05-09, 01:57
Medlem
Samma fil som ovan. Pdf p 111.
Avlyssnat telefonsamtal till kompis från MR i Norge:

"Jag vet inte vad jag ska säga, bror. Det enda jag vill säga att jag beklagar över det som hänt. Jag ville inte att det skulle hända, men om han inte börjad slåss med mig så skulle jag inte göra det jag gjorde. Det var inte jag som hade kniven, det var han som höll i kniven. Jag knivhögg honom med hans egen kniv. Vad kan jag göra åt att han är död nu? Polisen kunde inte bevisa att jag hade gjort det och släppte mig. (Ohörbart) mitt SIM-kort (ohörbart) Jag tog mig hit (Norge)med svårigheter.... Jag vill inte...De fyra, fem månaderna som jag var i Turkiet och blev fängslad där...ringde jag till min mor, som grät varje dag och var mycket ledsen för min skull. Jag vill inte att min mor och far ska höra min röst inifrån fängelset från andra sidan av världen."

En nyhet för mig är att MR haffades i Norge även andra gången han åkte (första togs han väl i tullen?) dit. Innan han träffade JM. Satt 35 timmar i cell utan fönster. Släpptes sedan.

Edit: Han anar nog att telefonen är avlyssnad och försöker få det till dråp.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-09 kl. 02:01.
Citera
2017-05-09, 02:18
Medlem
Contants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Pdf p 95. Avlyssnat i bilen 160822. Här säger MR att han dödat Samir och Naser men att Bashir kom undan, skjuten i axeln av MR. Framgår inte var Samir och Naser dödades men Bashir sköts i Göteborg. Pistolen hämtad i Danmark. Struntprat eller går det att koppla med kända skjutningar?

Säger inte MR i senare förhör när fh tar upp detta, att han hade ljugit/skämtat (?) för sin vän eller har jag snurrat till det?
Citera
2017-05-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men seriöst?
Läs FUP eller skriv att ni gissar,,,.
Finns inte den mildaste att vi som läst 7000 sidor å ni analyserar, å spekulerar - är på utan att läst FUP å är på samma bana. Men kanske som juryn?

Seriöst? Kalla det en seriös spekulation. Vad annat kan man göra när Aki beviseligen drunknat, dock ej i sjövatten, där han är funnen, och där det dessutom saknas tecken på våld. Ja, så helt seriöst är det spekulationer som återstår.

Jag hör gärna dina spekulationer om hur du tror gärningen gick till
Citera
2017-05-09, 02:27
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Någon föreslog Tazer eller någon annan sorts elchocksvapen. Skulle det kunna stämma för att försätta Aki i hjälplöst skick och skulle det isåfall synas på någon obduktion? Någon som vet?

De är knepiga att få in och är inte direkt poppis inom undre världe. Elchockspistol/stungun är inte som det låter en bedövande historia som skapar medvetslöshet på avstånd utan är mer formad som en fjärrkontroll och ger kraftiga stötar som gör att du tappar kontrollen över balansen och benen. De är snarare till för att orsaka chock och smärta. Dessutom har de så höga voltantal att de joniserar luften och låter skithögt när de inte kommer i kontakt med något.

Klassikern brödrost eller hårtork i badkar däremot skulle definitivt göra någon inte bara medvetslös utan stendöd.
Var det ett överlagt och därmrd planerag mord hade de även läst på om överspänningsskydd och resistans.

Krävs bara 20 mA genom hjärtat för att någon skall få en så kraftig chock att de avlider.

https://engineering.dartmouth.edu/safety/electrical/TheFatalCurrent.html

Det finns fall där folk fått så kraftiga elstötar genom att hantera vanliga ficklampsbatterier att de har dött.
Dock skulle detta synas i obduktionen då sammandragningarna leder till blödningar och knutar i muskelvävnaden.

Mer troligt att det är fråga om någon form av fälla.
Citera
2017-05-09, 03:21
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
En mkt farlig kvinna. Hon är enormt kåt i sin fitta, och det bidrar till det extrema våldet.
Upphetsande för de flesta män, tyvärr - så hennes blöta slidsekret gör dem till medgärningsmän pga KÅTHET!

Case closed.
och vad föreslår du för botemedel isåfall : kvinnlig könsstympning ? Vill påpeka att över 5000 sådana utförs illegalt i storbrittanien varje år så du får väl flytta dit för att trivas då
Citera
2017-05-09, 04:22
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
AM har jobbat på bank, JM kanske har #vistårinteut som inspirationskälla...
1) Jag har tidigare efterfrågat VAD AM/CM gjorde på banken : vet någon även vilken bank det var ? 2) jag anar att JM valde socionomyrket därför att bägge eller en av hennes föräldrar ( alternativt närstående släkting ) rekommenderade det
Citera
2017-05-09, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
1) Jag har tidigare efterfrågat VAD AM/CM gjorde på banken : vet någon även vilken bank det var ? 2) jag anar att JM valde socionomyrket därför att bägge eller en av hennes föräldrar ( alternativt närstående släkting ) rekommenderade det

1.Att Anki gått till banken är inget konstigt,vi är många som gör det då och då,men du kanske syftar på något specifikt ärende,kan du förklara lite närmare så vi kan förstå vad det handlar om?

