2017-05-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det går troligen att köra bil till bryggan!

Så tolkar jag i alla fall detta, som en brandman säger, i samband med att Aki drunknade.

"Han minns att han och kollegan fick order av brandbefälet Martineli om att sätta i brandkårens räddningsbåt vilken hade körts ner nära stranden."

Om fyndet av Aki
"Patrik minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan. Han minns även att han såg en randig tröja på kroppen. Han säger att kroppen då låg med huvudet åt höger om man då står på bryggan och tittar ut mot Hjälmaren.
Som Patrik minns så var djupet där kroppen anträffades mindre än en meter.
Han minns även att en bidragande orsak till att han upptäckte mannen var att vattenytan i det närmaste var spegelblank och att det i princip var vindstilla och att vattnet nästan var kristallklart."

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 88-89.

Men kom igen! Om man har mördat någon så backar man inte ner någon bil, JM är smartare än så.
JM lockade Aki till ett ställe där han inte hade kontroll över sitt eget liv.
Citera
2017-05-08, 22:53
Medlem
Jag har sett på en tv serie en tortyrvariant där de lagt en handduk över ansiktet och sen hällt vatten över den. Två stycken sitter på Aki och en tredje häller. Håller man på tillräckligt länge drunknar man väl till slut. Det borde inte lämna några märken på kroppen.
Citera
2017-05-08, 22:53
Medlem
ziracorns avatar
En mkt farlig kvinna. Hon är enormt kåt i sin fitta, och det bidrar till det extrema våldet.
Upphetsande för de flesta män, tyvärr - så hennes blöta slidsekret gör dem till medgärningsmän pga KÅTHET!

Case closed.
Citera
2017-05-08, 22:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Men kom igen! Om man har mördat någon så backar man inte ner någon bil, JM är smartare än så.
JM lockade Aki till ett ställe där han inte hade kontroll över sitt eget liv.

Fast hon är ju inte smart.
Bara löser problem för dagen.
Citera
2017-05-08, 22:55
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Jag blir lätt spyfärdig, föräldrar kan förstöra barn, samhällen kan det också.
Då ska de få ta del av straffet också. Om de ens fattar vad de ställt till med. I Ankis fall verkar det som om hon behöver en hög dos psykoterapi. Och allmänbildning i arvsrätt kanske inte skulle skada.
Vad har Anki arbetat med i sitt liv?
Varför valde JM att läsa till socionom?

AM har jobbat på bank, JM kanske har #vistårinteut som inspirationskälla...
Citera
2017-05-08, 22:56
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
En mkt farlig kvinna. Hon är enormt kåt i sin fitta, och det bidrar till det extrema våldet.
Upphetsande för de flesta män, tyvärr - så hennes blöta slidsekret gör dem till medgärningsmän pga KÅTHET!

Case closed.

Snarare låtsat kåt, för att locka män till sig.
Dålig uppväxt, dåliga föräldrar. Klassiskt.
Citera
2017-05-08, 22:59
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
AM har jobbat på bank, JM kanske har #vistårinteut som inspirationskälla...

De äldre som jobbar på bank är inga civilekonomer, som krävs idag.
Det räckte nog med folkskola och sen fick man jobb på banken.
Överbevisa mig gärna.
Citera
2017-05-08, 23:00
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Snarare låtsat kåt, för att locka män till sig.
Dålig uppväxt, dåliga föräldrar. Klassiskt.

Du har säkert rätt, försökte bara med en alternativ teori. Kanske var hon blöt där nere, kanske inte...
Citera
2017-05-08, 23:02
Medlem
Citat:
Fast hon är ju inte smart.
Bara löser problem för dagen.

Jo hon är smart men inte så smart som hon tror.
Om vi ska prata om hur hon skapade mordet på sin egen pappa så var det inte planerat utan var en händelse av hat där hon inte hade kontroll och skickade sin "pojkvän" att mörda sina egna föräldrar och efterkonstruktionerna framgår senare. Enligt mig så är hon redo för 15år på psyket, kanske mer.
Citera
2017-05-08, 23:03
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Du har säkert rätt, försökte bara med en alternativ teori. Kanske var hon blöt där nere, kanske inte...

Irrelevant hur som helst, mängden slidsekret. Det kan vi kanske, eventuellt enas om, i den här tragedin.
Citera
2017-05-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kräftfiske:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A4ftfiske

Kräftor är nattdjur och man vittjar håvarna flera gånger under natten/morgonen. Första gången redan efter några timmar.
Förr var det noga med tiden. Man fick inte börja fiska förrän efter klockan 17 den 7:de augusti.

Vi fiskade utefter en å så behövde ingen båt.
Jag har en avlägsen granne på landet som jag kan iaktta från bryggan och antar att han kan allt. Jag har fiskat en gång på eget vatten och fick inte en kräfta, vilket mottogs med misstro. Jag hade väl missat kräftornas måltidsschema eller nåt. Ot, javisst.
Citera
2017-05-08, 23:06
Medlem
lasternassummas avatar
Kanske behöver vi inte fler karaktärsbeskrivningar av JM, men så länge hon är en gåta, och det är hon fortfarande IMO, så kanske allt ljus kan hjälpa till at skingra dimman?

Den Möllerska förbannelsen
"Göran och Anki har nog haft en bra relation till sin dotter UF, som MLR har uppfattat det, men med JM har det nog varit problem. Anki brukade prata om den "Möllerska förbannelsen", med det menade hon att JM var så snygg och därmed trodde att hon kunde bete sig hur som helst, att hon skulle leva på det på något sätt. Det är dock många år sedan som Anki uttryckte detta men MLR vet att Anki pratade med Johanna om detta, att hon skulle bete sig som folk, att det inte räcker med att vara snygg."

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, s 17.

På semester med familjen i Mexiko
"JM började där att strula till det genom att försöka bli tillsammans med en amerikansk kille som var där på semesterorten. Göran hade då blivit arg och besviken för att JM strulade så att även sonen DB hade försökt att avstyra detta.
Det gick så långt att Göran till och med blev så förtvivlad att han började gråta och det har JF aldrig sett honom göra vid något ytterligare tillfälle sedan han känt honom."

Detta inträffade då JB var intagen på behandlingshem, så jag gissar runt 2015. Möjligen tidigare.

Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, s 13-14

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in