Notera då att han dog mellan fredag e.m. och lördag morgon.
Första chansen att begära utbetalningen var måndag morgon.
JM ringde tisdag. Is i magen eller hänga på låset?
–
Precis , JM verkar splittrad och den sidan ökar/ accelererar hos hen I grunden har JM nog någon form ur " autismspektrumet ", den högfungerande varianten Att hen ritar mindmaps är ju troligen för att få RPV : pga sitt yrke som socionom e ju hen införstådd med sånt Är den enda medicinen JM tar i häktet de uppgivna antidepressiva ? Kan isåfall tyda på att JM rökt på en hel del " afghan " eller
JM är ju TOTALT förtappad, hon MÅSTE vara psykiskt sjuk.....inte "normal" någonstans!!!!
Ur förhör med Anki M:
" Och då var den här Securitasvakten inne,
skulle hälsa på mig eller någonting. Och då fick han ju höra Johanna Möllers namn. Så de sa
de till Johanna Möller ska ni inte släppa in. Sedan när de hade gått, lite senare på kvällen
sedan kom han in till mig och berättade det här att han hade jobbat där och. Han hade varit
ihop med Julia, Johannas dotter bland annat då.
Och han hade väl blivit uppringd av Johanna
och ville, hon ville erbjuda sina tjänster. Sexuella tjänster, att han skulle komma dit. och."
Fy faaaan.....erbjuder sexuella tjänster till sin dotters pojkvän.
" Annki tillfrågades om hon kände till att Johanna haft fosterbarn och att ett av barnen
drunknat?
Annki berättade att Johanna haft flera fosterbarn under åren, men kände inte till att något barn
skulle ha drunknat."
Undrar om det skedde vid samma sommarstuga
Det där stället borde nog grävas upp, varenda kvadratmeter......
Från sidan 232 i FUP, huvudprottokollet. Annki berättar:
JM ser även till att skicka sms till sin syster där hon berättar om morgondagens inplanerade besök så det ska finnas dokumenterat efteråt att hon hade ett ärende dit.
Hon går alltså fram till sin farsa på morddagen och lämnar nycklarna i full vetskap om att han och modern ska mördas samma kväll, helt horribelt. Epitetet fullblodspsykopat har väl sällan varit så berättigat.
Herregud vad iskallt, hon ville alltså ha full kontroll över den här sjuka uppsättningen hon regiserade. Åka dit med barnen dagen efter...
Det där som det spekulerades om tidigare i tråden att föräldrarna inte gillade att JM hade flyktingar i lägenheten stämmer ju uppenbarligen. Annki sa till och med till Muhammed på engelska att han skulle lämna lägenheten vid ett tillfälle. Annki säger att hon och Göran inte ville att JM skulle bedriva "flyktingboende" där.
En annan grej jag reagerar på är att Annki säger i ett av dom allra första förhören att hon inte är förtjust i sin dotter. Ganska starka ord för att komma från en moder. Detta var alltså bara timmar efter attacken.
Läste hennes förhör som gjordes i augusti 2015, direkt efter Akis död
Både hon och systern trodde att Johanna låg bakom mordet!!! Men polisen ignorerade det också!
Det är gott om lustiga detaljer i förhören; "en av de största varningsklockorna som någonsin har ringt hos försäkringsbolaget If" säger polisen angående att hon FYRA dagar efter Akis död begär ut pengarna
och då har det varit helg i mellan! aki hittades på fredag, hon ansökte på tisdag
" Annki tillfrågades om hon kände till att Johanna haft fosterbarn och att ett av barnen
drunknat?
Annki berättade att Johanna haft flera fosterbarn under åren, men kände inte till att något barn
skulle ha drunknat."
wow visste inte det. mer detaljer, tack. när hände det, hur gammalt var barnet...?
När jag läser förhören med JMs näst yngste (?) son, AG, gör det ont i hela hjärtat.
AG: ”Nu är det väldigt viktigt att du säger att vi var hemma hela kvällen och att vi kollade på film till kanske kl. 12.”
Och detta hade sonen sagt vid det första samtalet. ”För annars sa mamma att vi kunde splittras.”
Så han vågade inte säga sanningen först, men sedan ville han det för ”det var som en klump i magen som ville komma ut.”
hon var ju så manipulativ mot alla barnen från allra början
man ser att barnen knappast höjer ögonbryn eller våga motsäga sig om hon ber de skicka falska sms till akta makar, att hitta nån som ska slå ihjäl hennes make, att hitta på miljoner olika osanningar, ta på sig mordet, hitta på alibin, mm...
de är vana! hon håller de i schack även när de är vuxna...
drunknat?
skulle ha drunknat."
Fattas bara att det dyker upp dränkta barn också!!!
Du får gärna berätta i vilket papper och på vilken sida uppgiften finns, så är det lättare att hitta och läsa lite mer omkring uppgiften.
–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-03 kl. 15:51.
Någon som hittar ett obduktionsprotokoll från Aki? Efter gravöppningen. Ser inget om det.
En del finns i
Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_
sid 23-31. Kanske finns det mer, men det har jag hittat.
När det gäller kiselalger så gjorde åklagaren ett uttalande om detta i samband med presskonferensen 2017-04-29. Han sa ungefär: "Vi avser att visa under rättegången vad resultatet innebär."