2.Att någon av föräldrarna eller annan närstående rekommenderat henne att läsa till socionom,om det nu skett, kan vara för att de ville att hon skulle ta en akademisk utbildning.Att läsa till socionom är inte precis som att läsa kärnfysik på Chalmers eller liknande,de ville väl helt enkelt att hon skulle få en utbildning och kanske ta ansvar och bli självförsörjande?
Finner du något konstigt i detta?
Citera
2017-05-09, 06:20
Medlem
Delar av SOS-samtalet går att lyssna här och idag får hon själv förklara sin version:
Citat:
Vad gjorde hon egentligen mellan klockan 21 och 22 på mordkvällen?
Själv säger hon att hon gick upp till huset för att lägga barnen.
När de sov skulle hon gå ned till maken på bryggan igen, för att ha sex, men hon somnade i huset och gick aldrig ned igen..
Enligt åklagarens bevisning kopplades hennes mobiltelefon under samma tid upp mot en mast på andra sidan sjön - en mast som inte nås inifrån huset.
Klockan 20.55 skickade hon ett sms till sin make inifrån huset – den följande minuten skickade hon ytterligare tre sms till honom ute på tomten.
Klockan 20.56 skickade hon igen ett sms inifrån huset – och sedan under den följande timmen ytterligare två, från någonstans nere vid sjön.
Klockan 21.52 är hon inne i huset och skickar ännu ett sms till maken – totalt skickar hon 16 stycken.
Det är under de sista 56 minutrarna hon enligt åklagaren dränker sin make, kanske i plastbacken på bryggan. Antingen gör hon det ensam – eller, ännu troligare, tillsammans med någon eller några andra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K51Ao/nu-ska-arbogakvinnan-ge-svar-pa-det-hon-inte-kunnat-forklara
Citera
2017-05-09, 06:23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
De bilder jag sett av CM får mig instinktivt att känna att det är något som inte stämmer med henne och att jag borde hålla mig borta. Jag har sett folk med hammarhajansikte förut, men inte med både bipolära och psykopatögon på samma gång.

Det är som att Norman Bates och Dren ur Splice skulle varit hennes föräldrar.

Dren för de som inte sett Splice.
https://theiapolis.com/d4/hK0/iROL/k4/lRP8/wZK/delphine-chaneac-as-dren-2.jpg
https://crashlanden.files.wordpress.com/2010/06/picture-31.png
Citera
2017-05-09, 06:38
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
1.Att Anki gått till banken är inget konstigt,vi är många som gör det då och då,men du kanske syftar på något specifikt ärende,kan du förklara lite närmare så vi kan förstå vad det handlar om?

2.Att någon av föräldrarna eller annan närstående rekommenderat henne att läsa till socionom,om det nu skett, kan vara för att de ville att hon skulle ta en akademisk utbildning.Att läsa till socionom är inte precis som att läsa kärnfysik på Chalmers eller liknande,de ville väl helt enkelt att hon skulle få en utbildning och kanske ta ansvar och bli självförsörjande?
Finner du något konstigt i detta?
1) det har tydligen undgått dej att resonemanget i tråden handlar om AM/CMs YRKE : alltså vad hon JOBBADE med där på banken 2.1) eftersom jag har varit blodgivare utesluter det att jag är aktiv inom religiösa grupperingar såsom " jehovas vittnen " 2.2 ) jag deklarerade öppet min trosuppfattning så fort jag blivit myndig och flyttat hemifrån : jag är " pragmatisk agnostiker " och som sådan har jag, rent analytiskt alltså ej värdesättande, iakttagit att just t.ex. missionskyrkan skickar v-i-s-s-a av sina " barn " till sociala studier Det kan alltså TILLFÖRA utredningen en infallsvinkel om vi kan få veta vem/vilka som rekommenderade studievalet till JM ( dvs som kände henne ) eftersom det kan vara en " kraft " som " styrt " henne för övrigt : trots allt är JM ingen " pastor " och häri ligger en miss i liknelsen med Knutbymorden DVS var är " pastorn " dvs den/ de som format och till viss del styrtt JM ? Det behöver iochförsig inte vara en pastor i ordets rätta bemärkelse utan en "kraft " som väl känner till HUR religiösa grupperingar är uppbyggda och samt hur de fungerar
Citera
2017-05-09, 06:59
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
De bilder jag sett av CM får mig instinktivt att känna att det är något som inte stämmer med henne och att jag borde hålla mig borta. Jag har sett folk med hammarhajansikte förut, men inte med både bipolära och psykopatögon på samma gång.

Det är som att Norman Bates och Dren ur Splice skulle varit hennes föräldrar.

Dren för de som inte sett Splice.
https://theiapolis.com/d4/hK0/iROL/k4/lRP8/wZK/delphine-chaneac-as-dren-2.jpg
https://crashlanden.files.wordpress.com/2010/06/picture-31.png
Ja, förhoppningsvis kommer den här rättegången en gång för alla att avskaffa kategoriseringar såsom " förtjusande äldre damer " eller en annan role model " miss marple " Du har förmodligen sett musikvideon på Youtube jag rekommenderade häromdagen : Eurythmics med deras HIT : ( dont mess with a ) MISSIONARY MAN $$$ ( vi såg ju åklagarens mycket korrekta, och NOGGRANT BEVISADE infallsvinkel igår gällande drivkraften för denna sekt : våld och $$$
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in