Jag vet inte vad det innebär. Kan det vara ett expertvittne?
De parametrar som finns har hämtats från sjövatten, brunnsvatten och lungor i samband med obduktion, som jag uppfattar det.
Min gissning är att åklagaren kommer att försöka visa att Aki dränktes med vatten från brunnen.
JM är ju TOTALT förtappad, hon MÅSTE vara psykiskt sjuk.....inte "normal" någonstans!!!!
Ur förhör med Anki M:
" Och då var den här Securitasvakten inne,
skulle hälsa på mig eller någonting. Och då fick han ju höra Johanna Möllers namn. Så de sa
de till Johanna Möller ska ni inte släppa in. Sedan när de hade gått, lite senare på kvällen
sedan kom han in till mig och berättade det här att han hade jobbat där och. Han hade varit
ihop med Julia, Johannas dotter bland annat då.
Och han hade väl blivit uppringd av Johanna
och ville, hon ville erbjuda sina tjänster. Sexuella tjänster, att han skulle komma dit. och."
Fy faaaan.....erbjuder sexuella tjänster till sin dotters pojkvän.
Vi är nog många som sett fram emot att FUP skulle komma, men jag måste säga att luften går ur mig ju mer jag läser. Tycker inte att det finns något mysterium kring henne längre. Hon förefaller bara vara jävligt korkad o självcentrerad. Djupt tragiskt för alla runt omkring. Jag hoppas på ett mirakel att familjen går samman o bearbetar detta trauma. Mycket arbete, men möjligheten finns när JM är borta. Hoppas alla i familjen erbjuds ordentligt stöd.
Svårt att hitta i FUP?
Det är väl inte så svårt att hitta, men det är ju mycket.
Jag gissar att det är den stora mängden som gör att det är relativt tyst i tråden...
Jag har börjat göra en egen innhållsförteckning över alla delar i form av ett textdokument. Det var mer jobb än jag trodde när jag började.
– Är det värt besväret att göra en egen innehållsförteckning?
– Är i så fall ett upplägg, som nedan i spoiler, vettigt?
– Jag tvivlar att jag orkar igenom allt. Om det är värt det, är det någon som vill dela på arbetet?
Min idé var att dels få lite bättre överblick och dels få ett textdokument som man kan söka i. Många sidor med text i FUP är ju bilder som inte texttolkats. Därmed går det ju inte att söka i dom.
Jag har gjort de fyra första huvudprotokollen och börjat på det femte.
–
Början på innehållsförteckning
Filer i FUP och sammanfattning av innehåll
Sidhänvisningar nedan är sidnummer i pdf som oftast inte stämmer med paginering, där sådan finns.
Anmälan urkundsförfalskning (s 1)
Akis bouppteckning, nr, 2015-12-05? (s 8)
Akis kontoutdrag, 2015-08-31 (s 15)
Akis dödsfallsintyg och släktutredning, 2015-08-25 (s 16)
Om MNs kallelse till Akis bouppteckning, 2015-12-14 (s 18)
Förhör med PG om Akis bouppteckning, 2017-03-22 (s 19)
Förhör med JJ om Akis bouppteckning, 2017-04-05 (s 22)
Förhör med JM om Akis bouppteckning, 2017-03-30 (s 25)
Bilaga – Skäligen misstänkt, 2017-04-11 (s 31)
Personalia och dagsbotuppgift, JM, 2017-04-11 (s 32)
Hot mot tjänsteman mot förhörsledare, 2017-04-12 (s 1)
Anmälan, 2017-03-02 (s 3)
PM hot mot tjänsteman, 2017-03-30 (s 6)
Förhör om hot mot tjänsteman av JM, 2017-03-09 (s 7)
Förhör om hot mot tjänsteman av JM, 2017-03-17 (s 10)
Förhör om hot mot tjänsteman av JM, 2017-03-22 (s 11)
Bilaga - Skäligen misstänkt för hot mot tjänsteman, 2017-03-13 (s 14)
Personalia och dagsbotuppgift, JM, 2017-04-13 (s 15)
Underrättelse/Delgivning jml RB 23:18 (s 16)
JMs bedrägeri mot AFA Livförsäkringsaktiebolag, 2017-04-11 (s 2)
AFAs anmälan, 2017-03-08 (s 4)
Handlingar (s 4-62)
Ersättningsanspråk från AFA (s 63)
Förhör med misstänkt, JM, 2017-03-30 (s 65)
Personalia JM, (s 69)
Huvudprotokoll__5000-K1480507-16__givande_av_muta
JM, givande av muta på häktet i Uppsala (s 1)
Anmälan, 2016-11-28 (s 2)
Förhör med FY, vakt, 2016-11-29 (s 5)
Förhör med EW, befäl, 2016-12-08 (s 5)
Incidentrapport, 2016-11-26 (s 10)
Förhör med DS vakt, 2016-12-08 (s 11)
Sammanfattning av förhör med JM MGM, 2016-12-12 (s 12)
Förhör med JM MGM, 2016-12-12 (s 14-24)
(I det här förhöret framgår bl.a. att MR erkänt mord och mordförsök)
Här är de delar som jag inte gjort innehållsförteckning till ännu.